Pagina 3 van 8
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 16:47
door Joris
Hallo,
celtjan schreef:Shrek schreef:Stijn82 schreef:En wat gaat er met die stormram 27'en gebeuren? Die lijken me toch minder geschikt om andere diensten te rijden, aangezien ze steeds in de juiste richting georiënteerd moeten staan en je niet overal kan driehoeken.
De gewone koppeling is zo weer geïnstalleerd hoor

Of gewoon in vaste TD samenstelling met M4.
Uitgesloten.
De M4 BDx werken niet met MUX, dus, je zal de 27 geen M4 meer zien duwen.
Enkel 24+M4+27 gaat (normaalgezien) nog, maarja, dan zet je wel vrij veel materieel in...
Daarenboven is het omdat het systeem die GF koppeling op de 27 niet goed werkt, dan is het beter ze er ineens weer af te halen.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 17:37
door celtjan
Tja. Met al die sub-reeksen in de bestaande reeksen ...
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 17:45
door Steven
normaal hebben alle loks reeks 27 nu mux en als je ze zit met M4 rijtuigen zal het enkel in de gesleepte versie zijn.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 19:21
door melle
Ook geen trek/duw?
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 19:38
door trainfreak
melle schreef:Ook geen trek/duw?
Het antwoord staat hier 5 berichten boven...
Ik zal m'n commentaar maar voor mezelf houden want anders zou het hier (weer) serieus off-topic kunnen gaan
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 19:43
door 260689
trainfreak schreef:melle schreef:Ook geen trek/duw?
Het antwoord staat hier 5 berichten boven...
Ik zal m'n commentaar maar voor mezelf houden want anders zou het hier (weer) serieus off-topic kunnen gaan
soms zijn er gewoon mensen die niet verder lezen dan hun neus lang is en enkel lezen wat ze willen lezen

.
on topic nu

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 19:48
door melle
trainfreak schreef:melle schreef:Ook geen trek/duw?
Het antwoord staat hier 5 berichten boven...
Ik zal m'n commentaar maar voor mezelf houden want anders zou het hier (weer) serieus off-topic kunnen gaan
Als steven zegt, "gesleept", dan vraag ik het maar eens voor de zekerheid..
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 23 aug 2009, 23:11
door Steven
als ik schrijf gesleept is het nooit trek duw he

lijkt me logisch.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 00:01
door Joris
Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 01:14
door Shrek
ik zie het nog wel gebeuren dat de stuurstanden M4/M5 van mux-sturing voorzien worden. Van de M5 snap ik trouwens totaal niet waarom men dat niet meteen gedaan heeft bij de renovatie, over enkele jaren zijn er in belgië immers 60 locs (21) die de klassieke TD hebben en 240 (13,18,27) met mux!
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 01:41
door Steven
Correctie 84 locs, je vergeet 12 X reeks 12 en 12 x reeks 11.

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 01:53
door Shrek
ja inderdaad, maar mijn punt blijft dat de M5 beter af zou zijn met mux -en dus een krachtige 27/18- ipv een 21

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 10:00
door K V B
Trammist schreef:Zie ik daar nog een asbak op die laatste foto?

Mag je daar nog altijd roken???
Roken mag al een poos niet meer...
De foto's zijn al een beetje ouder. Ondertussen zijn een aantal bistro rijtuigen tot restaurant omgebouwd bijvoorbeeld. Ook hier heeft een dubbeldekker zo zijn voordelen. De keuken zit beneden, en kan dus over de volle breedte van het rijtuig. Beneden is een bar, en boven het restaurant...
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 10:03
door K V B
Joris schreef:Hallo,
Op de NBS tussen Bern en Olten moesten door die vele tunnels m'n oren vaak 'klakken', wat ik vrij vervelend vond, vandaar m'n opmerking ivm hun drukdichtheid.
Ik ben eens gaan opletten, en ik voel inderdaad ook wel drukverschillen. 'k was het zo gewend dat het mij niet meer opviel. Maar ergens moeten ze toch wel enigszins drukdicht zijn, of je oren doen pijn als je in Bern uitstapt. Het is juist omwille van de drukbestendigheid dat de deuren uit een stuk zijn. Maar 100% drukdicht zijn ze inderdaad niet.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 10:04
door K V B
AlexNL schreef:Talgo's 22-rijtuigen zijn doorloopbaar op beide verdiepingen.
PDFje (auf Deutsch)
Jammer dat er nog geeneen van gebouwd is. Maar je weet nooit. Ik ben benieuwd wat de verschillende fabrikanten gaan indienen op de laatste SBB aanbesteding.