Pagina 3 van 37
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 23 jul 2009, 22:37
door dentheo
Steven schreef:De M6 heeft twee ETCS schermen, een hoofd en hulpscherm. Bij normaal gebruik heb je het hulpscherm niet nodig. Alle gegevens komen dus op 1 scherm te staan. De luchtdruk en voltemeters staan nog afzonderlijk.
Ja maar denk je dat hij al de instrumenten heeft voor de hogere levels van ETCS ???
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 03:42
door Steven
De hogere levels van etcs staan alvast vermeld in de keuzemenu, ik heb nog niet liggen proberen wat het geeft als je ze aanklikt

.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 09:51
door Kevin1144
Als je de hogere levels aanduid mag er normaal gezien niets gebeuren omdat de software hiervoor er niet opstaat.
Bij de HVR M6 L4 hebben ze er software bijgestoken om ETCS L1 te rijden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 09:52
door dentheo
Kevin1144 schreef:Als je de hogere levels aanduid mag er normaal gezien niets gebeuren omdat de software hiervoor er niet opstaat.
Bij de HVR M6 L4 hebben ze er software bijgestoken om ETCS L1 te rijden.
Dus men rijdt level 1 naar Brecht ???
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 13:50
door Hobbes
De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 14:09
door Steven
voor die 160 km/u lijkt level 1 me ruimschoots te voldoen.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 17:17
door dentheo
Hobbes schreef:De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Volgens mijn bescheiden mening werd de traxx en thalys getest voor level 2 correct stoppen op bv. 5m enzo ???
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 19:30
door dentheo
Hobbes schreef:De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Volgens mij moeten alle treinen op één lijn met hetzelfde level rijden ....omschakelen zou alleen kunnen na het volledig leegrijden van de lijn ...
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 24 jul 2009, 20:20
door jotie
Ik kan me niet herinneren dat er zo vroeg werd geroddeld over wijzigingen aan de dienstregeling
Eigenlijk heb ik al sinds jaar en dag twee wensen, maar hoogst waarschijnlijk zal er ook nu niets van terecht komen

:
1/ een ernstige dienstregeling op de L.90 (het aantal aansluitingen in Geraardsbergen is quasi nihil voor reizigers uit de richting Denderleeuw; een rit van 13km van Zandbergen naar Acren duurt meer dan een uur!) en
2/ meer vroege én late treinen, vooral tijdens de weekends (op de L.90 natuurlijk, maar ook op L.25).
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 25 jul 2009, 14:12
door rvdborgt
Hobbes schreef:De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Kunnen op lijn 4 level 1 en level 2 tegelijk actief zijn? In Nederland gaat dat namelijk niet, maar dat kan ook aan de beperkte implementatie van level 1 aldaar liggen.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 25 jul 2009, 17:10
door Bart
stefke schreef:
wat gaan ze met de lijn 50a doen
Zoveel mogelijke "trage" treinen van de lijn afhalen.
Wij hebben een P trein Sint-Niklaas > Schaarbeek die van Melle tot Brussel Zuid over de lijn 50A rijdt.
De samenstelling is een type 23 met 7 M4 rijtuigen. Vanaf december wordt dat een type 21/27 met M4 rijtuigen (later bij de instroom van nieuwe M6 rijtuigen, worden dat M6'en). De opleiding van de 21/27 start bij ons in september.
De NMBS heeft ingezien dat P treinen met een HLE 23, de bestaande IC treinen op de lijn 50A vertragen, en daardoor moeten ze vervangen worden door locomotieven die 160 mogen rijden.
Persoonlijk hoop ik dat ze die klassieke stellen van de stoptrein relatie Gent-Brugge gaan halen, en deze opnieuw vervangen door breaks. Kunnen ze de uurregeling ook iets inkorten.
Natuurlijk draait de geruchtenmolen weer op volle toeren, en ik geloof het maar als het op papier staat, maar ik heb al meermaals het gerucht gehoord dat de stoptrein Brugge-Gent-Mechelen vanaf december Brugge-Gent-Antwerpen gaat worden....
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 25 jul 2009, 20:55
door giuseppe
Enig idee of er een uitbreiding van de IC O in avond en weekend gaat komen? Ik weet dat de bestuurders in Nederlands Limburg zich daar sterk voor maken.
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 25 jul 2009, 21:02
door LML
Iemand een idee of er iets gaat gebeuren (iets bijkomt/gaat wijzigen/wegvalt) in de prov. Antwerpen en Limburg? Of blijft alles bollen hoe het nu bolt?
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 26 jul 2009, 23:27
door rvdborgt
rvdborgt schreef:Hobbes schreef:De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Kunnen op lijn 4 level 1 en level 2 tegelijk actief zijn? In Nederland gaat dat namelijk niet, maar dat kan ook aan de beperkte implementatie van level 1 aldaar liggen.
Ik heb het bij een betrouwbare bron nagevraagd en op lijn 4 blijken inderdaad level 1 en level 2 tegelijkertijd actief te zijn. Level 1 is op lijn 4 ook beperkt tot 160 km/h.
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 26 jul 2009, 23:40
door Steven
giuseppe schreef:Enig idee of er een uitbreiding van de IC O in avond en weekend gaat komen? Ik weet dat de bestuurders in Nederlands Limburg zich daar sterk voor maken.
Zover ik weet is er niemand van de ns bestuurders die met de reeks 13 kan rijden. De diensten met de IC O worden gedaan door Luik, Brussel Zuid en Oostende.