(kost je wel 3€ per minuut vertraging dan

en je mag waarschijnlijk ook nog de laptops, ziekenhuisfactuur,... van heel wat reizigers betalen

Bundel II vermeldt een bedrag van 3 euro per minuut (met een minimum van 60 euro) bij niet-gerechtvaardigd gebruik van de noodrem of bij niet-gerechtvaardigde handelingen die een vertraging van de treinen tot gevolg hebben.Steven schreef:de prijs per min is over de 25 euro als ik me niet vergis, denk er ook aan dat andere treinen die eveneens vertraging oploppen door dat uw trein die stop maakte meegeteld worden. Het kan dus zijn dat uw trein 6 minuten vertraging had, de trein die moest kruisen daardoor ook drie minuten vertraging krijgt en zo verder.
Heb je daar exacte cijfers van?treinbruno schreef:maar toch gebeuren in belgie minder ongelukken als bv in nederland
voor België zijn de statistieken als volgt.AlexNL schreef:Heb je daar exacte cijfers van?treinbruno schreef:maar toch gebeuren in belgie minder ongelukken als bv in nederland
Nog steeds toont het sein voorafgaand aan het sein die de kortgesloten sectie afdekt een geel seinbeeld. Dus niet uitzonderlijk, maar uitgeslotenAlexNL schreef:Tenzij het spoor wordt kortgesloten, maar dat lijkt me vrij uitzonderlijkems schreef:een rood sein wordt altijd voorafgegaan door een geel sein, dus met 140 km/h voorbij een rood sein rijden is uitgesloten (met indienst zijnde ATB).
En zodra een trein in de rijweg komt van een trein die met 140km/h op dat wissel afrijdt valt de ATB terug naar 40km/h.ems schreef:Nog steeds toont het sein voorafgaand aan het sein die de kortgesloten sectie afdekt een geel seinbeeld. Dus niet uitzonderlijk, maar uitgeslotenAlexNL schreef:Tenzij het spoor wordt kortgesloten, maar dat lijkt me vrij uitzonderlijkems schreef:een rood sein wordt altijd voorafgegaan door een geel sein, dus met 140 km/h voorbij een rood sein rijden is uitgesloten (met indienst zijnde ATB).
Ik heb een vermoeden dat dat wel meespeelt. Immers, na een STS-passage is de veiligheid van de trein gewaarborgd, daar zorgen ATB en ATB-Vv wel voor.Steven schreef:en ondanks dit alles krijgen we in België minder seinvoorbijrijdingen dan in Nederland, hebben wij dan iets meer discipline? Vertrouwende de nederlandse collega's dan meer het systeem waardoor de kans op fouten maken groter is?
Nee. Die hebben een te groot verwachtings patroon. Sein groen of geel dus rijden. Afwijkende route en ja dan heb je een probleem. In Belgie wordt meer op wegbekendheid geleerd. Welk seinbeeld je bij welke route krijgt? Groen/Geel --- of groen/geel :, dubbel geel 4, dubbel geel. En je kan daarna alles verwachten. Laag sein, hoog sein. Je moet het kennen.Steven schreef:en ondanks dit alles krijgen we in België minder seinvoorbijrijdingen dan in Nederland, hebben wij dan iets meer discipline? Vertrouwende de nederlandse collega's dan meer het systeem waardoor de kans op fouten maken groter is?
En logischer wijze gaan we dan nog meer vertrouwen en rijden maar...en meer overschrijdingen ???Mark7758 schreef: Maar dit gaat niet meer of ATB of MEMOR. Nog even en we hebben allemaal ERTMS.