Pagina 3 van 4
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:37
door b-loc
Presario schreef:13'erke schreef:msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?
Nuja, ze konden hem inderdaad in een mooier kleurtje steken...
net zoals den 28 ook zo lelijk kleur ma mag zeker niet omdat ze geleasd zijn?
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 04 jul 2009, 13:45
door Steven
de traxx van de reeks 28 valt nog goed mee in vergelijking met die fret kleuren.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 04 jul 2009, 14:50
door dentheo
Presario schreef:
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?
Waarom... in England een geel vlak en in Italie een rode streep enz. enz.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 04 jul 2009, 22:11
door LML
... en in België een geel vlak. Ieder z'n kleurke voor de zichtbaarheid...

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 08 jul 2009, 21:09
door Joris
Hallo,
Bij mijn weten zijn enkel verplicht: In Italie een rood vlak en in Nederland een wit of geel vlak, voor de zichtbaarheid.
Door nu een wit vlak aan te brengen op haar locs, geeft SNCF zeeeeeer duidelijk weer wat ze met deze locs willen doen...
Groeten,
Joris De Mol
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 11 jul 2009, 09:47
door KurtDS
b-loc schreef:
net zoals den 28 ook zo lelijk kleur ma mag zeker niet omdat ze geleasd zijn?
Deze locs dragen dezelfde kleuren als elke andere SNCF FRET loc (groen grijs wit), alleen komen ze op deze loc wat raar over. Dit is niet gelijk aan de schildering van onze traxxen, die hebben inderdaad nog de kleuren van het leasebedrijf.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 17 sep 2009, 23:17
door Knipex
De Diesel-Traxx van de SNCF doet nu zijn proefritten tss Kassel en Hannover.
In volgende
link <drehscheibe> wordt de suggestie gewekt dat de loks een Belgisch nummer hebben.
Dit vind ik zeer ongeloofwaardig. Nu ken ik niet de details van dit nummer, maar ik zie nergens 'FR' staan.
Het zou dus best kunnen dat ....

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 17 sep 2009, 23:43
door Shrek
sncf benelux is toch in belgië gevestigd? de locs zouden ook gebruikt worden om de class 66 die nu in belgië rijden te vervangen, dus het zou zeker goed kunnen dat dit "belgische" locs worden

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 18 sep 2009, 00:30
door Steven
het cijfer 88 is al zeker de landcode voor België.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 18 sep 2009, 10:08
door 13'erke
Laat maar komen, beetje meer afwisseling. Alhoewel, ze kunnen wel een bedreiging vormen voor de BB67000...

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 18 sep 2009, 11:12
door Shrek
ik denk dat bij deze reeks 76 geboren is

Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 18 sep 2009, 15:54
door Hogersluys
Ik vind de electrische versie van de TRAXX mooier dan de dieselversie. Vooral het dak van deze laatste steekt een beetje af.
Die TRAXX moet nu trouwens wel een van de meest succesvolle loc in de geschiedenis zijn zeker?
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 18 sep 2009, 16:22
door Adler
De 88 en
B zijn inderdaad van Belgie, de VKM (Vehicle Keeper Marking) code AKIEM is dan weer van een Franse leasing-maatschappij, een filiaal van SNCF.
http://www.akiem.com
De lijst van VKM codes begint al behoorlijk lang te worden.
De laatste lijst van 2/9/2009 is al 104 pagina's.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 19 sep 2009, 19:35
door Shrek
hoe bepaald men eigenlijk het tweede nummer (0076)? Kiest de sncf dit of wordt dit in belgië geregeld?
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Geplaatst: 20 sep 2009, 12:37
door Adler
Shrek schreef:hoe bepaald men eigenlijk het tweede nummer (0076)? Kiest de sncf dit of wordt dit in belgië geregeld?
De 92 is voor diesellok, de 88 voor het land waar de lok is geregistreerd (in dit geval dus België) en de volgende 7 cijfers zijn het zogenaamde nationale blok.
Elk land moet een NVR (Nationaal Voertuigen Register) bijhouden met alle in dat land geregistreerde spoorvoertuigen.
In België gebeurt dit door de FOD Mobiliteit en Vervoer.
Zij kennen dus die 7 cijfers toe, waarvan de eerste vier (0076) een nummer is voor het type lok of wagon.