Re: Bevroren 13en ???
Geplaatst: 10 jan 2009, 16:36
Maar betreffende die T 13,als die onder spanning staat,met de verbruikers aan , gaat die transfo werken dus die olie zal opwarmen enz ,vanwaar komt het probleem dan?
Ik begreep dat tijdens electrisch recuperatieremmen het verbruik via de trafo te klein is om hem op temperatuur te houden, dit door de enorme massa koude lucht die erover gezogen wordt (idem bij -15 als bij +30).nighttrain schreef:Maar betreffende die T 13,als die onder spanning staat,met de verbruikers aan , gaat die transfo werken dus die olie zal opwarmen enz ,vanwaar komt het probleem dan?
lucian schreef:Bij ons hangt er een nota dat we de dynamische rem MOETEN afzonderen bij een een rit met 13en.
Het is idd bij het tussenkomen van de dynamische rem dat de extra ventilatie aanslaat en met deze ijskoude temperaturen
de transfo invriest
bron: de nmbs siteDe vrieskou van de afgelopen dagen heeft heel wat schade aangericht aan het rollend materieel. Heel wat van deze schade kon snel hersteld worden door onze technici. Andere schade blijkt een veel grotere impact te hebben op de meer vitale delen van het materieel zoals de tractieonderdelen (motoren, hoogspanningscircuits, enz …).
Vooral de motorstellen hebben te lijden onder deze averij omdat de tractieonderdelen zich onderaan de motor bevinden en dus extra blootgesteld zijn aan de weersomstandigheden.
De technische ploegen van onze werkplaatsen werden versterkt en de planning werd aangepast om deze extra werkbelasting te kunnen opvangen. Door het grote aantal averijen – en de grote impact ervan – blijft tot op vandaag nogal wat materiaal onbeschikbaar. Hierdoor rijden sommige piekuur treinen met een verminderde samenstelling.
Onze technici doen al het mogelijke om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
We verontschuldigen ons voor de hinder die dit voor onze reizigers zou kunnen veroorzaken.