Pagina 3 van 15
Re: Railtime
Geplaatst: 21 okt 2009, 13:02
door Steven
jan_olieslagers schreef:
En ook dit, Steven: ik begrijp uw ergernis als mensen steeds maar negatieve kritiek hebben. Maar af en toe is kritiek wel terecht, en dan moet dat ook kunnen gezegd worden. Niks dan kritiek is inderdaad triestig, maar geen enkele kritiek kunnen aanvaarden is ook maar zwak.
ik heb geen probleem met kritiek op zich, wel met mensen waarbij hun bijdragen hoofdzakelijk (ik lees soms als moderator op een andere manier iemand zijn bijdrages) uit kritiek bestaat (bij sommige haast 100% van de berichten die ze schrijven). Dergelijk super negatieve bijdragen kan ik hier missen. Fora waar je aan de lopende band dergelijke berichten kan posten bestaan er ook. Het doet gewoon afbreuk aan de basis van dit forum als er te veel mensen zijn die enkel negatieve zaken in de verf willen zetten en de leuke zaken aan de spoorweg (onafhankelijk, waar hoe wanneer...) negeren.
Ik heb zoiets van laat u ook van uw positieve kant zien. Maar bepaalde leden zie je enkel opduiken als ze volop hun gal kunnen spuwen. Als ze alles en iedereen kunnen afbreken. Ik heb ook soms kritiek net als anderen. Maar het leven is toch meer dan dat?
De basis van dit forum tracht ik te bewaken. Een forum voor mensen die enthousiast zijn over en door treinen. Met een basis op de Belgische sporen maar ook daarbuiten.
Einde betoog, terug naar het onderwerp.
Re: Railtime
Geplaatst: 21 okt 2009, 21:43
door Shrek
Het is absoluut niet waar dat alle reizigers alle info kunnen vernemen via de affiches en andere kanalen in de stations.
Ik ken persoonlijk genoeg treingebruikers die pas door de televisiespots railtime leerden kennen. In het station let je alleen op hoe laat je trein aankomt en naar welk spoor je moet lopen. De mensen die de tijd hebben om de affiches te lezen zijn volgens mij ook niet de mensen die railtime het meesst nodig hebben
Ook om ex-treingebruikers terug te winnen (die afhaakten wegens slechte informatie) is een tv-campagne geen slechte zaak.
Railtime is een goed maar heel duur project, ze kunne het niet veroorloven dit zonder aandacht in te voeren. Volgens mij is de grote campagne het dus zeeker waard

Re: Railtime
Geplaatst: 21 okt 2009, 22:01
door thejay
Zitten daarin ook de kosten voor bijvoorbeeld het vervangen van veel van de oude tv-beeldbuisschermen door flatscreens, de informatie die nu wordt doorgestuurd naar teletekst van diverse zenders in beide landsdelen, het platform voor de sms-dienst, ...?
Want dan valt 600.000 euro nog best mee. Vergeet niet dat er meestal ook één of ander reclamebureau is ingehuurd om logo, slogan, huisstijl enzovoort te ontwikkelen.
De kosten van het drukwerk zullen wel beperkt zijn, daar alles normaal gezien in de huisdrukkerij plaatsvindt...
Re: Railtime
Geplaatst: 21 okt 2009, 22:06
door Steven
de huisdrukkerij maakt niet zoveel meer hoor, veel is al uitbesteed. Zelfs het laatste deel van het drukwerk binnen de spoorweg is zijn weg naar buiten aan het zoeken.
Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 07:28
door Adler
thejay schreef:Zitten daarin ook de kosten voor bijvoorbeeld het vervangen van veel van de oude tv-beeldbuisschermen door flatscreens, de informatie die nu wordt doorgestuurd naar teletekst van diverse zenders in beide landsdelen, het platform voor de sms-dienst, ...?
Neen. Die 600.000 euro was uitsluitend voor reklame, dit heeft niets te zien met de kosten van Railtime zelf.
240.000 euro voor 8 nationale tv-zenders,
220.000 euro voor 16 kranten,
50.000 euro voor affiches in de 40 grootste stations en de metro,
20.000 euro voor online banners op 12 sites,
70.000 euro voor 5 tijdschriften.
Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 20:11
door treinbruno
50.000 euro voor affiches in de 40 grootste stations en de metro,
moet infrabel betalen voor reclame op te hangen in hun eigen stations

Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 20:19
door AlexNL
Mijn gok is dat die ruimte verhuurd wordt aan een distributiepartner (denk aan JCDecaux) en dat ze die ruimte weer terughuren. Dat bedrijf zorgt dan voor de verdere distributie en bijbehorende afhandeling.
Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 21:19
door Kristofke
bovendien zijn de meeste grote stations van het land niet eigendom van Infrabel maar van NMBS
Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 22:51
door treinbruno
of de holding

maar dan nog vind ik het raar

Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 23:26
door Steven
publiciteits is inderdaad uitbesteed, op de meeste van die affiches of op de kader zie je de naam van de firma. reclame is nooit gratis ook al hang je ze op in je eigen zaak.
Re: Railtime
Geplaatst: 22 okt 2009, 23:58
door treinbruno
als ze nu al eens op de lege treinaanwijzers zetten:
treininfo nodig?
www.railtime.be
op sommige TV's staat het al, of ze kunnen het ook af en toe over de SIV laten scrollen
Re: Railtime
Geplaatst: 23 okt 2009, 00:04
door Steven
railtime is iets van infrabel en niet van de nmbs blijkbaar voeren ze tot op heden op dat vlak een beetje reclame naast elkaar. op de SIV maakt men tot nu toe enkel reclame voor de gewone website =
www.nmbs.be. Wat ik enkel zie op de ms96 en i11, bij de M6 (zover die al in dienst zijn dan) zie ik die tekst zelfs niet verschijnen.
Re: Railtime
Geplaatst: 23 okt 2009, 00:38
door Dietrich
Op de perrons zou men dat wel kunnen... er hangen nu al klevers aan met het logo.

Re: Railtime
Geplaatst: 23 okt 2009, 08:32
door apestaart
Steven schreef:Gewoon in de metro zetten is voldoende? Ik wil niets zeggen maar niet iedereen leest metro en dus zou een dergelijke campagne amper het doelpubliek benaderen. Treingebruiker zijn is iets meer dan metrolezer zijn. Als je toevallige gebruiker bent van de trein ken je het krantje metro niet en zal je ook niet weten dat er bijna dagelijks een pagina in staat die over het openbaar vervoer gaat. Ook die mensen heeft men willen informeren over railtime.
Bovendien kan de Metro gelezen worden door de vroege vogels, mensen die later in de dag
de trein nemen kunnen niet meer aan de Metro geraken aangezien de bakjes waarin de Metro inzaten al rond 8u30 al leeg zijn
Dus deze passagiers kunnen langs deze kanaal niet ingelicht worden
Re: Railtime
Geplaatst: 23 okt 2009, 19:57
door treinbruno
Die zijn meestal nog de hele dag in de trein te vinden
wat nog wel handig zou zijn is op elk balkon een mandje waarin de reizigers hun gelezen metro kunnen droppen, zodat een volgende reiziger er makkelijk eentje mee kan pakken