Pagina 3 van 3

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 17:02
door dentheo
Steven schreef: als de stopper in luchtbal aansluiting zou geven met de IR (want ik noem da nog steeds geen IC) dan krijg je een leuke bediening zonder den oost of den dam te moeten offeren en krijgen ze daar ook degelijke verbindingen.
Dan is onze verdeling over het uur volledig naar de knoppen, nu netjes één per half uur in de week (L12).

Daarnet reed de stopper met 2 varkensneuzen....

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 17:40
door Steven
je kan niet voor elke stopplaats perfect werken, trouwens als die met drie minuten verschil de luchtbal aandoen gaan ze met voldoende verschil in essen moeten vertrekken willen ze elkaar op de hielen zitten. Nu is dat omgekeerd en is het verschil in essen vrij klein.

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 17:50
door 260689
wat men wel kan doen is de IC-N in het weekend doortrekken tot Essen met de zelfde stops in de week, zo kan de L trein een IR trein worden want dan stopt die niet overal maar enkel de stopplaatsen die niet door deze IC trein worden bediend. Die IC trein kan via de tunnel de dan IR trein via Antwerpen Oost. Ik denk dat dit de beste oplossing is voor in het weekend. Dan blijft het toch een uur verbinding.

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:10
door Shrek
260689 schreef:wat men wel kan doen is de IC-N in het weekend doortrekken tot Essen met de zelfde stops in de week, zo kan de L trein een IR trein worden want dan stopt die niet overal maar enkel de stopplaatsen die niet door deze IC trein worden bediend. Die IC trein kan via de tunnel de dan IR trein via Antwerpen Oost. Ik denk dat dit de beste oplossing is voor in het weekend. Dan blijft het toch een uur verbinding.
je krijgt dan een trein die alleen in de kleine dorpjes stopt en de belangrijke plaatsen doorrijdt :o ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren :wink:

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:12
door jan_olieslagers
K V B schreef:Het echte probleem is het shoppingbiljet.
Als je OV aan dumpingsprijzen aanbied kan je geen kwaliteit leveren.
Sta me toe dit in twijfel te trekken. Onze nationale schokkelbakken lopen echt wel een beetje achter op de ware wereld, voorzover ik (van verre) kan observeren zijn ze er nog lang niet aan toe om kostprijsbewust te denken.

Hoogstens zal er aan de Frankrijkstraat een bewustzijn heersen in de trant van "de overheid wil dat we meer reizigers vervoeren en 't is de overheid die ons betaalt dus we moeten er alles aan doen om meer reizigers te vervoeren". M.a.w. het aanbod moet uitgebreid en goedkoop zijn, kwaliteit is geen criterium.

Ten andere, dat is toch een algemene trend in de hedendaagse samenleving? Vanwaar anders het sukses van Ikea, McDonalds, Panos en noem maar op? De NMBS valt dat eigenlijk zelfs niet kwalijk te nemen, de gemeenschap (bij monde van de overheid) krijgt waarvoor ze betaalt. Kwaliteit is geen norm meer in de 21ste eeuw.

En dan nog, wat is het aandeel van dit shoppingbiljet in de totale jaarlijkse verkoop van vervoerbewijzen? Lijkt mij klein tot zeer klein. De treinen rijden toch (dat moet wel) de capaciteit kan beter heel goedkoop verkocht worden dan helemaal niet.

NB is er ergens enig idee over de verdeling van de inkomsten van onze NMBS? Hoeveel percent komt uit verkoop van vervoerbewijzen, hoeveel uit eigen vrachttrafiek, hoeveel uit "vreemde" cargotrafiek op het netwerk, hoeveel uit overheidssubsidie?

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:15
door 260689
Shrek schreef:
260689 schreef:wat men wel kan doen is de IC-N in het weekend doortrekken tot Essen met de zelfde stops in de week, zo kan de L trein een IR trein worden want dan stopt die niet overal maar enkel de stopplaatsen die niet door deze IC trein worden bediend. Die IC trein kan via de tunnel de dan IR trein via Antwerpen Oost. Ik denk dat dit de beste oplossing is voor in het weekend. Dan blijft het toch een uur verbinding.
je krijgt dan een trein die alleen in de kleine dorpjes stopt en de belangrijke plaatsen doorrijdt :o ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren :wink:
Ah neen, want die belangrijke plaatsen worden door die andere trein bediend en zo blijven alle stations bediend de Belangrijkste voor de IC en de rest voor de IR en die IR zou dan vanaf Roosendaal vertrekken.

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:19
door dentheo
jan_olieslagers schreef: NB is er ergens enig idee over de verdeling van de inkomsten van onze NMBS? Hoeveel percent komt uit verkoop van vervoerbewijzen, hoeveel uit eigen vrachttrafiek, hoeveel uit "vreemde" cargotrafiek op het netwerk, hoeveel uit overheidssubsidie?

De personentreinen halen ongeveer 30% van hun kosten bij de reizigers...de rest 70% komt van de belastingbetalers...

Dat is nog redelijk goed, De Lijn hangt ron de de 15-17 % kostendekking.... een EU laagte record...

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:20
door dentheo
260689 schreef: Ah neen, want die belangrijke plaatsen worden door die andere trein bediend en zo blijven alle stations bediend de Belangrijkste voor de IC en de rest voor de IR en die IR zou dan vanaf Roosendaal vertrekken.
Maar als ik dan van Wildert naar Kapellen moet, wordt dat overstappen ?

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:24
door Shrek
dentheo schreef:
260689 schreef: Ah neen, want die belangrijke plaatsen worden door die andere trein bediend en zo blijven alle stations bediend de Belangrijkste voor de IC en de rest voor de IR en die IR zou dan vanaf Roosendaal vertrekken.
Maar als ik dan van Wildert naar Kapellen moet, wordt dat overstappen ?
Overstappen in antwerpen zelfs :wink:

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:31
door Steven
260689 schreef:
Shrek schreef:
260689 schreef:wat men wel kan doen is de IC-N in het weekend doortrekken tot Essen met de zelfde stops in de week, zo kan de L trein een IR trein worden want dan stopt die niet overal maar enkel de stopplaatsen die niet door deze IC trein worden bediend. Die IC trein kan via de tunnel de dan IR trein via Antwerpen Oost. Ik denk dat dit de beste oplossing is voor in het weekend. Dan blijft het toch een uur verbinding.
je krijgt dan een trein die alleen in de kleine dorpjes stopt en de belangrijke plaatsen doorrijdt :o ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren :wink:
Ah neen, want die belangrijke plaatsen worden door die andere trein bediend en zo blijven alle stations bediend de Belangrijkste voor de IC en de rest voor de IR en die IR zou dan vanaf Roosendaal vertrekken.
een stoptrein die in geen enkel belangrijk station langs die lijn gaat stoppen? dat zou pas eens lachwekkend worden. een stoptrein dient aanvullend te zijn en stopt dus altijd in de belangrijkste stations net omdat er daar meer volk is die de stop kan rechtvaardigen.

Re: weekendvervoer

Geplaatst: 04 jan 2009, 18:58
door ferry
Hoi

Dam en OOst zijn spookstations die enkel in de week tijdens de spitsuren reizigers verwerken maar die totaal verlaten zijn op weekend(is daar niets in de buurt) L trein kan gerust via tunnel(dan rendeert investering wat meer!)

f