Pagina 3 van 3

Re: Roesten van spoorstaven

Geplaatst: 22 mar 2009, 19:07
door Hogersluys
Klopt het dat mocht ETCS level 3 ooit algemeen ingevoerd worden, de procedures zoals in deze thread beschreven staan in de prullenbak kunnen?

Re: Roesten van spoorstaven

Geplaatst: 22 mar 2009, 19:11
door Steven
spoorstroomkringen zullen altijd blijven bestaan (dit omdat nooit alle lijnen level drie kunnen krijgen om economische redenen). Trouwens ETCS level 3 zal volgens mij een natte droom blijven voor iedereen die hier aanwezig is op het forum. Dat ze eerst al maar proberen om level 2 vrij algemeen ingevoerd te krijgen.

Re: Roesten van spoorstaven

Geplaatst: 22 mar 2009, 19:23
door dentheo
nighttrain schreef:. Als een wissel/wisselstraat in een bepaalde stand is geplaatst ga je een kontrole hebben van de stand van de wissel indien alles goed werkt via zijn positiestangen/relais doorheen de rails. Zoniet moet er een overschrijdingsbevel(sein) +positiecontrole(wissel)+ eventueel een SF 05(overweg) worden afgeleverd om een bepaalde reisweg via die wissel te laten nemen waarover er geen controle is .Dus het ontroesten gaat hem voornamelijk om spoorsecties van direkte reiswegen tusse A en B. Dus een stand of bediening van een wissel wordt net bediend door een spoorstroomkring. Daarentegen een overweg of het sluiten na doorrit van een sein wel.
OK OK maar hoe zit dat met "treindetectie" op of juist achter een wissel ?
Roestrijden doe je toch voor treindetectie, niet voor de kontakten op de wisseltongen .

Re: Roesten van spoorstaven

Geplaatst: 22 mar 2009, 22:39
door nighttrain
dentheo schreef:
nighttrain schreef:. Als een wissel/wisselstraat in een bepaalde stand is geplaatst ga je een kontrole hebben van de stand van de wissel indien alles goed werkt via zijn positiestangen/relais doorheen de rails. Zoniet moet er een overschrijdingsbevel(sein) +positiecontrole(wissel)+ eventueel een SF 05(overweg) worden afgeleverd om een bepaalde reisweg via die wissel te laten nemen waarover er geen controle is .Dus het ontroesten gaat hem voornamelijk om spoorsecties van direkte reiswegen tusse A en B. Dus een stand of bediening van een wissel wordt net bediend door een spoorstroomkring. Daarentegen een overweg of het sluiten na doorrit van een sein wel.
OK OK maar hoe zit dat met "treindetectie" op of juist achter een wissel ?
Roestrijden doe je toch voor treindetectie, niet voor de kontakten op de wisseltongen .
Wissels en dilatatie toestellen blijven een zwakke schakel in treindetektie en om nu juist te zeggen vanop het controlecentrum of de trein feitelijk al op de wissel staat of niet.Daarom vragen ze aan een bestuurder of hij op de wissel staat en de eventuele positie.