Pagina 3 van 3

Geplaatst: 09 sep 2006, 23:14
door MaiKeg
Jonathan schreef: En lijn 58? Als je de bus bedoeld, volgens mij is het lijn 58a Eeklo Sneldienst, staat erop.
Neen. Je hebt een gewone lijn 58 (2158) die tussen Gent en Brugge rijdt. Daarenboven heb je ook nog een sneldienst 58S (2758) die tussen Eeklo en Brugge rijdt en daarbij enkel de belangrijkste haltes aandoet.
De periode met a'kes en b'kes is in Oost-Vlaanderen al ettelijke jaren verleden tijd...

Trouwens, kan het niet evengoed zijn dat je bus gewoon een aantal minuten te laat komt ipv te vroeg? Als deze dan toch om de 10 minuten rijdt...

Grtz,
Maikel

Geplaatst: 10 sep 2006, 09:43
door Jonathan
MaiKeg schreef: Trouwens, kan het niet evengoed zijn dat je bus gewoon een aantal minuten te laat komt ipv te vroeg? Als deze dan toch om de 10 minuten rijdt...

Grtz,
Maikel
Neen, neen, het zijn er twee die om de 20 min. komen. Ik zie duidelijk zijn nummer. Maar als deze te vroeg is dan loop ik gewoonweg naar die plaats waar dat er veel meer komen. Daar heb ik wel een bus. Maar als dat ding stipt is, en stipt aan het station, dan maak ik grote kans op een trein vroeger. Dat wilt toch iedereen?

Geplaatst: 10 sep 2006, 09:46
door overweg13
Waarom neme je dan geen bus vroeger? Dan haal je die trein zeker!

Geplaatst: 10 sep 2006, 10:00
door Jonathan
overweg13 schreef:Waarom neem je dan geen bus vroeger? Dan haal je die trein zeker!
Dat doe ik nu al, een bus vroeger nemen dan voorzien. En zo kun je blijven doorgaan met vroeger te vertrekken. Ik geraak wel elke dag thuis, en als de bus voor zijn uur rijdt ook, maar denk maar even aan iemand die bijvoorbeeld naar Zeebrugge moet? Die moet dan een uur wachten, hé!

Geplaatst: 10 sep 2006, 12:36
door OO-MSS
Jonathan schreef:
overweg13 schreef:Waarom neem je dan geen bus vroeger? Dan haal je die trein zeker!
Dat doe ik nu al, een bus vroeger nemen dan voorzien. En zo kun je blijven doorgaan met vroeger te vertrekken. Ik geraak wel elke dag thuis, en als de bus voor zijn uur rijdt ook, maar denk maar even aan iemand die bijvoorbeeld naar Zeebrugge moet? Die moet dan een uur wachten, hé!
Er is (of was) ook een policy van De Lijn dat de reiziger best 5 minuten op voorhand aan de halte staan, hier in Maarkedal heb je 1 uurlijkse bus naar Oudenaarde die in mijn halte om .08 vertrok. Woensdag toen ik in Oudenaarde moest zijn vertrok die al om .03 op zo'n landelijke lijnen vind ik dit eigenlijk meer dan normaal,...

Geplaatst: 10 sep 2006, 13:14
door overweg13
OO-MSS schreef:Er is (of was) ook een policy van De Lijn dat de reiziger best 5 minuten op voorhand aan de halte staan, hier in Maarkedal heb je 1 uurlijkse bus naar Oudenaarde die in mijn halte om .08 vertrok. Woensdag toen ik in Oudenaarde moest zijn vertrok die al om .03 op zo'n landelijke lijnen vind ik dit eigenlijk meer dan normaal,...
Het is inderdaad een reserve, maar van de andere kant vraag je je af: als die reserve zo duidelijk aanwezig is, waarom past men dan de rijtijd niet aan? Soms heb ik de indruk dat er maar 2 soorten dienstregelingen bestaan bij De Lijn: te krappe en te ruime.

Geplaatst: 11 sep 2006, 19:47
door Jonathan
overweg13 schreef:
OO-MSS schreef:Er is (of was) ook een policy van De Lijn dat de reiziger best 5 minuten op voorhand aan de halte staan, hier in Maarkedal heb je 1 uurlijkse bus naar Oudenaarde die in mijn halte om .08 vertrok. Woensdag toen ik in Oudenaarde moest zijn vertrok die al om .03 op zo'n landelijke lijnen vind ik dit eigenlijk meer dan normaal,...
Het is inderdaad een reserve, maar van de andere kant vraag je je af: als die reserve zo duidelijk aanwezig is, waarom past men dan de rijtijd niet aan? Soms heb ik de indruk dat er maar 2 soorten dienstregelingen bestaan bij De Lijn: te krappe en te ruime.
In de spits zit de dienstregeling dan weer juist goed. En om de dienstregelingen dan niet te ingewikkeld te maken, om niet te moeten zeggen in de spits om :08 en in de daluren om :03 en dan nog een hoop uitzonderingen van de woensdagnammidag en de vrijdagavond...

Geplaatst: 11 sep 2006, 19:49
door Jonathan
OO-MSS schreef:
Jonathan schreef:
overweg13 schreef:Waarom neem je dan geen bus vroeger? Dan haal je die trein zeker!
Dat doe ik nu al, een bus vroeger nemen dan voorzien. En zo kun je blijven doorgaan met vroeger te vertrekken. Ik geraak wel elke dag thuis, en als de bus voor zijn uur rijdt ook, maar denk maar even aan iemand die bijvoorbeeld naar Zeebrugge moet? Die moet dan een uur wachten, hé!
Er is (of was) ook een policy van De Lijn dat de reiziger best 5 minuten op voorhand aan de halte staan, hier in Maarkedal heb je 1 uurlijkse bus naar Oudenaarde die in mijn halte om .08 vertrok. Woensdag toen ik in Oudenaarde moest zijn vertrok die al om .03 op zo'n landelijke lijnen vind ik dit eigenlijk meer dan normaal,...
Dat is om de tijd op jouw klok juist te hebben met die van de chauffeur. Hebben ze mij al verteld. Niet omdat de bus voor zijn uur zou rijden. En wat als je dat als toerist in Brugge niet weet?

Geplaatst: 11 sep 2006, 19:52
door MaiKeg
Jonathan schreef:Dat is om de tijd op jouw klok juist te hebben met die van de chauffeur. Hebben ze mij al verteld. Niet omdat de bus voor zijn uur zou rijden. En wat als je dat als toerist in Brugge niet weet?
Wat sla jij hier allemaal uit jouw voeten? :shock:

De Prodataklok is satellietgestuurd en staat precies TOT OP DE SECONDE juist met de atoomklok. Zelden (bij problemen met de verbinding) durft het uur al wel eens 1 of 2 minuutjes verschillen.

Voor die toerist: pech. Zelfde als bij de NMBS: de algemene vervoersvoorwaarden zijn van toepassing.

Grtz,
Maikel

Geplaatst: 11 sep 2006, 19:59
door Jonathan
MaiKeg schreef:
Jonathan schreef:Dat is om de tijd op jouw klok juist te hebben met die van de chauffeur. Hebben ze mij al verteld. Niet omdat de bus voor zijn uur zou rijden. En wat als je dat als toerist in Brugge niet weet?
Wat sla jij hier allemaal uit jouw voeten? :shock:

De Prodataklok is satellietgestuurd en staat precies TOT OP DE SECONDE juist met de atoomklok. Zelden (bij problemen met de verbinding) durft het uur al wel eens 1 of 2 minuutjes verschillen.

Voor die toerist: pech. Zelfde als bij de NMBS: de algemene vervoersvoorwaarden zijn van toepassing.

Grtz,
Maikel
De woorden van Luc De Man, directeur:
Luc De Man schreef:Wij willen hierbij wel nog meegeven dat wij de reizigers vragen om steeds 5 minuten op voorhand aan de halte aanwezig te zijn. Dit om het verschil tussen uurwerk van de chauffeur en het uurwerk van de reiziger op te heffen.

Geplaatst: 11 sep 2006, 20:02
door overweg13
Maar hij zal hierbij wel bedoelen dat het het uurwerk van de reiziger is dat verkeerd loopt. Ik heb die vijf minutenregel altijd gekend, en het is toch nogal duidelijk dat De Lijn (en vroeger de NMVB) zich wil indekken tegen eventuele klachten omdat een bus 3 of 4 minuten te vroeg rijdt.

Geplaatst: 11 sep 2006, 20:49
door Shrek
Ik probeer altijd 5 minuten op voorhand bij de bus te zijn. Liever dat hij 1 keer te vroeg is en 10 keer op tijd dan dat ze de dienstregeling krapper maken dat hij 1 keer op tijd is en 10 keer te laat :wink:

Geplaatst: 11 sep 2006, 20:50
door Jonathan
Shrek schreef:Ik probeer altijd 5 minuten op voorhand bij de bus te zijn. Liever dat hij 1 keer te vroeg is en 10 keer op tijd dan dat ze de dienstregeling krapper maken dat hij 1 keer op tijd is en 10 keer te laat :wink:
Daar heb je misschien gelijk in. Ik ook hoor, liever dat dan mijn bus missen en daarna mijn vertrouwde trein.

Geplaatst: 11 sep 2006, 21:17
door Trainspotterke
Bus L58 Gent - Brugge mogen ze wel met 20 minuten reistijd verlengen! :P