Een prototype loc wordt gebouwd om er testen mee te kunnen doen. Helaas kan je die testen niet 100% op voorhand voorspellen...Adler schreef:Helemaal voor niets was het niet. Ondanks alle problemen met de tractiemotoren heeft de 5001 toch nog 85.000 km gebold.HLE 2302 schreef: met andere woorden, emense kosten, voor niets
greetz 2302
De dieselmotor heeft men nadien terug verkocht aan een Luiks ziekenhuis waar hij dienst doet als aandrijfmotor voor een noodgenerator.
De 5101 heeft dan de dieselmotor gekregen van de verongelukte 5176.
Iets wat op de tekentafel goed lijkt te werken, werkt daarom in het echt niet altijd even goed, nietwaar
Als zoals hier je loc in het echt niet goed blijkt te werken, voer je hem beter af...
In europa zijn er tal van die dieselexperimenten gebouwd hoor, net zoals die V320 die hier wat hoger vermeld staat, met dat verschil dat die blijkbaar wel goed moet werken...
Groeten,
Joris De Mol

Dit is niet de PowerHaul loc, maar is een omgebouwde Taigatrommel (ex-Oostblok) met een nieuwe kast en GE-motor. Feitelijk is deze loc ook "nieuw" en zijn enkel de bogies en batterijkast (en ook alternator ?) hergebruikt van de oude locs, maar 100% nieuw is hij dus niet.
is wél volledig nieuw, is een compleet nieuwe ontwikkeling waarmee GE wil concurreren in het segment van de Voith Maxima 30CC (ook 2750kW), de Vossloh G2000 (de versie met de krachtigste motor, voorlopig enkel in dienst voor HectorRail), de Class'66 (die binnenkort ook een makeover krijgt) en de Euro 3000..