Dat is hier het probleem toch helemaal niet? Extra rijtuigen zijn er eventueel wel te vinden, maar het probleem is de seininstallatie in herentals hoor...ferry schreef: Ik ben verre van technieker maar hoe komt het dat men in Zwitserland rijtuigen kan koppelen aan een electrisch motorstel (ev dieselstel) en dat hier niet schijnt te gaan.
Men had best, zoals weer in Zwitserland, een kleine reserve aan M2 rijtuigen dienen te behouden.
"Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Hoi
Dit is wel het probleem, ken iemand die dagelijks met de bewuste overvolle trein(Antw. C a 07:47) meekomt ; meer rijtuigen zou wel soelaas kunnen brengen(mochten ze kunnen gekoppeld worden)!
f
Dit is wel het probleem, ken iemand die dagelijks met de bewuste overvolle trein(Antw. C a 07:47) meekomt ; meer rijtuigen zou wel soelaas kunnen brengen(mochten ze kunnen gekoppeld worden)!
f
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Meer rijtuigen koppelen heeft geen zin, die perrons zijn er nergens op voorzien of wil je mensen via de ballast op de trein jagen? Enkel met meer treinen komt alles terug ok, maar meer treinen kunnen voorlopig niet omdat er geen seinhuis operationeel is.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Waarom zou dat niet kunnen? Als ze ten velde (regio torhout) op enkele dagen een tijdelijk station (lees perrons) kunnen uit de grond toveren voor een WK veldrijden .. waarom zou het daar dan niet kunnen..?Steven schreef:Meer rijtuigen koppelen heeft geen zin, die perrons zijn er nergens op voorzien of wil je mensen via de ballast op de trein jagen? Enkel met meer treinen komt alles terug ok, maar meer treinen kunnen voorlopig niet omdat er geen seinhuis operationeel is.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Het is hier al gezegd: MW41's kunnen maximum 5 aan 5 gekoppeld worden.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Hier hebben die dingen heel andere koppelingen (mechanisch)ferry schreef:Hoi
Ik ben verre van technieker maar hoe komt het dat men in Zwitserland rijtuigen kan koppelen aan een electrisch motorstel (ev dieselstel) en dat hier niet schijnt te gaan.
Men had best, zoals weer in Zwitserland, een kleine reserve aan M2 rijtuigen dienen te behouden.
f
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Ja ok als die al op hun maximumaantal zitten dan moeten ze echt wel is zien voor een andere oplossing. Maar volgens mij moet die met een beetje goodwill echt wel te vinden zijn (tijdelijk althans).Hogersluys schreef:Het is hier al gezegd: MW41's kunnen maximum 5 aan 5 gekoppeld worden.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
tja alle oplossingen zijn tijdelijk. De vraag is of een oplossing die tijdelijk is meer mag gaan kosten dan het herstel van dat seinhuis en het hernemen van het gewoon verkeer. Dit is een noodgeval, de herstelling is af te wachten en de rest is vooral met de nodige blutsen en builen en bij te nemen. Wonderen bestaan er nu eenmaal niet.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Akkoord .. in afwachting van herstel .. maar ik denk dat dit nu net wat (veel) tijd zal vragen. Kosten voor een tijdelijke oplossing zullen er sowieso zijn, maar klantvriendelijkheid moet ook nog een beetje in evenwicht staan met het begrip van de reiziger. Indien een reiziger geen redelijke oplossing aangeboden krijgt kan je ook maar moeilijk op dat begrip ervan rekenenSteven schreef:tja alle oplossingen zijn tijdelijk. De vraag is of een oplossing die tijdelijk is meer mag gaan kosten dan het herstel van dat seinhuis en het hernemen van het gewoon verkeer. Dit is een noodgeval, de herstelling is af te wachten en de rest is vooral met de nodige blutsen en builen en bij te nemen. Wonderen bestaan er nu eenmaal niet.

Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
de meest redelijke oplossingen tracht men uit te werken binnen de mogelijke parameters. Materieel, personeel. Want als je denkt zomaar effe nieuwe types op die lijn te steken ben je ook mis dat zijn ook oplossingen die maanden vergen en tegen dan is die lijn al terug in orde. Het probleem is ook dat wachten (psychologisch) altijd te lang duurt. Zeker in negatieve gevallen.
Als de alternatieven die er zouden kunnen komen meer tijd vergen om uit te werken dan de herstelling moet je er niet aan starten, logisch of niet. Als de uitwerking die men nu heeft gedaan de beste is die men er kon uit halen om zodoende het max aan treinen te laten rijden.
Als de alternatieven die er zouden kunnen komen meer tijd vergen om uit te werken dan de herstelling moet je er niet aan starten, logisch of niet. Als de uitwerking die men nu heeft gedaan de beste is die men er kon uit halen om zodoende het max aan treinen te laten rijden.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Volledig mee eens. Maar toch een jammere zaak voor de reizigerSteven schreef:de meest redelijke oplossingen tracht men uit te werken binnen de mogelijke parameters. Materieel, personeel. Want als je denkt zomaar effe nieuwe types op die lijn te steken ben je ook mis dat zijn ook oplossingen die maanden vergen en tegen dan is die lijn al terug in orde. Het probleem is ook dat wachten (psychologisch) altijd te lang duurt. Zeker in negatieve gevallen.
Als de alternatieven die er zouden kunnen komen meer tijd vergen om uit te werken dan de herstelling moet je er niet aan starten, logisch of niet. Als de uitwerking die men nu heeft gedaan de beste is die men er kon uit halen om zodoende het max aan treinen te laten rijden.

Is er trouwens enig 'vermoeden' van een herstellingstermijn?
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Geen idee, ik heb zelf de laatste dagen het actuele nieuws ivm die lijn niet meer 100% gevolgd. Maar ik meende te hebben onthouden dat er zeker nog volgende maand terug aanpassingen zouden volgen.
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
allez nog maar eens:
1) er is GEEEEEEEN extra materieel dat kan gekoppeld worden. Laat dat nu alstublieft eens duidelijk zijn. GEEEEN!
We hebben gezocht. Natuurlijk! Al die fantasieen met diesels en rijtuigen... Die ZIJN besproken. Er is zelfs bekeken om de IC-R tot Herentals te rijden en dan verder te slepen met een T77 (leeg dan) tot Mol en omgekeerd. Maar dergelijke oplossingen waren te complex om te realiseren.
2) technisch kan en mag met 6 stellen gereden worden (weliswaar met perronlengte-problemen hier en daar), maar zelfs dat is niet mogelijk momenteel. Het beschikbare materieel moet verdeeld worden over beide relaties die nu rijden, zodat in principe slechts met 4 stellen max. kan gereden worden nu.
3) er ZIJN alternatieven (bussen) maar de reizigers proppen zich liever op de trein.
4) weldra kunnen we terug tot Herentals met de IC-R en IRg, en dan zal veel leed al verholpen zijn. Vanochtend hebben we terug vergadering en zal de datum definitief zijn (de datum stond al in de pers, maar ik ga dit hier niet herhalen, omdat dit niet 100% zeker is, maar slechts 99%)
1) er is GEEEEEEEN extra materieel dat kan gekoppeld worden. Laat dat nu alstublieft eens duidelijk zijn. GEEEEN!
We hebben gezocht. Natuurlijk! Al die fantasieen met diesels en rijtuigen... Die ZIJN besproken. Er is zelfs bekeken om de IC-R tot Herentals te rijden en dan verder te slepen met een T77 (leeg dan) tot Mol en omgekeerd. Maar dergelijke oplossingen waren te complex om te realiseren.
2) technisch kan en mag met 6 stellen gereden worden (weliswaar met perronlengte-problemen hier en daar), maar zelfs dat is niet mogelijk momenteel. Het beschikbare materieel moet verdeeld worden over beide relaties die nu rijden, zodat in principe slechts met 4 stellen max. kan gereden worden nu.
3) er ZIJN alternatieven (bussen) maar de reizigers proppen zich liever op de trein.
4) weldra kunnen we terug tot Herentals met de IC-R en IRg, en dan zal veel leed al verholpen zijn. Vanochtend hebben we terug vergadering en zal de datum definitief zijn (de datum stond al in de pers, maar ik ga dit hier niet herhalen, omdat dit niet 100% zeker is, maar slechts 99%)
spoorwegrealist
Re: "Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Vanuit reizigersstandpunt heb ik wel een verklaring hiervoor.stefanic schreef:allez nog maar eens:
3) er ZIJN alternatieven (bussen) maar de reizigers proppen zich liever op de trein.
Persoonlijk zou ik de bus vanuit Turnhout naar Antwerpen wel nemen,
maar die van Herentals naar Lier, daar zou ik ook serieus over twijfelen.
In Antwerpen-B heb je om de zoveel minuten een trein naar Brussel.
In Lier is er maar één rechtstreekse, en als je die mist, moet je nog naar Antwerpen,
om daar verder te sukkelen.
Zoals in het artikel te lezen is, is het vertrouwen in de buschauffeurs ook niet echt hoog.
"Hallo NMBS, zijn wij dan uitschot misschien?"
Ik kan me nog levendig voor de geest halen hoe ik vroeger met de bus van Antwerpen naar Oelegem reed.
In Schoten dorp zat de bus (met vertrek te Antwerpen om 7:30) bomvol.
Mensen die verder dan dat wilden opstappen moest ik voorbijrijden.
Dat ging jaren er zo aan toe.
Geen enkele reiziger ging naar de gazet hoor...en toch was het erger gesteld dan het huidige Kempenverhaal.
Want er wàren bussen beschikbaar, alleen wilde De Lijn ze niet inzetten.
Op de lijn Hoogstraten-St Job-Antwerpen ook volzet, al waren er daar genoeg bussen om het probleem op te vangen.
De reizigers stonden werkelijk opeengepakt.
Wat is nu het verschil met een treinreiziger?
Op een bus hoorde ik zelden klagen van overbezetting.
Waarom alleen een klaaglied van de treinreizigers?
Zelf heb ik niet veel te klagen: ik heb elk half uur een stoptrein, met tweemaal overstappen lukt het met de bus ook en hoef uiteindelijk maar 15 minuten mee te rijden met de stoptrein.
In Schoten dorp zat de bus (met vertrek te Antwerpen om 7:30) bomvol.
Mensen die verder dan dat wilden opstappen moest ik voorbijrijden.
Dat ging jaren er zo aan toe.
Geen enkele reiziger ging naar de gazet hoor...en toch was het erger gesteld dan het huidige Kempenverhaal.
Want er wàren bussen beschikbaar, alleen wilde De Lijn ze niet inzetten.
Op de lijn Hoogstraten-St Job-Antwerpen ook volzet, al waren er daar genoeg bussen om het probleem op te vangen.
De reizigers stonden werkelijk opeengepakt.
Wat is nu het verschil met een treinreiziger?
Op een bus hoorde ik zelden klagen van overbezetting.
Waarom alleen een klaaglied van de treinreizigers?
Zelf heb ik niet veel te klagen: ik heb elk half uur een stoptrein, met tweemaal overstappen lukt het met de bus ook en hoef uiteindelijk maar 15 minuten mee te rijden met de stoptrein.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.