Pagina 3 van 3

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 03 aug 2009, 13:27
door Kristofke
wie zegt dat er personeel is om dat tweede loket te bemannen of om hulp te bieden aan de automaat?

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 03 aug 2009, 15:18
door LML
Dat wordt er toch niet gezegd? Het is best wel handig dat hier 'ns aan gedacht wordt, en zeker in het hoogseizoen...

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 03 aug 2009, 15:25
door Steven
tja het zijn een beetje tegenstrijdige belangen he, enerzijds het personeel zoveel mogelijk verlof trachten te geven waar ze om vragen en langs de andere kant de dienst zo optimaal mogelijk houden. Het zijn niet bepaald de gemakkelijkste zaken om op te lossen.

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 03 aug 2009, 23:43
door Trammist
LML schreef:In Mol was het vorige week weer koekenbak... Er stonden 's morgens (op do. en vr., telkens rond 08:30u à 09:00u) een hoop reizigers tot buiten aan te schuiven (als het er een 30 à 40 waren, heb ik niet overdreven). Er was maar 1 van de 2 loketten open, verschillende reizigers stapten dus zonder ticket de trein op. Maar van die hele hoop reizigers heeft er geen enkele gebruik gemaakt van de ticketautomaat (nogthans 'in dienst'). In zo'n situaties lijkt het me niet meer dan normaal dat men het 2de loket opendoet, of dat er iemand hulp biedt aan de ticketautomaat (mij mogen ze altijd opbellen :wink: ), zodat die hoop reizigers kan weggewerkt worden...

Zelfs als er slechts 3 personen staan aan te schuiven aan het loket, maak ik gebruik van de ticketautomaat. Maar ja, iedereen is niet zo, hé...
Tiens tiens van waar herken ik deze situatie?

Choquerend vind ik dat. Dat er niemand zelfs probéért een kaartje uit dat "ding" te krijgen. Een mogelijke verklaring is dat mensen bang zijn dat wanneer ze een erreur inpoeten, ze "geëngageerd" zijn, maar dat is pas zo wanneer je de knop "betalen en afdrukken" hebt ingedrukt...

In de bank ga je toch ook niet meer aan 't loket aanschuiven om een paar eurobiljetjes van je rekening te tappen?

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 04 aug 2009, 11:48
door AlexNL
De NS-manier (50 cent meer vragen aan het loket) is dus zo gek nog niet :p

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 04 aug 2009, 12:25
door Steven
Een Belg moeit je anders motiveren dan een Nederlander hoor.

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 04 aug 2009, 19:11
door Fles
Steven schreef:Een Belg moeit je anders motiveren dan een Nederlander hoor.
Precies, gewoon loketten dichtgooien :mrgreen:

Serieus, als je ziet op welke onooglijke plekken er in België allemaal loketten open en bemand zijn op wat voor tijdstippen.... Dat zijn vaak plaatsen waar men in NL nog net een abri en een automaat neerzet :D Handig voor mij natuurlijk, zonder Proton/Bancontact of ander inheems geklungel (waarom werken die automaten nog steeds niet gewoon met Maestro?) maar economisch is anders natuurlijk :)

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 04 aug 2009, 19:30
door overweg13
Fles schreef:
Steven schreef:Een Belg moeit je anders motiveren dan een Nederlander hoor.
Precies, gewoon loketten dichtgooien :mrgreen:
Ik heb de indruk dat je op je wenken bediend wordt, Fles. In Halle gaan zijn ze beperkt open tijdens de weekends van de vakantiemaanden en vandaag zag ik in Melreux-Hotton dat ze ongeveer een maand lang in de namiddag dicht blijven, wegens personeelsgebrek. (Ik versta dan: slecht geregelde vakanties.) Dat de loketten dichtblijven, tot daar aan toe, maar tegelijk blijft het hele stationsgebouw ontoegankelijk en het weer is niet altijd even heerlijk als vandaag.

Re: Ticket automaat

Geplaatst: 04 aug 2009, 20:17
door Fles
Ik zou bijna zeggen, kom vooral niet in Nederland hobbyrondjes maken ;)