Errug mooie foto's... en inderdaad veel HLE 11's! Ik zal die herriemakers nog missen wanneer de Fyra straks z'n ding doet op de HSL... ik zou die lijn graag in stand houden.
Overigens, je schrijft HLE 18(nogwat)... in Nederland gebruiken we de term HLE niet maar hebben we het over E-loc's.
Vandaag gaan fotograferen in Dordrecht Zuid
Met als hoogtepunt de HLR 77's
3x Plan V
Railion BR 189 + mix
Traxx trein
En hier dat prachtige moment. De 7775 en 7771 rijden richting de Waalhaven.
Prachtige loc's zijn het ! Als ze alleen wat meer kracht hadden....
Plan T 521
TGV Thalys PBA 4532 vèrs Paris
R4C PB05 + containers
HLE 1191 + Hispeed
ICRm naar Venlo
Vossloh G2000 + containers
Railion 6486 + 6501 + 6494 met erts
Die 77 locomotieven zijn wel bijzonder, hier in Nederland dan. Mooi dat je die toch nog even op de foto kon zetten.
Nu zijn het allemaal Traxx'en.
Zag die Vossloh 2000 in Tilburg. Weet je misschien voor welke railgoederenvervoerder die rijdt?
Geniet nog maar goed van de 11.8'jes... het gerucht gaat dat ze na de dienstregelingswijziging in december allemaal vervangen zullen zijn door B-Cargo-Traxx'en.
- Deze dienst [de Amsterdammer] zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie [de HSL-shuttle Amsterdam - Rotterdam] gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
de benelux door B cargo traxxen? betwijfel ik sterk, men wil de NS hispeed traxxen gebruiken zover ik weet. Deze twee niet door elkaar gaan gebruiken. De B cargo traxxen hebben GEEN homologatie gekregen om reizigersverkeer te verzekeren.
De verschillen zijn toch duidelijk door de kleur alleen al.
Dat zou mij ook sterk lijken, trouwens is de betrouwbaarheid van de HLE11 niet verhoogd nu er minder nodig zijn in de dienst, en dus meer tijd is voor onderhoud? Meen in een youtube filmpje gezien te hebben dat 1188 recent een grote revisie gehad heeft.
De groene cargo traxxen zorgen in België enkel voor een versneld afvoeren van de oude locs, het is dus niet dat ze van die groene traxxen er even 15 (van de 43) kunnen missen om beneluxtreinen te verzekeren. Dit moet ik dus eerst allemaal zien voor ik het zal geloven.
Shrek schreef:door de reeks 28 zijn er wel 25.5 vrijgekomen, die zou men eventueel kunnen inzetten op de IC-B, maar is dat dan een verbetering tov de reeks 11?
die staan samen met de reeks 22 aan kant, klaar voor de sloophamer.
Gisteravond ben ik gaan oefenen met avond fotograferen
ICM IV
TGV Thalys PBA 4535
ICRm
Diezelfde ICRm
HLE 1182
Stuurpost HLE 1182
ICM in de avond
HLE 1184
Waarom niet, B-Cargo heeft het nou niet echt druk (en een overschot aan loc's). Hou er maar rekening mee dat de reeks 28 idd ook voor de Prio-rijtuigen op gaat duiken!
Dan gaan ze die locs eerst moeten homologeren, enkel 2801 tot 2803 hebben een reizigershomologatie op zak, al de rest heeft deze niet gekregen en was ook niet voorzien in het huurcontract tussen B cargo en angel trains.
de traxxen vervangen voor de moment al een hele hoop reeks 20 loks, reeks 77/78 loks op buitenlandse verbindingen. Als ze dat gaan terugschroeven gaat B cargo volgens mij zichzelf in de voet steken.