Die gekleurde tegels, in dat patroon, zie je in veel stations die vernieuwd worden hoor.verder vallen de de gekleurde tegels (in contrast met de normale grijze variant) en de verlichting aan de bovenleidingmast op
Werken in Weerde
Re: Werken in Weerde
-
Zou kunnen, ik ben het alvast nog nooit tegengekomen. In de meeste vernieuwde stations in mijn buurt kiest men voor grijze tegels zonder motief.
Het is goed mogelijk dat ze die borden nu allemaal tweezijdig maken, tenslotte heb je de tweezijdige nog nodig op het einde van het perron (bvb terug te vinden op de vernieuwde van L50), deze staan loodrecht op de sporen georiënteerd. Het gaat hem toch maar over een klein verschil, het verbruikt niks meer of minder dus is de discussie eigenlijk niet waard. 
Die borden in een hoek zetten doen ze nu ook al een tijdje, ikzelf heb dit de eerste keer gezien in de streek (Zwalm) nu al 3 of 4 jaar terug. Ze hadden toen wel nog een ander kleur dacht ik, en de hoek was ook iets minder scherp.

Die borden in een hoek zetten doen ze nu ook al een tijdje, ikzelf heb dit de eerste keer gezien in de streek (Zwalm) nu al 3 of 4 jaar terug. Ze hadden toen wel nog een ander kleur dacht ik, en de hoek was ook iets minder scherp.
-
Waarschijnlijk worden die een dezer dagen opgehangen, ik zal het weten te zeggen of ze hier ook aan beide kanten de stationsnaam weergeven of niet...
Er lag al 1 naambord in de verpakking op het perron te wachten, maar heb het maar niet aangeraakt...
Over het patroon: in Sint-Katelijne-Waver, Mortsel en Kontich is dat patroon er al redelijk lang (Google Earth toont op de beelden van 2004 die tegels al). En in Duffel werd het onlangs (vorig jaar denk ik?) ook met dat patroon heraangelegd. Het zal wel niet enkel lijn 25 en 27 zijn dat men zo de perrons gaat aanleggen, maar het wordt wel duidelijk stelselmatig bij elk van de perrons op die lijnen momenteel uitgevoerd
Greetings,
Glodenox
Er lag al 1 naambord in de verpakking op het perron te wachten, maar heb het maar niet aangeraakt...
Over het patroon: in Sint-Katelijne-Waver, Mortsel en Kontich is dat patroon er al redelijk lang (Google Earth toont op de beelden van 2004 die tegels al). En in Duffel werd het onlangs (vorig jaar denk ik?) ook met dat patroon heraangelegd. Het zal wel niet enkel lijn 25 en 27 zijn dat men zo de perrons gaat aanleggen, maar het wordt wel duidelijk stelselmatig bij elk van de perrons op die lijnen momenteel uitgevoerd

Greetings,
Glodenox
Booischot en Aarschot hebben dit patroon al sinds eind jaren 90, en ik denk dat Mortsel van rond diezelfde tijd dateert. Ook alle haltes en stations tussen Antwerpen en de Nederlandse grens die recent vernieuwd zijn hebben dit patroon gekregen.Over het patroon: in Sint-Katelijne-Waver, Mortsel en Kontich is dat patroon er al redelijk lang (Google Earth toont op de beelden van 2004 die tegels al). En in Duffel werd het onlangs (vorig jaar denk ik?) ook met dat patroon heraangelegd.
-
Zijn die borden ondertussen al opgehangen? Ik vroeg het me af toen ik afgelopen weekend Station Heizijde bezocht. Daar heeft men recent ook de perrons vernieuwd (de werken zijn zelfs nog bezig). De naamborden die daar geplaatst zijn hebben de naam 'Heizijde' slechts langs 1 kant weergegeven (behalve het eerste bord dat loodrecht op het perron geplaatst is). Aangezien de borden nog maar een paar weken geleden geplaatst zijn veronderstel ik dat dit het nieuwste beleid is en de situatie zoals in Merelbeke slechts een (m.i. niet gelukt) probeerseltje was.Glodenox schreef:Waarschijnlijk worden die een dezer dagen opgehangen, ik zal het weten te zeggen of ze hier ook aan beide kanten de stationsnaam weergeven of niet...
Eergisteren hingen ze er nog altijd niet
Ze hebben wel alle signalisatie onder de sporen vernieuwd (wat nodig was door graffiti hier en daar) en men heeft ook vooruitgang geboekt bij het aanleggen van het perron zelf. Maar de borden liggen nog altijd te wachten naast het stationsgebouw.
Ik passeer er af en toe, en als ze er hangen zal ik de situatie bekijken en een foto of twee nemen
Greetings,
Glodenox

Ik passeer er af en toe, en als ze er hangen zal ik de situatie bekijken en een foto of twee nemen

Greetings,
Glodenox
Ben zonet gepasseerd langs Weerde, en ze hingen er nog altijd niet. Toch heb ik nieuws: 1 van de borden was al uitgepakt, en dus kon ik mooi een foto nemen van beide kanten...
Nu vraag ik me alleen af: waarom 5 borden? Gaat er in het midden van het perron nog een komen te hangen?
Greetings,
Glodenox

Greetings,
Glodenox
Aan de uiteindes hangen ze telkens eentje, loodrecht op het spoor. En dan twee die in een hoek staan. Zijn er al 4. Hoeveel ze er nodig hebben in Weerde zou ik niet weten. 

-
Ook slim om dat daar onbeheerd te laten liggen.
Het is niet ondenkbaar dat het bordje dat je gefotografeerd hebt binnenkort de kamer van een of andere student opfleurt ipv het station.

Laatst gewijzigd door Hogersluys op 01 aug 2009, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat zijn al 6 borden (2 aan de uiteinden + 2 keer 2 in hoekopstelling), en dan hebben het nog maar over 1 perron. Vermoedelijk 12 dus. Misschien nog meer aangezien de perrons in Weerde bovengemiddeld lang zijn.Dietrich schreef:Aan de uiteindes hangen ze telkens eentje, loodrecht op het spoor. En dan twee die in een hoek staan. Zijn er al 4. Hoeveel ze er nodig hebben in Weerde zou ik niet weten.
Best nog kostelijk dus die naamborden, zeker omdat ze intern verlicht zijn.
Je moet het belang van die naamborden misschien beter eerst eens bekijken, voldoende en goed geplaatste stationsnaamborden zijn naar mijn mening bij één van de belangrijkste onderdelen van een stationsinfrastructuur. Alhoewel de NMBS daar tot enkele jaren terug VEEL TE ZUINIG MEE was/is met haar stationsnaamborden, de NMBS heeft de laatse 40 jaar gewoon te weinig stationsnaamborden geplaatst!!
Ik erger mij vaak aan spoorlijnen zoals bijvoorbeeld lijn 89, lijn 90, bepaalde stations op lijn 124 waar er aper stationsnaamborden staan, in de kleine stations.
Die stations krijgen dat vaak te maken met afstappers die één station te ver of te vroeg zijn afgestapt.
Ik moest ooit eens in Holleken afstappen op de lijn 124 Brussel - Nijvel en moest om de haverklap vragen (aan mijn medereizigers) in welk station we eigenlijk aangekomen waren, wegens bijna of geen stationsnaamborden te zien op de perrons. Als je de lijn niet kent of de haltes is dat echt irritant, zo een stations hebben maar een uurdienst en als je dan al eens verkeerd zit en je hebt een afspraak bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek, kan je daar moeilijk om lachen!!
6 lijkt mij net voldoende te zijn per perron, die opstelling op het einde van het perron zoals bijvoorbeeld in Beervelde is wel goed als je afstapt vindt ik, je kijkt naar het begin of het einde van het perron en je ziet telkens waar je afgestapt bent. Is misschien ook handig voor de treinbestuurders soms dat die niet voorbij rijden.
Ik erger mij vaak aan spoorlijnen zoals bijvoorbeeld lijn 89, lijn 90, bepaalde stations op lijn 124 waar er aper stationsnaamborden staan, in de kleine stations.
Die stations krijgen dat vaak te maken met afstappers die één station te ver of te vroeg zijn afgestapt.
Ik moest ooit eens in Holleken afstappen op de lijn 124 Brussel - Nijvel en moest om de haverklap vragen (aan mijn medereizigers) in welk station we eigenlijk aangekomen waren, wegens bijna of geen stationsnaamborden te zien op de perrons. Als je de lijn niet kent of de haltes is dat echt irritant, zo een stations hebben maar een uurdienst en als je dan al eens verkeerd zit en je hebt een afspraak bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek, kan je daar moeilijk om lachen!!
6 lijkt mij net voldoende te zijn per perron, die opstelling op het einde van het perron zoals bijvoorbeeld in Beervelde is wel goed als je afstapt vindt ik, je kijkt naar het begin of het einde van het perron en je ziet telkens waar je afgestapt bent. Is misschien ook handig voor de treinbestuurders soms dat die niet voorbij rijden.
die bordjes aan begin of einde perron gaan niet verhinderen dat een bestuurder voorbij een perron zal rijden. Dat is trouwens veel te laat dan. Als je op dat moment (bijvoorbeeld L50A) nog uw 160 hebt vlieg je alsnog voorbij dat perron ook al doe je nog een noodremming.