Adler schreef:Steven, men is nu nog bezig met een testprogramma voor de nieuwe software die in december in de Thalys is geinstalleerd omdat de vorige versie van de software niet voldeed.
Men 'hoopt' op een positief resultaat van die nieuwe testen in mei.
Maar het is dus even goed mogelijk dat men nu opnieuw andere gebreken vaststelt.
Het is dus geen kwestie van het afwerken van 6 stellen.
Op dit moment is nog geen enkele Thalys goedgekeurd.
Inbouwen van de apparatuur en testen kan natuurlijk wel parallel gebeuren. Op het moment dat de software is goedgekeurd, dan krijgen gewoon alle stellen een update naar de goedgekeurde versie.
ik zou het is moeten nazien, maar ik weet niet of de gsm-r van de M6 rijtuigen al voorzien is van de NL frequentie. IK dacht van wel maar ben niet 100% zeker. Is dus ook een voorwaarde om de grens over te mogen. De vraag is welke proeven er op het lijstje stonden, denk niet dat het nu de bedoeling was om dat te testen.
Steven schreef:ik zou het is moeten nazien, maar ik weet niet of de gsm-r van de M6 rijtuigen al voorzien is van de NL frequentie. IK dacht van wel maar ben niet 100% zeker. Is dus ook een voorwaarde om de grens over te mogen. De vraag is welke proeven er op het lijstje stonden, denk niet dat het nu de bedoeling was om dat te testen.
"officieel niet" , is ook niet nodig voor de shuttle.
Maar de 189 (Siemens) "tulpenlok" is ook al in Brecht geweest...
wij gebruiken de mesa 24 GSM-R en die zijn standaard van verschillende landen voorzien of het materieel er nu mag komen of niet. Maar ik weet niet van buiten of op de M6 die NL functie er op staat, ik kijk het na zo dra ik kan. Als ik me niet vergis doen er momenteel drie versies de ronde. De BI-mode GSM-R die kan zowel in GSM-R als in grond trein verbinding werken (de klassieke radio zoals hij tot nu toe bestond). De mono mode GSM-R kan enkel in GSM-R werken en heeft dus geen mogelijk de functies van de klassieke radio nog te gebruiken. Bij deze laatste net zoals bij de eerste zitten er meestal meerdere landen op die je kan kiezen. Belgie, Duitsland ben ik altijd zeker van. Maar van die andere twee niet. Verder heb je ook nog het klassiek mobistar net dat we kunnen kiezen (is te gebruiken in België bij slechte ontvangst gsm-r).
Op alle toestellen MESA24 zou de functie GSMR-NL moeten zitten. Wel raar vind ik het dat men niet meteen alle locs, stuurrijtuigen, stellen voorzien van een dual mode toestel waarop zowel de radio grond trein als de GSM R kunnen worden gebruikt. En ik dacht net dat dat de bedoeling was van de inbouw van de MESA 24.
Presario schreef:Is echt een pracht foto! Waarom wordt eigenlijk die "dromedaris"-treinschakeling gebruikt?
De 13en hebben niet het juiste beveiligingssysteem om op L4 te mogen rijden. De M6-stuurstanden zijn bij hun constructie al op voorbereid op ETCS en vandaar dat men er een aan elke kant heeft geplaatst. De 13 levert dan de tractie ed., maar de besturing verloopt in 2 richtingen vanuit een stuurstand.