Pagina 3 van 3

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 04 dec 2009, 10:49
door K V B
Knipex schreef:Er stond vandaag weer een artikel in tagi.ch .
Ik weet niet op het specifiek die 171 want in het artikel spreekt men van 59. Ze lijken wel veel op de FLIRT, lijkt dat ze van Stadler komen
De foto in de Tagi is fout. Dit beeld is een zeswagen dubbeldekstreinstel waarvan de SBB er 50 voor de S-Bahn Zürich heeft bestelt. Die worden inderdaad door Stadler gebouwt.
Hoe de nieuwe IC7IR dubbeldekkers er gaan uit zien is nog niet bekend. De SBB heeft offerts binnen van Siemens, Bombardier en Stadler. Ze zullen er alleszins niet zo uit zien als de S-Bahn stellen aangezien een van de eisen van de SBB een doorgaand bovendek is, zoals bij de IC2000 wagens. Komende zomer zullen we weten wie ze mag bouwen, en hoe ze er uit gaan zien. Initieel gaat het inderdaad om 59 stellen, maar met de opties er bij zijn het er een pak meer. Degenen die de bestelling binnenhaalt is de komende 20 jaar van werk verzekert. Wees maar gerust dat zeker Stadler hard zijn best gaat doen.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 04 dec 2009, 12:19
door K V B
giuseppe schreef:Laatst trouwens een opvallend bericht over Stadler gelezen. AnsaldoBreda gaat FLIRT's voor hun bouwen.
Stadler heeft inderdaad een beetje problemen met haar success... Ze krijgen de opdrachten momenteel sneller binnen dan ze ze kunnen uitvoeren.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 03:24
door AlexNL
Stadler en AnsaldoBreda hebben een 'strategic partnership' gesloten, omdat Stadler het niet alleen aankan. Stadler blijft het 'leeuwendeel' voor z'n rekening nemen: de motorstellen. AnsaldoBreda mag de tussenbakken bouwen.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 13:47
door melle
Heeft ansaldo breda niet heel dringend de v250'en te leveren aan België en Nederland??

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 15:04
door AlexNL
Ik geloof dat de Denen ook nog op wat IC4's zitten te wachten, en dat Los Angeles ook nog op wat trams wacht. Punctualiteit is lastig voor die pizzabakkers, dat weten we wel.

Kennelijk had Stadler handen tekort, maar is het lastig om die te vinden: de kleine treinenbouwers van weleer zijn tegenwoordig toch vrijwel allemaal opgeslokt door Alstom en Bombardier: DeDietrich (Alstom), BN (Bombardier), Werkspoor (Talbot - Bombardier), Metro Cammell (Alstom), ADtranz (Bombardier), enzovoorts...

Siemens, Bombardier en Alstom hebben zelf complete productlijnen die concurreren met Stadler's aanbod.... en zullen niet snel geneigd zijn om te helpen met de bouw. AnsaldoBreda mag dan wel een slechte reputatie hebben, ze kunnen het wel. En zolang de leiding bij Stadler blijft liggen zal het vast wel goedkomen.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 16:43
door giuseppe
Misschien worden er over een jaar wel Stadler V250's geleverd :wink:

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 17:13
door LML
Als Stadler aan AnsaldoBreda vraagt om mee te helpen met de productie, zou het best kunnen dat de Fyra's (V250, Albatrossen, vogelbekdieren,... of hoe je ze noemen wil) versneld geleverd zullen worden wegens,... plaatsgebrek... :mrgreen:

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 05 dec 2009, 20:21
door giuseppe
Maar als je er serieus naar kijkt, AnsaldoBreda zou eigenlijk best wel een aanvulling voor Stadler zijn. Ondanks de late leveringen zit er natuurlijk best wel wat kennis over hogesnelheidstreinen en metros, en dat zijn sectoren waar Stadler nog helemaal niet in vertegenwoordigd is.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 06 dec 2009, 14:29
door melle
Misschien is het maar beter zo dat ze niet met metro's beginnen. Ze kennen nu een succes formule, laat hen die dan toch ook behouden!

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 07 dec 2009, 08:20
door peejee2
LML schreef:Als Stadler aan AnsaldoBreda vraagt om mee te helpen met de productie, zou het best kunnen dat de Fyra's (V250, Albatrossen, vogelbekdieren,... of hoe je ze noemen wil) versneld geleverd zullen worden wegens,... plaatsgebrek... :mrgreen:
Of het tegenovergestelde : Als met de opdracht van Stadler meer te verdienen is blijven de V250's misschien nog langer achterwege

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 07 dec 2009, 10:41
door giuseppe
Ach als HSA failliet gaat zijn er toch geen V250's meer nodig :wink:

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 07 dec 2009, 19:53
door peejee2
NMBS heeft er ook 3 besteld

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 07 dec 2009, 20:49
door AlexNL
Mja, die zijn dan ook niet meer nodig. Met 3 stellen doe je niks als NMBS... misschien inzetten op de Brechtshuttle of naar Breda laten rijden...

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 23 dec 2009, 11:25
door K V B
AlexNL schreef:Mja, die zijn dan ook niet meer nodig. Met 3 stellen doe je niks als NMBS... misschien inzetten op de Brechtshuttle of naar Breda laten rijden...
Die drie stellen zijn gewoon het NMBS aandeel in de pool van stellen die de nieuwe Benelux dienst gaat rijden.