En dan? Sorry dat ik het zeg, maar dat maakt toch mijn rekening niet en ook niet die van de honderden passagiers samen met mij op die trein? Trouwens, over die 10 minuten retard (vanmorgen was het weeeer van dat) wordt er telkenmale niets, maar dan ook niets gecommuniceerd door de treinbegeleiders (en ja, het ligt niet aan de omroep in mijn cabine). Och ja, het zal wel normaal zijn zeker... want het is herfstseizoen. Dan moeten we er die retard maar bijnemen hé. Lang leve het spoor!Steven schreef:Er zijn inderdaad reizigers die langer en zwaarder getroffen zijn door vertragingen en die lachen op hun beurt met reizigers die klagen over 10 min vertraging gedurende 5 dagen.
Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Voila, volledig mee akkoord. En ja, er valt altijd mee te leven - een mens kan ook niet anders, nietwaar - maar soms stelt een mens zich de vraag in hoeverre men daar bij de nmbs bezig is met het aanpakken van die structurele vertragingen.jan_olieslagers schreef:Da's weer typische nmbs-praat he Steven, sorry hoor maar het is allemaal zo herkenbaar. Natuurlijk zijn er altijd mensen die nog erger getroffen worden. Maar ook mij komt het voor dat er meer en meer storingen zijn. Zeker stel ik dat vast op "mijn" lijn 26, al blijven de vertragingen daar meestal onder de 5 minuten zodat ze niet vermeld worden - evengoed zijn ze er wel. Er valt allemaal best mee te leven, men hoort me niet klagen, maar het is duidelijk dat het hele systeem op het randje van zijn mogelijkheden draait.
tja als uw wagen niet slipt op die bladeren en natte toestanden dan weet ik het ook niet. Een trein slipt dus evengoed en heeft evenveel last van die herfstweer als een auto.
Je vraagt dus van de spoorweg dat ze standaard overal tien minuten bijdoen om rekening te houden met die drie maand op het jaar dat het herfst is, op die drie maand zijn er dan in totaal vier weken waarin zich de slechtste dagen bevinden met negatieve invloed op het treinverkeer. Blijkbaar is begrip = nihil geworden bij de meeste. Begrip moet van twee kanten komen in mijn ogen. Ik kom als passagier ook niet graag te laat, maar als een probleem zoals weersomstandigheden de oorzaak zijn en de vertragingen beperkt is ga je mij niet horen klagen op die manier. Blijkbaar leven we in een maatschappij die per dag nog meer en meer op de ik persoon draait. Zolang een ander maar de schuld kan krijgen is het precies allemaal ok. We zitten nu volop in een week met slechte weersomstandigheden, op de kop toe is er inderdaad (door andere oorzaken) ook geregeld uitval van materiaal. Maar als uw trein enkel een vertraging heeft van een tiental minuten zou ik zeggen, spitsuur (wat zo al volzet zit) en slechte adhesie die het spoorverkeer in de war sturen waardoor er op bepaalde punten zich wel is meerdere treinen tegelijk aanbieden. Aangezien er op 1 spoor maar 1 trein tegelijk kan zijn moeten ze dus een keuze maken wel trein eerst gaat en welke laatste. Als er voor dergelijke keuzes die moeten gemaakt worden geen begrip kan zijn geef ik enkel het advies om het openbaar vervoer zoveel mogelijk te mijden. dat de treinbegeleider geen aankondiging deed moet je hier niemand kwalijk nemen, misschien wist die persoon zelf niet wat het juiste probleem is, beter geen info afroepen dan valse info afroepen denk ik dan.
Ik merk een bepaalde frustratie die je hier tracht af te reageren wetende dat die toch geen oplossing gaat brengen. Mijn idee is dan vrij eenvoudig, je bent op een forum voor treinliefhebbers, klachten en andere zaken passen beter op het forum van trein tram en busgebruikers (http://www.treintrambus.be). Die hebben een website die er speciaal op gericht is om met zulke zaken om te gaan.
Je vraagt dus van de spoorweg dat ze standaard overal tien minuten bijdoen om rekening te houden met die drie maand op het jaar dat het herfst is, op die drie maand zijn er dan in totaal vier weken waarin zich de slechtste dagen bevinden met negatieve invloed op het treinverkeer. Blijkbaar is begrip = nihil geworden bij de meeste. Begrip moet van twee kanten komen in mijn ogen. Ik kom als passagier ook niet graag te laat, maar als een probleem zoals weersomstandigheden de oorzaak zijn en de vertragingen beperkt is ga je mij niet horen klagen op die manier. Blijkbaar leven we in een maatschappij die per dag nog meer en meer op de ik persoon draait. Zolang een ander maar de schuld kan krijgen is het precies allemaal ok. We zitten nu volop in een week met slechte weersomstandigheden, op de kop toe is er inderdaad (door andere oorzaken) ook geregeld uitval van materiaal. Maar als uw trein enkel een vertraging heeft van een tiental minuten zou ik zeggen, spitsuur (wat zo al volzet zit) en slechte adhesie die het spoorverkeer in de war sturen waardoor er op bepaalde punten zich wel is meerdere treinen tegelijk aanbieden. Aangezien er op 1 spoor maar 1 trein tegelijk kan zijn moeten ze dus een keuze maken wel trein eerst gaat en welke laatste. Als er voor dergelijke keuzes die moeten gemaakt worden geen begrip kan zijn geef ik enkel het advies om het openbaar vervoer zoveel mogelijk te mijden. dat de treinbegeleider geen aankondiging deed moet je hier niemand kwalijk nemen, misschien wist die persoon zelf niet wat het juiste probleem is, beter geen info afroepen dan valse info afroepen denk ik dan.
Ik merk een bepaalde frustratie die je hier tracht af te reageren wetende dat die toch geen oplossing gaat brengen. Mijn idee is dan vrij eenvoudig, je bent op een forum voor treinliefhebbers, klachten en andere zaken passen beter op het forum van trein tram en busgebruikers (http://www.treintrambus.be). Die hebben een website die er speciaal op gericht is om met zulke zaken om te gaan.
daar had ik al een reactie op gegeven, door met wat cliche's rond te zwieren breng je hier niets bij aan het forum, in tegendeel.Hipo schreef:Voila, volledig mee akkoord. En ja, er valt altijd mee te leven - een mens kan ook niet anders, nietwaar - maar soms stelt een mens zich de vraag in hoeverre men daar bij de nmbs bezig is met het aanpakken van die structurele vertragingen.jan_olieslagers schreef:Da's weer typische nmbs-praat he Steven, sorry hoor maar het is allemaal zo herkenbaar. Natuurlijk zijn er altijd mensen die nog erger getroffen worden. Maar ook mij komt het voor dat er meer en meer storingen zijn. Zeker stel ik dat vast op "mijn" lijn 26, al blijven de vertragingen daar meestal onder de 5 minuten zodat ze niet vermeld worden - evengoed zijn ze er wel. Er valt allemaal best mee te leven, men hoort me niet klagen, maar het is duidelijk dat het hele systeem op het randje van zijn mogelijkheden draait.
En dit topic gaat toch over "Defecten en Storingen in stijgende lijn", onder het deel "Actualiteit Binnenland"? Wel, ik poneerde inderdaad mijn frustratie die in feite actueel isSteven schreef:Ik merk een bepaalde frustratie die je hier tracht af te reageren wetende dat die toch geen oplossing gaat brengen. Mijn idee is dan vrij eenvoudig, je bent op een forum voor treinliefhebbers, klachten en andere zaken passen beter op het forum van trein tram en busgebruikers (http://www.treintrambus.be). Die hebben een website die er speciaal op gericht is om met zulke zaken om te gaan.

Succes ermee verder.
Je hebt hier een onderwerp over defecten, het doel is dan allicht om te weten vanwaar die defecten komen. Als iedereen hier zijn beklag doet over zijn persoonlijke tien minuten zijn we geen stap verder. Van geklaag worden we niet slimmer op dit forumdat als doel heeft mensen iets bij te brengen over het Belgische spoorwereldje.
Steven, je punt is duidelijk. Ik stelde mij de eenvoudige vraag of er een structureel probleem was sinds een goede week. Ik spoor dagelijks met die trein De Panne - Landen. Dat dit nu pas sinds vorige week dagelijks optreedt - bovendien enkel 's morgens nota bene - baarde mij gewoon zorgen. Vandaar - deels uit frustratie - dat ik mijn bericht plaatste.Steven schreef:Je hebt hier een onderwerp over defecten, het doel is dan allicht om te weten vanwaar die defecten komen. Als iedereen hier zijn beklag doet over zijn persoonlijke tien minuten zijn we geen stap verder. Van geklaag worden we niet slimmer op dit forumdat als doel heeft mensen iets bij te brengen over het Belgische spoorwereldje.
Eigenlijk ben ik nog altijd niets wijzer geworden trouwens. Het feit dat die vertragingen precies in één richting (richting Landen) optreden en niet omgekeerd, vind ik nog altijd niet logisch. Herfstweer zal toch wel gelden in de twee richtingen, dus lijkt me die redenering niet plausibel. Een defect zal het dan wel niet zijn, maar ik stel me dan de vraag welk probleem er zich dan wel stelt. Heeft dit misschien te maken met de werken tussen Gent en Brussel Zuid? Niet dat ik daar concrete info over vind onder de werfinfo op de website dat er impact is tijdens de week zelf (wel tijdens weekends).
Maar Steven, toch bedankt voor je feedback.
je vergeet een reden. In de andere richting verlaten de treinen Brussel en gaan dus uit elkaar. Waarom is de avondspits op de weg net iets minder lastig als die van de ochtend. Juist omdat de auto's van die belangrijke punten weggaan. De drukte valt uit elkaar, de avondspits heeft trouwen zo al een andere spreiding dan de ochtend en valt dus niet echt met elkaar te vergelijken.
Akkoord Steven maar nogmaals mijn vraag dan: waarom is sinds een goede week, ik herhaal: een goede week, dit een dagelijks fenomeen? Het lijkt alsof er meer bij speelt, of er iets gewijzigd is ergens... We zijn 5 minuten uit het Station van Gent-Sint-Pieters et voila, daar remt de trein alweer. Iets wat vroeger (en ja, ik reis al lang genoeg op die lijn) niet gebeurde. Maar ik heb begrepen dat ik geen duidelijk antwoord kan krijgen waarschijnlijk (geen aanval naar jou toe hoor, verre van). Wat spijtig is. Soit...Steven schreef:je vergeet een reden. In de andere richting verlaten de treinen Brussel en gaan dus uit elkaar. Waarom is de avondspits op de weg net iets minder lastig als die van de ochtend. Juist omdat de auto's van die belangrijke punten weggaan. De drukte valt uit elkaar, de avondspits heeft trouwen zo al een andere spreiding dan de ochtend en valt dus niet echt met elkaar te vergelijken.
Net Gent buiten ligt vertakking welle. De reden die ik kan bedenken is het tussenvoegen van de p trein uit St. Niklaas op die plaats.
Tja de lijn De Panne-Landen is al een tijdje een probleemlijn al moet ik zeggen dat het lange tijd goed gegaan heeft tot begin deze maand. Eenmaal een vertraging van 10 minuten ok nog, 2 maal ook nog maar als dat zoals deze week elke dag zo is tja dan mag een mens zich toch eens vragen beginnen stellen hé.
De reizigers van deze lijn zullen zich wrsch ook nog wel de maand januari van dit jaar herinneren toen het ook een ramp was.
We zullen maar hopen op beterschap zeker...
Maar je moet ook es begrijpen dat dagelijks 10 minuten, 1 uur is een week hé, dat begint toch al te tellen hé.
Nu ik moet wel toegeven als je met de auto gaat naar Brussel dat het ook iets is hoor en je ook nooit weet wanneer je in Brussel zal aankomen en de meeste van de TBG echt wel vriendelijk zijn hoor. Behalve één iemand die eens als antwoord gaf van een reiziger die zei weeral die vertraging: .... je moet maar de trein één uur vroeger nemen éh....
De reizigers van deze lijn zullen zich wrsch ook nog wel de maand januari van dit jaar herinneren toen het ook een ramp was.
Maar je moet ook es begrijpen dat dagelijks 10 minuten, 1 uur is een week hé, dat begint toch al te tellen hé.
Nu ik moet wel toegeven als je met de auto gaat naar Brussel dat het ook iets is hoor en je ook nooit weet wanneer je in Brussel zal aankomen en de meeste van de TBG echt wel vriendelijk zijn hoor. Behalve één iemand die eens als antwoord gaf van een reiziger die zei weeral die vertraging: .... je moet maar de trein één uur vroeger nemen éh....
Je moet maar een trein vroeger nemenwoutt schreef:Tja de lijn De Panne-Landen is al een tijdje een probleemlijn al moet ik zeggen dat het lange tijd goed gegaan heeft tot begin deze maand. Eenmaal een vertraging van 10 minuten ok nog, 2 maal ook nog maar als dat zoals deze week elke dag zo is tja dan mag een mens zich toch eens vragen beginnen stellen hé.

Voor de rest, inderdaad, een probleemlijn. En ik hoop inderdaad dat we niet vertrokken zijn voor opnieuw een periode van onverklaarbare vertragingen. Het is zoals je zegt: sinds begin deze maand is het dagelijkse kost. En dat, dat werkt op de mensen hun zenuwen natuurlijk.
Het belang van goede info telt ook hier op het forum. Ik ben effe uw trein gaan opzoeken (op basis van uw aankomst in Brussel is dat eenvoudig te vinden) en stel vast dat jij een trein neemt die uit twee delen bestaat die vanaf gent samenkomen. Een stuk uit De Panne en een stuk uit Kortrijk. Ik zie dat het stuk uit Kortrijk deze morgen 5 min vertraging had bij aankomst te Gent Sint Pieters.
Uw trein is vervolgens met 6 min vertraging vertrokken te Gent om met 9 minuten vertraging aan te komen in Brussel zuid.
tussen Gent en Brussel ben je dus drie minuten extra verloren die allicht te wijten zijn doordat je trein niet meer op het voorziene rijpad reed waardoor de andere kruisingen ook niet meer kloppen langs zijn route.
Uw trein is vervolgens met 6 min vertraging vertrokken te Gent om met 9 minuten vertraging aan te komen in Brussel zuid.
tussen Gent en Brussel ben je dus drie minuten extra verloren die allicht te wijten zijn doordat je trein niet meer op het voorziene rijpad reed waardoor de andere kruisingen ook niet meer kloppen langs zijn route.
Sorry Steven, maar dat was inderdaad de situatie van vandaag, daar heb je gelijk in. Als ik je zeg dat gisteren de trein op tijd vertrokken is uit Gent maar vertraging had onderweg, geloof je me dan? Ook vorige week regelmatig zo'n situatie gehad: op tijd uit Gent vertrokken, vertraagd tussen Gent en Brussel. Dat is de situatie, en ik heb geen reden om daar over te liegen. En daar stel ik (en niet alleen ik) me vragen bij: waarom - zelfs bij tijdig vertrek uit Gent na de koppeling - krijgen we sinds vorige week een vertraging van zo'n 10 minuten op onze boterham?Steven schreef:Het belang van goede info telt ook hier op het forum. Ik ben effe uw trein gaan opzoeken (op basis van uw aankomst in Brussel is dat eenvoudig te vinden) en stel vast dat jij een trein neemt die uit twee delen bestaat die vanaf gent samenkomen. Een stuk uit De Panne en een stuk uit Kortrijk. Ik zie dat het stuk uit Kortrijk deze morgen 5 min vertraging had bij aankomst te Gent Sint Pieters.
Soit, je moet het zelf meemaken zeker om te weten hoe de vork in de steel zit...
Ik geloof je vertraging wel, ik wilde gewoon effe zien wat vandaag uw probleem geweest is. Ik heb niet de tijd genomen om de andere dagen na te zien.