Pagina 3 van 8
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 26 sep 2009, 16:16
door Nils
Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 26 sep 2009, 18:20
door 260689
Nils schreef:Knipex schreef:Die Belgische bestuurder ? Die stond te wachten voor overgave op het perron van Roosendaal.
De Benelux werd op die moment wel degelijk gereden door een bestuurder van Depot Antwerpen Internationaal, en was dus een Belg.
Tevens waren de boorchef en controlebediende van depot Brussel zuid.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 26 sep 2009, 20:48
door Daniƫl
De betreffende loc 2835 stond overigens vanmiddag naast de werkplaats van
Shunter, gelegen nabij station Rotterdam Zuid. Hij was aan een van hun locs gekoppeld die naar alle waarschijnlijkheid dan gebruikt zou zijn voor het wegslepen.
De rijtuigen van de beneluxtrein waren eerder al naar de Watergraafsmeer gesleept.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 26 sep 2009, 23:51
door kika
pietje schreef:Steelwheels schreef:Zojuist vernomen dat er Leopard tanks ter plekke zijn om de Class66 en de 6400'en uit elkaar te trekken.
Met tanks uiteentrekken ???
Is dat standaardprocedure of zo?
zal wel te maken hebben met het bovenliggend viaduct, maar ik heb het nog nooit gehoord.
Niet standaard, maar sneller (trager dan gepland/verwacht) dan in verzagen. Zie
bvb. de site van Rijnmond
Door de ligging van de wrakstukken (goeddeels onder het viaduct) kan er geen kraan bij. Een alternatief zou zijn geweest om de locomotieven in stukken te zagen en dan af te voeren, maar dat zou veel te lang duren.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 27 sep 2009, 07:42
door HLE 2302
uit het heen ik kan opmaken concludeer ik dat de dode gevallen is in de railon loc ? (stuurpost zag er nog redelijk uit ... maar waarschijnelijk motoren in de stuurpost geduwd dan ? iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ... deze zal toch nog redelijk snel geweest zijn aan de ravage te zien ...)
greetz 2302
edit: de dode viel dus idd in de railon loc ... ik zat te foto's te bekijken van de achterste loc waar de stuurpost er nog goed uitzag
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 27 sep 2009, 08:20
door Knipex
HLE 2302 schreef:iemand enig idee van de snelheid die beide treinen reden ...
30km/h and 80km/h
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 27 sep 2009, 22:06
door AlexNL
Als ik kijk naar het
ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 27 sep 2009, 22:23
door dentheo
AlexNL schreef:Als ik kijk naar het
ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
De trein van ERS had ook naar rechts gekund en dan naar het noorden (niet over Fly-over)
Maar als de klap net onder de brug gebeurd is, dus na de wissels denk ik dat je gelijk hebt...de RN diesels zouden naar rechts gereden zijn als hun wisselstraat ingelegd was.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 27 sep 2009, 22:29
door AlexNL
Hmm, nu is het weer weg. Eerst stonden beide treinen ingetekend op die kaart.
De DB Schenker-trein reed over spoor DG, van sein P851, langs sein 328, om daarna rechtdoor te gaan over BE. De ERS-trein kwam vanaf BE, reed voorbij sein 324, om daarna wissel 323 te pakken om linksaf te buigen naar spoor EG. (Dit helemaal links op de kaart)
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 07:44
door Knipex
Bij de Traxx lijkt de indusi magneet afgebroken.
Brandweer Barendrecht
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 08:51
door melle
Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...

Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 09:06
door Adler
melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...

Beide treinen waren in beweging.
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je
hier inschrijven.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 10:28
door Mark7758
Dat is een ATB spoel. Is duidelijk iets anders.
Heren, en laten we nu rustig afwachten op het IVV onderzoek. Er wordt veel geroepen, maar denk even wat dieper na.
Alle relaisstanden, computer logfiles, tachograven, en nog veel meer moeten eerst onderzocht worden.
Wie er nu door rood gereden heeft en of dat wel de oorzaak was weten we nu nog niet. Dus geduld.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 18:18
door melle
Adler schreef:melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...

Beide treinen waren in beweging.
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je
hier inschrijven.
Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Geplaatst: 28 sep 2009, 20:03
door HLE 2302
melle schreef:Adler schreef:melle schreef:Hoe kan het toch dat er een trein op een stilstaande botst...

Beide treinen waren in beweging.
Als je op de hoogte wil blijven van het onderzoek door de Onderzoeksraad voor Veiligheid, kan je je
hier inschrijven.
Op VRT nieuws zeiden ze dat het een stilstaande trein was...
de duitser reed 30, de class 66 80
dat zal ook wel een beetje verklaren dat de class 66 recht door de andere is gegaan
greetz 2302