Geplaatst: 12 sep 2006, 11:49
Die ram met M6'en op IC-G is inderdaad voor depot Oostende.Stijn D.C. schreef:Volgens TB dat ik goed ken:
De HLE 21/27 met ingesloten M6 wordt verzekerd door TB's van Oostende. Op IC-G. Beiden machines mogen enkel in TS rijden van Antwerpen naar Charerloi, op L59-L50A is dat niet nodig, net zoals op L25-27 omdat het platter ligt zegt hij.
En normaal gezien kunnen er met de HLE 12 & de 25kv M4 stuurstanden ook naar lille, gelijk vroeger, maar nu gaat het niet, met dat ze op HKM zitten...
Wij van Antwerpen doen treinen 1827 (I11), 1828 (MS96), 1831 (I11), 1832 (MS96), 1835 (I11), 1836 (MS96), 1837 (I11), 1840 (MS96) en 1841 (I11) richting Oostende.
Naar Antwerpen doen wij 1807 (I11), 1808 (MS96), 1811 (I11), 1812 (MS96), 1816 (MS96), 1817 (I11), 1820 (MS96) en 1821 (I11)
Dit is de situatie tijdens de week in de zomerperiode. Al de treinen die hier niet bij staat worden dus door Oostende gedaan.
De reden dat er met die M6'en niet in treinschakeling wordt gereden is gewoon omdat die rijtuigen van die trein daar niet voor zijn aangepast.
Er is inderdaad ook geen noodzaak toe omwille van het vlakke profiel vd lijn. (al zal het toch nie simpel zijn om met zo'n zware rijtuigen op tijd te rijden als je maar 1 lok hebt..)
De HLE12 heeft vroeger inderdaad in 'trek-duw' met HVR M4 '25kv' tot Lille gereden. Aangezien deze treinen nu met MS96 worden gedaan en alle HLE 12'en druk worden gebruikt op de goederen gebruikt men deze stuurrijtuigen gewoon in het binnenlandse verkeer. Zou me verwonderen moesten deze nog steeds toegelaten zijn op het SNCF net.