Re: Roesten van spoorstaven
Geplaatst: 22 mar 2009, 19:07
Klopt het dat mocht ETCS level 3 ooit algemeen ingevoerd worden, de procedures zoals in deze thread beschreven staan in de prullenbak kunnen?
OK OK maar hoe zit dat met "treindetectie" op of juist achter een wissel ?nighttrain schreef:. Als een wissel/wisselstraat in een bepaalde stand is geplaatst ga je een kontrole hebben van de stand van de wissel indien alles goed werkt via zijn positiestangen/relais doorheen de rails. Zoniet moet er een overschrijdingsbevel(sein) +positiecontrole(wissel)+ eventueel een SF 05(overweg) worden afgeleverd om een bepaalde reisweg via die wissel te laten nemen waarover er geen controle is .Dus het ontroesten gaat hem voornamelijk om spoorsecties van direkte reiswegen tusse A en B. Dus een stand of bediening van een wissel wordt net bediend door een spoorstroomkring. Daarentegen een overweg of het sluiten na doorrit van een sein wel.
Wissels en dilatatie toestellen blijven een zwakke schakel in treindetektie en om nu juist te zeggen vanop het controlecentrum of de trein feitelijk al op de wissel staat of niet.Daarom vragen ze aan een bestuurder of hij op de wissel staat en de eventuele positie.dentheo schreef:OK OK maar hoe zit dat met "treindetectie" op of juist achter een wissel ?nighttrain schreef:. Als een wissel/wisselstraat in een bepaalde stand is geplaatst ga je een kontrole hebben van de stand van de wissel indien alles goed werkt via zijn positiestangen/relais doorheen de rails. Zoniet moet er een overschrijdingsbevel(sein) +positiecontrole(wissel)+ eventueel een SF 05(overweg) worden afgeleverd om een bepaalde reisweg via die wissel te laten nemen waarover er geen controle is .Dus het ontroesten gaat hem voornamelijk om spoorsecties van direkte reiswegen tusse A en B. Dus een stand of bediening van een wissel wordt net bediend door een spoorstroomkring. Daarentegen een overweg of het sluiten na doorrit van een sein wel.
Roestrijden doe je toch voor treindetectie, niet voor de kontakten op de wisseltongen .