Pagina 3 van 3

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 12:47
door Boxerke
HLE 2302 schreef:in gent kan een AVG openkomen in KB ... dit wordt aangeduid aan het sein ... hoe kan je dit zien ? en waarom is dat systeem daar ?

greetz 2302

Ik ga nog eens een poging doen.
Onder de AVG in gent staat er een bordje "ZR ER" dit enkel in de richting van de rangeer zone (richting kust dus).
Volgens mij is dat om in kleine beweging te kunnen rijden om een stel te rangeren.

zelfde heb je trouwens in Brussel zuid richting Vorst.

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 12:54
door Steven
De ZE-ER bordjes gaan iets verder dan rangeringen.

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 14:23
door HLE 2302
Boxerke schreef:
HLE 2302 schreef:in gent kan een AVG openkomen in KB ... dit wordt aangeduid aan het sein ... hoe kan je dit zien ? en waarom is dat systeem daar ?

greetz 2302

Ik ga nog eens een poging doen.
Onder de AVG in gent staat er een bordje "ZR ER" dit enkel in de richting van de rangeer zone (richting kust dus).
Volgens mij is dat om in kleine beweging te kunnen rijden om een stel te rangeren.

zelfde heb je trouwens in Brussel zuid richting Vorst.
het zorgt in het eerste geval dat de AVG openkomt in KB, maar het is voorral voor de 'jocky's' in gent ... de tbg draaid de avg wanneer de trein volledig gecontroleerd is ... zo weet de tb wanneer hij mag uitwijken en dat wordt idd aangegeven door bordjes met op ZR-ER

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 14:25
door HLE 2302
nu is het eens aan iemand anders voor een vraag te stellen :mrgreen:

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 18:09
door Steven
Algemeen gesproken:
de bordjes ZR ER hangen in gent St. Pieters, Brussel Zuid en Schaarbeek. Deze geven aan dat voor ledige ritten de avg ook gebruikt moet worden. Is de trein voorzien van een tbg dan is dat zijn taak. In het andere geval is het voor een onderchef. Dit wil dus totaal niet zeggen dat het sein in kb zal open komen. Het komt voor dergelijke ritjes die uitwijken open in kb als:
het een doodspoor is met een merkbord op de stootbok
de volgende sectie een ultra korte sectie is
de volgende sectie bezet is door een andere trein
om een rangering te doen tot achter een klein sein

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 18:54
door nighttrain
Mark7758 schreef:[quote="nighttrainBegrijp ik allemaal natuurlijk maar mijn hint was meer : Un bent bestuurder van een trein Luik naar Oostende .
U staat in FBMZ , de treinbegeleider draait de AGV ,het sein komt open met Rood en wit wat ga je doen?
]

Eens bellen. Wat er aan de hand is. Gezien ik een TBer bent van een doorgaande trein verwacht ik geen KB.
Wie weet sturen ze je bundels in naar een kopspoor. Je was toch op weg naar Oostende.
En die AGV werkt niet. (Je heb een KB. Dan doet de AGV het niet.)[/quote]
Nu is mijn standpunt , als het toegelaten is zondermeer, zoals hoger vermeld ,zie ik niet in waarom bellen!
Als de avg niet werkt ,ddor geen koppeling met R+W(en terug als het toegelaten is) moet je de TBG vragen om de AVG te vernietigen en het vertrek per handsein te geven.
Dus mjn conclussie ,zelfs al zou ik niet meer slagen als treinbestuurder, een trein met treinnummer mag je niet vertrekken met rood + wit.

Re: het grote treinbestuurder-Quiz topic

Geplaatst: 25 aug 2009, 19:12
door Mark7758
nighttrain schreef:Dus mjn conclussie ,zelfs al zou ik niet meer slagen als treinbestuurder, een trein met treinnummer mag je niet vertrekken met rood + wit.
oh Ja wel. Ooit vanuit een station met Rood Wit vertrokken. Papiertje erbij dat de eerste 2 overwegen niet werkte en dat daardoor het sein niet normaal bediend kon worden. Keurig met treinnummer vertrokken.