Pagina 3 van 3
Re: Zetelindeling op treinen
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:26
door vasonline
Dieselfreak schreef:rvdborgt schreef:
helemaal open staan. De automatische binnendeuren en de kleine buitendeuren zorgen er ook voor dat in een Deense Neus minder warmte verloren gaat dan in een M4.
Automatische binnendeuren Ok!
Maar geef me maar elke dag grote buitendeuren in plaats van kleine !
Het één grote compartiment volg ik je ook in.
Groetjes
Re: Zetelindeling op treinen
Geplaatst: 05 jun 2011, 18:43
door bobke
Ik denk dat de beste indeling voor een rijtuig is zoals de M4. Bredere deuren en mensen kunnen als ze bv opstappen zowel naar links of naar rechts gaan, wat de doorstroming toch wel zeer vervlot. (dus de Desiro treinen zijn dus goed qua indeling) Dus als je bv bij de MS96 bredere deuren (bv dubbel zobreed) zou hebben, dan zal de doorstroming maar een beetje sneller gaan hoor (slechts één keuze).
Bij een dubbeldekker heb je dat probleem minder van keuze. Mensen komen zowel vanboven als vanonder naar de deuren.
Re: Zetelindeling op treinen
Geplaatst: 05 jun 2011, 19:12
door Shrek
bobke schreef:Ik denk dat de beste indeling voor een rijtuig is zoals de M4. Bredere deuren en mensen kunnen als ze bv opstappen zowel naar links of naar rechts gaan, wat de doorstroming toch wel zeer vervlot. (dus de Desiro treinen zijn dus goed qua indeling) Dus als je bv bij de MS96 bredere deuren (bv dubbel zobreed) zou hebben, dan zal de doorstroming maar een beetje sneller gaan hoor (slechts één keuze).
Bij een dubbeldekker heb je dat probleem minder van keuze. Mensen komen zowel vanboven als vanonder naar de deuren.
Er is niet één beste zetelverdeling hoor, dat hangt af van het type verbinding waarop de trein rijdt. Op een CR is het belangrijk dat je snel kan op- en afstappen. Maar voor een IC is het belangrijker dat er zoveel mogelijk plaatsen zijn op de trein dan dat er brede deuren zijn. Vergeet niet dat een bredere deur meteen 4 zitplaatsen of meer wegneemt.

Re: Zetelindeling op treinen
Geplaatst: 05 jun 2011, 19:27
door rvdborgt
Shrek schreef:Er is niet één beste zetelverdeling hoor, dat hangt af van het type verbinding waarop de trein rijdt. Op een CR is het belangrijk dat je snel kan op- en afstappen. Maar voor een IC is het belangrijker dat er zoveel mogelijk plaatsen zijn op de trein dan dat er brede deuren zijn. Vergeet niet dat een bredere deur meteen 4 zitplaatsen of meer wegneemt.

Voor alle treinen die in Brussel-Centraal komen, is het belangrijk dat het in- en uitstappen snel verloopt. Daarmee sluit je in feite I11 en MS96 uit, want het in- en uitstappen duurt gewoon veel te lang.
Groetjes,
Rian
Re: Zetelindeling op treinen
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:08
door vasonline
Shrek schreef:bobke schreef:Ik denk dat de beste indeling voor een rijtuig is zoals de M4. Bredere deuren en mensen kunnen als ze bv opstappen zowel naar links of naar rechts gaan, wat de doorstroming toch wel zeer vervlot. (dus de Desiro treinen zijn dus goed qua indeling) Dus als je bv bij de MS96 bredere deuren (bv dubbel zobreed) zou hebben, dan zal de doorstroming maar een beetje sneller gaan hoor (slechts één keuze).
Bij een dubbeldekker heb je dat probleem minder van keuze. Mensen komen zowel vanboven als vanonder naar de deuren.
Er is niet één beste zetelverdeling hoor, dat hangt af van het type verbinding waarop de trein rijdt. Op een CR is het belangrijk dat je snel kan op- en afstappen. Maar voor een IC is het belangrijker dat er zoveel mogelijk plaatsen zijn op de trein dan dat er brede deuren zijn. Vergeet niet dat een bredere deur meteen 4 zitplaatsen of meer wegneemt.

Zelfs op IC's zie ik toegevoegde waarde om snel op en af te stappen - Zeker als het
wat drukker is

Maar Ok, in het algemeen gezeien speelt het daar minder erg.
*Is het Belgische net niet stilletjes aan één grote metro aan het worden?
Die indruk krijg je soms...
Groetjes,