eigelijk mogen we nog blij zijn met ons MW41's hoor
de NSB zette tot vorig jaar TALENT's in op het 10 uur durent traject bodoe-trondheim (noorwegen) ik heb er eens even ingezeten en die trillen nog erger als de MW41!
gelukkig rijd er nu weer een getrokken trein met enkele oude gedeclasseerde 1e classe rijtuigen
ik heb echt liever een MW41 als een talent hoor
- stopcontacten
- betere zetels
- er zit een WC in (die het vaak niet doet maar toch )
- ...-
De MW41 is dan ook slecht te vergelijken met de Bombardier Talent, die laatste is een lighttrain terwijl een MW41 meer een conventioneel treinstel is (al helt het over richting lighttrain). Er zit voor zover ik weet ook veel kwaliteitsverschil tussen de Talent's onderling, naargelang de vraag van de klant.
ik bedoel gewoon dat er erger dieselmaterieel bestaat dat voor langere trajecten gebruikt wordt
lijkt mij ook bv niet leuk om van trier naar keulen in een talent te zitten waar jij eigelijk op plankjes zit met een loodrechte rugleining
dan toch liever een 41
Vandaag iets vreemd meegemaakt in MW4155: de trein Eeklo-Gent reed vandaag met 4 treinstellen waaronder laatstgenoemde. Opeens viel rond Wondelgem de motor uit. Was dit omdat de trekkracht van de drie andere stellen groot genoeg is om de trein te trekken? Later viel ook nog een deel van de verlichting uit waardoor ik het vermoeden krijg dat er wel degelijk iets aan de hand was.
treinbruno schreef:
ik heb echt liever een MW41 als een talent hoor
- stopcontacten
- betere zetels
- er zit een WC in (die het vaak niet doet maar toch )
- ...-
Als de koper het wil dan kan er in de Talent ook een WC en stopcontacten geïsntalleerd worden. Vergelijk materieel dus niet te snel op het interieur. Dat wordt immers gewoon volgens de wensen van de klant gebouwd.
(Ik meen mij te herinneren dat die NSB Talents ook een beter interieur dan de meeste DB Talents)
Bartjedj schreef:Kijk maar naar de Desiro's. Daar bestaan meerdere types van, ook alleen om de klant tegemoet te komen.
Flexibiliteit is veel op de markt
'k heb het eens opgezocht. De NSB Talents hadden 78 ziplaatsen per treinstel. Dat is dus niet veel, dus veel plek per passagier. Alle zetels waren verstelbaar, en in het interieur was behoorlijk wats hout verwerkt. Het was dus een luxe versie.
Ze waren gemiddeld ook sneller dan de getrokken treinen die ze vervingen.
Ze waren echter ook niet echt betrouwbaar...
Allé vooruit, 't spelleke is weer bezig. Het begon over 'trillingen op de 4196', nu is het al uitgeweken naar types en interieuren over Talenten en Desiro's...
Mannekes toch,... 'on topic' als 't effe kan,... Als er niets meer te vertellen valt, sluit dan evengoed dit topic en begin er eentje over 'Lightrail-materieel'... Da's toch niet moeilijk...
Dietrich schreef:Zoals ik al eens zei: beste is het onderwerp af te splitsen telkens dit gebeurt.
Hoe doe je dat?
Dat doe je door mij of een ander mod een berichtje te sturen met de vraag een onderwerp te splitsen vanaf punt X (x = bericht van bepaalde persoon).
Het is nu eenmaal zo dat ik nog de tijd nog de motivatie heb om elk onderwerp tot in de detail te lezen.