Pagina 3 van 3
Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 27 okt 2009, 07:36
door K V B
bw494674 schreef:
Ik wacht wel nog op jouw argumenten die me kunnen overtuigen van het nut van een overstap van CNL naar ICE om 05u25 's morgens in Frankfurt...
Ik sta normaal om 5u 's ochtends op, maar ik ben hier niet typisch in, dat weet ik. Maar je kan natuurlijk wel, als je CNL + IC als een product aanbied de dienstregeling wat beter op elkaar afstemmen.
Voor Wenen - Amsterdam is de overstap overigens in Hannover, even na 6...
Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 28 okt 2009, 12:40
door 260689
Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 28 okt 2009, 22:58
door Accelerat
K V B schreef:Dat hele overzetten van treinen over de straat van Messina is verder heel erg boeiend voor een railfan, maar niet echt efficient. Ik denk dat Sicilië beter gedient is met een klokvaste intercity dienst op Messina - Palermo en Messina - Sircusa. Combineer dat met een klokvaste snelle ferry tussen Villa san Giovanni en Messina, en een frequente klokvaste IC (eventueel elke twee uur) vanuit het noorden naar San Giovanni - Reggio die Calabria. Als je dat een beetje stipt kan laten rijden (en ik heb gisteren in Milaan kunnen zien dat Trenitalia stipter kan zijn dan de SBB als ze een beetje hun best doen, en hun humeur goed is, en het weer juist is, enz...) dan ben je sneller van Sicilia op het vasteland dan nu.
Klokvast en Trenitalia?!?!?! Die 2 woorden KUNNEN gewoon niet in één zin!

Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 29 okt 2009, 09:23
door K V B
sncf-sncb schreef:
Klokvast en Trenitalia?!?!?! Die 2 woorden KUNNEN gewoon niet in één zin!

Ik zal je wat vertellen... Toen we terugkwamen, kwam onze nachttrein werkelijk op de minuut op tijd in Milano aan. De EC naar Geneve vertrok ook op de minuut exact, en we deden alle tussenstations precies volgens de dienstregeling aan. We kwamen op tijd in Domodossola aan.
En toen kwam de locwissel...
En toen ging het licht niet meer aan...
Na drie pogingen lukte het de SBB om een werkende loc aan de spits te krijgen, en uiteindelijk kwamen we met een fikse vertraging in Brig aan, waar onze trein naar Bern al weg was. Gelukkig was er een half uur later nog een, dus de schade bleef beperkt.
Al bij al toch wel een ironische terugkeer
Wat klokvaste diensten betreft: Die zijn bij Trenitalia overigens gebruikelijker dan bij bijvoorbeeld de SNCF... Toegegeven, de SNCF rijd stipter, maar nooit twee dagen op rij volgens dezelfde dienstregeling...
Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 29 okt 2009, 14:56
door Accelerat
K V B schreef:sncf-sncb schreef:
Klokvast en Trenitalia?!?!?! Die 2 woorden KUNNEN gewoon niet in één zin!

Ik zal je wat vertellen... Toen we terugkwamen, kwam onze nachttrein werkelijk op de minuut op tijd in Milano aan. De EC naar Geneve vertrok ook op de minuut exact, en we deden alle tussenstations precies volgens de dienstregeling aan. We kwamen op tijd in Domodossola aan.
En toen kwam de locwissel...
En toen ging het licht niet meer aan...
Na drie pogingen lukte het de SBB om een werkende loc aan de spits te krijgen, en uiteindelijk kwamen we met een fikse vertraging in Brig aan, waar onze trein naar Bern al weg was. Gelukkig was er een half uur later nog een, dus de schade bleef beperkt.
Al bij al toch wel een ironische terugkeer
Wat klokvaste diensten betreft: Die zijn bij Trenitalia overigens gebruikelijker dan bij bijvoorbeeld de SNCF... Toegegeven, de SNCF rijd stipter, maar nooit twee dagen op rij volgens dezelfde dienstregeling...
Dan heb je werkelijk HEEL veel geluk gehad in Italia!

Re: opnieuw een nachttrein naar Brussel?
Geplaatst: 29 okt 2009, 16:40
door treinbruno
Waarschijnlijk vorig weekend met de uitwisseling, dan hadden de nachttreinen een uurtje extra, wat net genoeg is
ik heb het ook al eens gehad dat mijn EC cisalpino optijd binnenkwam een halfuur te laat uit domodossola vertrok om god weet welke reden
