klassiekje in oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bart

Bericht door Bart »

TBbart schreef:die 800 me die groentjes waren extra trein... :wink: der zal iets te doen geweest zijn in oostende
Nee vanaf 1 mei tot 30 september zit er bij een reserve dienst van depot Sint-Niklaas een BNX (mooi weer bulletin).
Als ik me niet vergis hebben ze er zo'n 2.
Een EXT trein naar oostende die om 09u39 vertrekt vanuit Berchem naar Oostende. Meestal voorzien van 2 vierledige.
Vorige week vrijdag heeft hij uitzonderlijk met 3 breaks gereden.
En ze hebben ook een EXT naar Blankenberge die vertrekt in Berchem om 10u45. Die bestaat meestal uit 3 of 4 klassieke stellen.
Heeft vorige week ook 3 dagen gereden.
Ze zetten er dit materiaal op, omdat depot fsn geen ms96 of type13 kent, en ook is dit het enige materiaal dat vrij is op dat ogenblik.
Zijn stelletjes die dienen voor P treintjes en vanaf 08u30 terug beschikbaar zijn om een EXT trein te verzekeren naar de kust.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Die stelletjes moeten toch terugkomen voor 's avonds hun P-trein terug te doen :?: En dan moeten ze nog eens in Blankenberge en Oostende die EXT terug naar de plaats van herkomst gaan brengen. Hoe lossen ze dat wel op :?: Of komen die gewoonweg niet meer terug :?:
Steven

Bericht door Steven »

ni al het materieel komt steeds weer naar de plaats waar het op een ochtend vertrokken is he
Bart

Bericht door Bart »

Jonathan schreef:Die stelletjes moeten toch terugkomen voor 's avonds hun P-trein terug te doen :?: En dan moeten ze nog eens in Blankenberge en Oostende die EXT terug naar de plaats van herkomst gaan brengen. Hoe lossen ze dat wel op :?: Of komen die gewoonweg niet meer terug :?:
Bij die ext treinen die depot fsn doet naar Oostende & Blankenberge rijden die nadien als EM terug naar Antwerpen Schijnpoort of Sint-Niklaas Oost.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bart schreef:
Jonathan schreef:Die stelletjes moeten toch terugkomen voor 's avonds hun P-trein terug te doen :?: En dan moeten ze nog eens in Blankenberge en Oostende die EXT terug naar de plaats van herkomst gaan brengen. Hoe lossen ze dat wel op :?: Of komen die gewoonweg niet meer terug :?:
Bij die ext treinen die depot fsn doet naar Oostende & Blankenberge rijden die nadien als EM terug naar Antwerpen Schijnpoort of Sint-Niklaas Oost.
Aha, en die EXT wordt dan gewoonweg niet meer terugverzekerd 's avonds omdat de reizigers zich wat geconcentreerder verplaatsen dan 's morgens, zoals de pendelaars.
Bart

Bericht door Bart »

Jonathan schreef:
Bart schreef:
Aha, en die EXT wordt dan gewoonweg niet meer terugverzekerd 's avonds omdat de reizigers zich wat geconcentreerder verplaatsen dan 's morgens, zoals de pendelaars.
Idd :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:
Bart schreef:
moeten ze de EXT treinen dan niet aanvullen door er nog wat klassiekjes bij te hangen? :roll:
Bart

Bericht door Bart »

Shrek schreef:
Shrek schreef:
Shrek schreef: moeten ze de EXT treinen dan niet aanvullen door er nog wat klassiekjes bij te hangen? :roll:
De samenstelling van de EXT treinen is afhankelijk van het materiaal dat beschikbaar is hé. Als ze bv te weinig 800'en hebben hangen ze er 2 klassieke stellen aan. Ook van de weersomstandigheden.
Als het bv 22 graden is (vrij goed weer) zal er toch nog minder volk naar de kust afzakken dan het bv 26 graden is. Dus daar houden ze ook rekening mee.
Vanaf eind juni beginnen de ICT treinen terug te rijden, en deze komen na aankomst niet meer terug naar de plaats van vertrek, die worden in de meeste gevallen uitgeweken in de bundel van Brugge of bundel Blankenberge M, om daar 's avonds de ICT treinen te verzekeren richting binnenland.
1607

Bericht door 1607 »

het is vanaf eind mei. en niet vanaf eind juni. 8)
Bart

Bericht door Bart »

1607 schreef:het is vanaf eind mei. en niet vanaf eind juni. 8)
Nope :wink: .
Om juist te zijn vanaf zaterdag 1 juli. Staat bij ons in fn ook zo voorzien in de reeks :wink: .
Er zijn wel al ICT treinen vanaf eind mei die naar Blankenberge rijden (herkomst Genk) die in Gent Sint Pieters 7 minuten voor de IC vertrekken.
1607

Bericht door 1607 »

eigelijk heb ik dan wel gelijk he. :lol: een IC-T is een IC-T he. :lol:
Bart

Bericht door Bart »

1607 schreef:eigelijk heb ik dan wel gelijk he. :lol: een IC-T is een IC-T he. :lol:
Allé dan :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Vandaag heb ik weer twee (het kan er ook een of drie geweest zijn, ze waren in ieder geval allebij rood) zien rijden ter hoogte van oudenburg, terwijl ik op IC C 809 zat.
1607

Bericht door 1607 »

dat moet een overbrenging geweest zijn. das die ram die den P7063 daarvoor gedaan heeft. is altijd met 3 stelletjes :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

1607 schreef:dat moet een overbrenging geweest zijn. das die ram die den P7063 daarvoor gedaan heeft. is altijd met 3 stelletjes :wink:
Maandag weer die overbrenging gezien vanuit IC C 809. Vandaag (31/05/06) weer een klassiekske zien rijden richting de depot van Oostende. Het was een gemoderniseerd stel, ik zag het ter hoogte van het Sint-Andries dicht bij de gevangenis en dit alles zag ik uit IC A 518.
Plaats reactie