Pagina 3 van 8

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 21 feb 2009, 19:50
door rail s
Stijn014 schreef:Blijkbaar wil meneer gevers wel heel veel: extra treinstationTurnhout-Zuid, extra treinen naar de kempen, een lightrail Turnhout-Antwerpen en een lightrail langs het Albertkanaal.
dromen mag... Extra treinen zijn gerechtvaardigd

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 21 feb 2009, 20:06
door utopia
groentje schreef:Van mij mag het. Als Turnhout betaalt. Tenslotte is het de stad die er alle voordeel aan heeft, terwijl het voordeel voor de NMBS minimaal is.
Daar zijn op niveau van de Vlaamse Overheid speciale fondsen voor. Voor de vernieuwing vh Station in Sint Niklaas bv werden die ook aangesproken overigens. Ik vermoed dat ze daar in Turnhout al mee in het achterhoofd zitten. Concreet betekent dit dat investering van stad/NMBS zelf minimaal geminimaliseerd wordt. Er moet gewoon een degelijk project uitgeschreven worden :-).

Ik kan me de situatie daar moeilijk voorstellen, maar is dat niet een station waar zo'n voetgangersovergang over de sporen is zonder seinen? Of ben ik nu ah verwarren?

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 23 feb 2009, 12:32
door Stevie Wonder
Neen dat is correct.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 23 feb 2009, 14:55
door Stijn014
Station van turnhout heeft wel degelijk seinen hoor. en een voetgangerstunnel heeft het helemaal niet.

beetje onduidelijek foto: http://users.telenet.be/pendelaarster/i ... 0kopie.jpg

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 23 feb 2009, 15:26
door Steven
Stijn014 schreef:Station van turnhout heeft wel degelijk seinen hoor. en een voetgangerstunnel heeft het helemaal niet.

beetje onduidelijek foto: http://users.telenet.be/pendelaarster/i ... 0kopie.jpg
beste stijn je hebt het verkeerd begrepen.

De uitleg die hierboven staat is volledig juist. Er is een gelijkgrondse voetgangersovergang in het station. Deze overgang is niet uitgerust met seinen.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 23 feb 2009, 17:15
door Stijn014
Steven schreef:
Stijn014 schreef:Station van turnhout heeft wel degelijk seinen hoor. en een voetgangerstunnel heeft het helemaal niet.

beetje onduidelijek foto: http://users.telenet.be/pendelaarster/i ... 0kopie.jpg
beste stijn je hebt het verkeerd begrepen.

De uitleg die hierboven staat is volledig juist. Er is een gelijkgrondse voetgangersovergang in het station. Deze overgang is niet uitgerust met seinen.
Inderdaad dat klopt over de sporen. Ik heb de zin juist gelezen maar verkeerd geinterpreteerd. Mijn excuses. Die overgang wordt meestal trouwens wel bewaakt door iemand van het station als er een trein vertrekt/aankomt.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 26 feb 2009, 00:45
door Stijn014
HEt volledige mobiliteitsplan Kempen 2015 van SP.A wat betreft de treinen
  • Elektifikatie van de lijn naar Neerpelt
  • Extra Spoor tussen Herentals en turnhout
  • Extra Ptrein Brussel-Kempen
  • extra capaciteit studententrein Turnhout op zondagavond
  • Bijkomend station Turnhout-zuid en Ondertunning van de sporen totTurnhout
  • Toeganelijkheid van alle stations voor mindervaliden
  • reisinformatie op de perrons en de onbemande stations
  • Voor iedere euro geinvesteerd in de Ijzeren Rijn moet er één nar de Kempen vloeien

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 26 feb 2009, 18:21
door rail s
Stijn014 schreef:HEt volledige mobiliteitsplan Kempen 2015 van SP.A wat betreft de treinen
  • Elektifikatie van de lijn naar Neerpelt
  • Extra Spoor tussen Herentals en turnhout
  • Extra Ptrein Brussel-Kempen
  • extra capaciteit studententrein Turnhout op zondagavond
  • Bijkomend station Turnhout-zuid en Ondertunning van de sporen totTurnhout
  • Toeganelijkheid van alle stations voor mindervaliden
  • reisinformatie op de perrons en de onbemande stations
  • Voor iedere euro geinvesteerd in de Ijzeren Rijn moet er één nar de Kempen vloeien
leuk :!: vooral voor het laatste:
http://www.lloyd.be/nieuws/id23772-Treinverkeer_verboden_over_deeltraject_IJzeren_Rijn.html schreef:NieuwsberichtTreinverkeer verboden over deeltraject IJzeren Rijn
Voorlopig mogen er geen treinen meer rijden over een deel van de IJzeren Rijn. Dat heeft de Raad van State in Nederland beslist. Eerst moet worden onderzocht welke gevolgen onderhoud en gebruik van de spoorlijn hebben voor de beschermde natuur tussen Budel en Weert.

Al in de zomer van 2006 vroeg de Limburgse Milieufederatie aan spoornetbeheerder ProRail om de onderhoudswerken tussen Weert en Budel stil te leggen omdat er geen vergunning was. Begin 2007 besliste de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) dat er geen vergunning nodig was, maar dat besluit werd uiteindelijk vernietigd door de Raad van State.

Welke invloed de uitspraak heeft op de heringebruikname van het historische tracé van de IJzeren Rijn, is voorlopig nog niet bekend. De SP wil alvast weten of Eurlings gaat verhinderen dat er nog treinen over het baanvak Weert-Budel zullen rijden.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 22 mei 2009, 22:33
door Stijn014
Steven schreef:
De uitleg die hierboven staat is volledig juist. Er is een gelijkgrondse voetgangersovergang in het station. Deze overgang is niet uitgerust met seinen.
Deze overgang is verdwenen met het plaatsen van de krokodillen van de nieuwe seinen in het station. Als je nu van spoor 1 naar spoor 2 wilt moet je langs de overweg.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 29 mei 2009, 23:26
door Stijn014
Turnhout -Zuid is vandaag goedgekeurd door de regering.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 29 mei 2009, 23:44
door dentheo
Stijn014 schreef:Turnhout -Zuid is vandaag goedgekeurd door de regering.
Aangezien er in Kalmthout meer dan 200 treinen per dag doorkomen en wij nu al drie stations hebben, lijkt mij dat wij ook dringend recht hebben op een tunnel van Heide tot Kalmthout, slechts een viertal kilometer moet kunnen...

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 mei 2009, 18:48
door Fles
@TT:

Turnhout WIL. zonder T.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 31 mei 2009, 09:53
door thejay
Stijn014 schreef:Turnhout -Zuid is vandaag goedgekeurd door de regering.
Niet te vroeg juichen hoor:
Op voorstel van vice-minister-president Dirk Van Mechelen, minister Kathleen Van Brempt en minister Hilde Crevits

De Vlaamse Regering gelast de bevoegde ministers om voor de stationsomgevingen van Kortrijk, Turnhout Zuid en Lier te onderhandelen met de betrokken stadsbesturen, de NMBS Holding, Infrabel en De Lijn met het oog op de ondertekening van samenwerkingsovereenkomsten voor deze stationsomgevingen. Ze engageert zich om na de ondertekening een globaal Masterplan uit te werken met de betrokken partners. Ze keurt het voorstel van medefinanciering van de opmaak van de studies goed.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 05 jun 2009, 22:12
door Stijn014
thejay schreef:
Stijn014 schreef:Turnhout -Zuid is vandaag goedgekeurd door de regering.
Niet te vroeg juichen hoor:
Op voorstel van vice-minister-president Dirk Van Mechelen, minister Kathleen Van Brempt en minister Hilde Crevits

De Vlaamse Regering gelast de bevoegde ministers om voor de stationsomgevingen van Kortrijk, Turnhout Zuid en Lier te onderhandelen met de betrokken stadsbesturen, de NMBS Holding, Infrabel en De Lijn met het oog op de ondertekening van samenwerkingsovereenkomsten voor deze stationsomgevingen. Ze engageert zich om na de ondertekening een globaal Masterplan uit te werken met de betrokken partners. Ze keurt het voorstel van medefinanciering van de opmaak van de studies goed.
In de lokale pers hier in Turnhout is alles al in kannen en kruiken. he tplan is blijkbaar ook om de rangeerbundel op het industrieterrein te plaatsen.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 07 jun 2009, 17:15
door melle
Spa heeft weeral mooi praten, altijd maar beloven, schitterende idëen, maar.. Wie zal dat betalen??