Stijn82 schreef:En wat gaat er met die stormram 27'en gebeuren? Die lijken me toch minder geschikt om andere diensten te rijden, aangezien ze steeds in de juiste richting georiënteerd moeten staan en je niet overal kan driehoeken.
De gewone koppeling is zo weer geïnstalleerd hoor
Of gewoon in vaste TD samenstelling met M4.
Uitgesloten.
De M4 BDx werken niet met MUX, dus, je zal de 27 geen M4 meer zien duwen.
Enkel 24+M4+27 gaat (normaalgezien) nog, maarja, dan zet je wel vrij veel materieel in...
Daarenboven is het omdat het systeem die GF koppeling op de 27 niet goed werkt, dan is het beter ze er ineens weer af te halen.
Groeten,
Joris De Mol
Het antwoord staat hier 5 berichten boven... Ik zal m'n commentaar maar voor mezelf houden want anders zou het hier (weer) serieus off-topic kunnen gaan
Het antwoord staat hier 5 berichten boven... Ik zal m'n commentaar maar voor mezelf houden want anders zou het hier (weer) serieus off-topic kunnen gaan
soms zijn er gewoon mensen die niet verder lezen dan hun neus lang is en enkel lezen wat ze willen lezen .
Als steven zegt, "gesleept", dan vraag ik het maar eens voor de zekerheid..
Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
ik zie het nog wel gebeuren dat de stuurstanden M4/M5 van mux-sturing voorzien worden. Van de M5 snap ik trouwens totaal niet waarom men dat niet meteen gedaan heeft bij de renovatie, over enkele jaren zijn er in belgië immers 60 locs (21) die de klassieke TD hebben en 240 (13,18,27) met mux!
Trammist schreef:Zie ik daar nog een asbak op die laatste foto? Mag je daar nog altijd roken???
Roken mag al een poos niet meer...
De foto's zijn al een beetje ouder. Ondertussen zijn een aantal bistro rijtuigen tot restaurant omgebouwd bijvoorbeeld. Ook hier heeft een dubbeldekker zo zijn voordelen. De keuken zit beneden, en kan dus over de volle breedte van het rijtuig. Beneden is een bar, en boven het restaurant...
Joris schreef:Hallo,
Op de NBS tussen Bern en Olten moesten door die vele tunnels m'n oren vaak 'klakken', wat ik vrij vervelend vond, vandaar m'n opmerking ivm hun drukdichtheid.
Ik ben eens gaan opletten, en ik voel inderdaad ook wel drukverschillen. 'k was het zo gewend dat het mij niet meer opviel. Maar ergens moeten ze toch wel enigszins drukdicht zijn, of je oren doen pijn als je in Bern uitstapt. Het is juist omwille van de drukbestendigheid dat de deuren uit een stuk zijn. Maar 100% drukdicht zijn ze inderdaad niet.
Jammer dat er nog geeneen van gebouwd is. Maar je weet nooit. Ik ben benieuwd wat de verschillende fabrikanten gaan indienen op de laatste SBB aanbesteding.