Re: Geen plaats voor mensen met handicap op de trein
Geplaatst: 12 aug 2009, 11:49
Journalisten, bah als die iemand kunnen zwart maken, dat zijn advocaten van de duivel die groep mensen.
Er wordt in het artikel geen enkele persoon zwart gemaakt.Stijn D.C. schreef:Journalisten, bah als die iemand kunnen zwart maken, dat zijn advocaten van de duivel die groep mensen.
Euh. De journalist heeft het dus wel degelijk, zelfs letterlijk "van horen zeggen"...Adler schreef:
Het is nogal gemakkelijk om telkens als er een bericht in de krant staat over iets waarbij de NMBS mogelijk in de fout is gegaan, te zeggen dat de journalist de feiten niet goed heeft weergegeven.
Het bericht waarover het hier gaat staat vol met uitspraken van de verantwoordelijke van het wooncentrum Zonnedauw waar de gehandicapten verblijven.
De journalist heeft het dus zeker niet van horen zeggen.
Daar wringt inderdaad voor een deel het schoentje. Voor de directie zijn de reizigers eigenlijk bijzaak. De meeste inkomsten komen immers van de overheid en politici tevreden stellen is dus belangrijker.Wat betreft dit voorval, is het waarschijnlijk zo dat de hele procedure van reserveren weer zo ingewikkeld is, dat daar zoveel personen, diensten en bureaus bij betrokken zijn waardoor fouten als het ware voorgeprogrammeerd zijn.
Heel veel problemen bij de NMBS zijn gewoon te wijten aan die bureaucratie en niet aan de onwil of de slordigheid van de personeelsleden.
De enige fout ligt in dat geval bij de directie die niets doet om die procedures te vereenvoudigen of te automatiseren.
Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?Het is toch bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat men in het nieuwe materieel en het materieel dat nog in bestelling is, nog steeds geen elektronisch systeem heeft voorzien voor de aanduiding van gereserveerde plaatsen en nog steeds moet werken met die hatelijke gele briefjes die men op het raam moet kleven.
Hoeveel tussenpersonen zijn er niet nodig vooraleer die papiertjes op de juiste plaats geraken ?K V B schreef:Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?
De papiertjes zijn het probleem niet. de infrastructuur om die papiertjes op de juiste plaats te krijgen bestaat al. Ik neem aan de de NMBS over de nodige middelen beschikt (interne post?) om de papieren die een conducteur nodig heeft voor zijn dienst to bij hem te krijgen.Adler schreef:Hoeveel tussenpersonen zijn er niet nodig vooraleer die papiertjes op de juiste plaats geraken ?K V B schreef:Ik denk niet dat een electronisch reservatiesysteem zoals op de ICE voor binnenlandse NMBS treinen erg zinvol is. Als men zo'n systeem zou installeren zou het zo weinig gebruikt worden dat het gegarandeerd niet werkt als het nodig is. Wat is er mis met papiertjes?
Dat is een systeem van 100 jaar geleden.
Laten we eerst maar eens beginnen met een IC net op te zetten dat die naam waardig is.Een elektronisch systeem zou kunnen gestuurd worden door de computer die toch al aan boord is in de moderne rijtuigen en zou in elk geval veel betrouwbaarder zijn dan een systeem met heel veel tussenpersonen en -diensten.
En wie zegt er dat er in de toekomst nooit geen reservering zal mogelijk zijn voor gewone binnenlandse IC's ?
Het probleem is dat een systeem dat nooit gebruikt wordt niet echt betrouwbaar zal zijn als het dan eens gebruikt dient te worden. We zien al hoe betrouwbaar de electronische bestemmingsdisplays in de treinen zijn...Het nadien uitrusten van het materieel met zo een systeem zal een veelvoud kosten dan wanneer het al is ingebouwd bij de levering.