Pagina 3 van 4

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 24 feb 2009, 17:08
door elriverslide
Slab schreef:Als ik mij niet vergis is er tegenwoordig minstens 1 hermelijn (een tweerichtingsexemplaar) die gans het jaar door aan de kust staat. En bij een defect aan een andere tram lijkt het mij logisch dat men dan kiest om de defecte tram weg te slepen met een tweerichtingstram.
dat wist ik niet, ik dacht dat de hermelijntjes enkel in de zomer aan de kust waren. nog 1 opmerking: de sleeptram 6102 is ook een tweerichtingstram.

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 24 feb 2009, 18:11
door Bert
elriverslide schreef:
Slab schreef:Als ik mij niet vergis is er tegenwoordig minstens 1 hermelijn (een tweerichtingsexemplaar) die gans het jaar door aan de kust staat. En bij een defect aan een andere tram lijkt het mij logisch dat men dan kiest om de defecte tram weg te slepen met een tweerichtingstram.
dat wist ik niet, ik dacht dat de hermelijntjes enkel in de zomer aan de kust waren. nog 1 opmerking: de sleeptram 6102 is ook een tweerichtingstram.
ja, dat is ook een tweerichtingstram.

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 24 feb 2009, 21:21
door Bartjedj
Tegenwoordig zijn er twee HL's aan de kust: één 63-reeks en één 72-reeks, dit jaar 6333 en 7266.
Eén van de twee, nummer onbekend, heeft trouwens onlangs nog uitstapje gemaakt tussen Oostende en De Panne (en terug uiteraard) met reizigers.
Opvang defect.

BDJ

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mar 2009, 17:35
door Wimpie
juist wat ik niet snap aan de lijn van gent is dat tijdens de schooluren voortdurend pcc of de gemoderniseerde worden ingezet op lijn 4 tijdens de schooluren, en daartussen hermelijnen... waarom zetten ze die hermelijnen niet in tijdens de schooluren? Want nu moet je soms 4 trams laten rijden voor je een plaatsje hebt en dit al vanaf st pieters station... Ook is me opgevallen dat de trams op lijn 4 nu njog maar tot aan gravensteen rijden hoe komt dit?

Greetz

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mar 2009, 17:44
door Wimpie
hier de iets modernere versie ook veel te zien op de lijnen 4/21/22

Greetz Wim
Afbeelding

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mar 2009, 20:05
door Thomas
Wimpie schreef:juist wat ik niet snap aan de lijn van gent is dat tijdens de schooluren voortdurend pcc of de gemoderniseerde worden ingezet op lijn 4 tijdens de schooluren, en daartussen hermelijnen... waarom zetten ze die hermelijnen niet in tijdens de schooluren? Want nu moet je soms 4 trams laten rijden voor je een plaatsje hebt en dit al vanaf st pieters station... Ook is me opgevallen dat de trams op lijn 4 nu njog maar tot aan gravensteen rijden hoe komt dit?

Greetz
Voorbereidende werken voor de heraanleg van de Korenmarkt zorgt ervoor dat het tramverkeer daar gestremd is voor drie weken. Zie de site van de lijn: http://www.delijn.be/nieuws/Gent_Korenm ... t_2009.htm

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 10 mei 2009, 00:03
door Joris
Hallo,
Nog even meegeven: enkele van mijn PCC foto's staan nu op volgende website: http://rail-tram-bus.diebahn.be/
Het is nog maar een begin, ik vul de website binnenkort nog wel aan, maar ik wou dit toch al even meegeven.
Groeten,
Joris De Mol

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 10 mei 2009, 13:26
door timothy_Vermeulen
Thomas schreef:
timothy_Vermeulen schreef:
Thomas schreef: In mijn laatste jaar van de studies, nu twee jaar geleden, was dat toen ook al het geval hoor om sommige momenten. Woensdagavond zal het dan helemaal tof geweest zijn, want toen ik met de wagen passeerde aan de voorlaatste halte in Evergem (even de naam kwijt), waren twee Hermelijnen zich aan het koppelen aan elkaar. Een van de twee zal dus in panne gestaan hebben.

dat zal evergem spoorwegstraat zijn. Heb je er foto's van?
Inderdaad, de spoorwegstraat. Heb er helaas geen foto's van.
Trammist schreef:Koppelende Hermelijnen? Dat wil ik nog wel eens zien!
Ze hebben er zelf een speciale tekst voor op de filmrol: "Voertuig op sleep" of zo iets.
4 weken geleden nog een koppelende hermelijn gezien aan de ringvaart van Flanders expo naar stelplaats.

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 10:01
door arvooke
dat was een defecte tram die afesleept werd.
de lijn ondezoekt de piste om voor gent 15 42 meter trams te bestellen(hermelijn 32meter)
dank
Arvo

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 18:13
door timothy_Vermeulen
arvooke schreef:dat was een defecte tram die afesleept werd.
de lijn ondezoekt de piste om voor gent 15 42 meter trams te bestellen(hermelijn 32meter)
dank
Arvo
toevallig geen foto van ?

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 18:47
door Dietrich
arvooke schreef:de lijn ondezoekt de piste om voor gent 15 42 meter trams te bestellen(hermelijn 32meter)
Ergens iets meer van te vinden...? Als men al spreekt over een specifieke lengte heeft men misschien al een idee van de fabrikant en type...

Is wel zeer welkom, in de spits zijn die Hermelijns gewoonweg niet meer te doen.

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 21:54
door Joris
Hallo,
Nee, voor zover ik weet hebben ze een lastenboek opgesteld, of er al bekend is welke fabrikant ze willen weet ik niet.
Een langer exemplaar voor lijn 1 zou inderdaad zeer welgekomen zijn.
Ook buiten de spits kan het daar druk genoeg zijn.
Het einde van de oudste (niet gemoderniseerde) PCC's is in zicht vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 22:23
door Thomas
Ze hebben vorig jaar nog maar alle perrons aangepast zodat er een tram van 30 meter kan stoppen, en in Evergem de terminus aangepast zodat er twee trams achter elkaar kunnen staan (ingeval van panne en dergelijk). Als ze nu 42 meter trams gaan inzetten, moeten ze dit dat terug gaan aanpassen? :D

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 14 mei 2009, 23:21
door Steve
Om het verschil te zien: kom eens in Brussel kijken naar de T3000 (32 meter) en T4000 (43 meter)... :wink:

Een T4000:
Afbeelding Een T3000 (met vlak erachter trouwens een T4000):
Afbeelding

Re: PCC in Gent

Geplaatst: 15 mei 2009, 19:04
door timothy_Vermeulen
hopelijk moeten ze niet al te veel aanpassingen doen!
Want laat die trams maar rap komen!