peejee2 schreef:Een beetje naar voor lopen, daar is op de 7305 meestal wel nog een beetje plaats.
Tegenwoordig heeft de 7305 slechts 9 rijtuigen. 1ste klas: 1 rijtuig met coupeetjes, dus nog minder plek.
Weet iemand of dit zo blijft ? In dat geval wordt het weer miserie na de vakantie. Help.
Kalimero schreef:Tegenwoordig heeft de 7305 slechts 9 rijtuigen. 1ste klas: 1 rijtuig met coupeetjes, dus nog minder plek.
Weet iemand of dit zo blijft ? In dat geval wordt het weer miserie na de vakantie. Help.
Soms gebruikt men in de vakantieperiode aangepaste samenstellingen.
Is het pas sinds eind december dat hij verkort rondrijdt?
Shrek schreef:Soms gebruikt men in de vakantieperiode aangepaste samenstellingen.
Is het pas sinds eind december dat hij verkort rondrijdt?
Dit is al zo sinds begin november. Er zijn toen wel problemen geweest met de ramen van sommige rijtuigen, misschien zijn ze in herstelling.
Die eersteklas met coupeetjes vind ik ook maar niks. Vroeger kon je daar nog terecht met een klasverhoginkje, maar dat kan ik nu ook wel vergeten.
En net deze trein valt nu vandaag in panne in Kortenberg, daarbij al het verkeer vanuit Leuven tijdelijk ophoudend Zielig, een HLE23 in panne... die bakken hadden al 10 jaar buiten dienst moeten zijn.
JayBeeke schreef:En net deze trein valt nu vandaag in panne in Kortenberg, daarbij al het verkeer vanuit Leuven tijdelijk ophoudend Zielig, een HLE23 in panne... die bakken hadden al 10 jaar buiten dienst moeten zijn.
mvg
JJN
Er zijn ook al veel breaks in panne gevallen hoor.
Sommige werknemers van de cw gaan 3 x hun normale maandwedde verdienen door de vele extra uit te voeren herstellingen/tussenkomsten. Het probleem is wel dat er geen opleidingen gegeven kunnen worden door het grote aantal pannes.
JayBeeke schreef:En net deze trein valt nu vandaag in panne in Kortenberg, daarbij al het verkeer vanuit Leuven tijdelijk ophoudend Zielig, een HLE23 in panne... die bakken hadden al 10 jaar buiten dienst moeten zijn.
mvg
JJN
En denk je dat het nieuwe materieel zo goed is dan ? Vanavond trein Antwerpen - Charleroi en trein Charleroi - Essen afgeschaft... daar zit je dan met dat nieuw materieel ...
Een in het oog springend artikeltje uit Het Nieuwsblad:
AARSCHOT - De trein van Hasselt naar Brussel-Zuid maakte donderdagochtend een extra lange stop in het station van Aarschot om de reizigers de mogelijkheid te bieden naar het toilet te gaan. De stop werd ingelast omdat geen enkel toilet op de trein functioneerde.
Woordvoerster Frieke Neyrinck van de NMBS zegt dat het heel uitzonderlijk is dat een trein een plasstop inlast. 'De trein was op tijd vertrokken in Hasselt maar door het probleem met de toiletten besliste de treinbegeleider drie minuten extra halt te houden in Aarschot', zegt ze.
P7308 kwam vrijdag niet opdagen, en vandaag deed ie het eerste stuk niet... Dan sta je daar, een half uur later op je bestemming... En op dat uur ook geen vermelding op RailTime...
Morgen een uur vroeger opstaan om zeker op tijd te arriveren... Of zou 'm deze keer wel rijden?
Tot voor december werd deze gereden door twee of drie breaks, nu door een collectie M4's en een krel van een locomotief.
Ook de tegentrein (8308) zal vanavond niet rijden tussen Hasselt en Tongeren. Er is op dit traject gelukkig wel een extra rit gepland, met aansluiting in Hasselt. Ik vermoed dan ook dat één van beide locs defect is (normaal zit er eentje vooraan en eentje achteraan), zodat men de lege ritten van/naar Hasselt niet kan afleggen zonder de overblijvende loc om te zetten (en daarvoor is er geen personeel in Tongeren).
Sterker nog, volgens railtime.be heeft P 7308 zowel gisteren als vandaag normaal gereden (wat voor alle duidelijkheid NIET het geval was). Gezien het huidige tekort aan HLE's 23, vrees ik dat men hiervan stilaan regel i.p.v. uitzondering wil gaan maken en de reizigers van lijn 34 dus iedere dag met dat pendelritje naar Hasselt wil gaan opzadelen. Verder schijnt het dat P 7307/8306 ook nog maar met 1 HLE 23 voor 11 M4-rijtuigen rijdt, hetgeen het vooral voor de avondrit onmogelijk maakt om de dienstregeling aan te houden.
Molenbruch Y. schreef:Verder schijnt het dat P 7307/8306 ook nog maar met 1 HLE 23 voor 11 M4-rijtuigen rijdt, hetgeen het vooral voor de avondrit onmogelijk maakt om de dienstregeling aan te houden.
Klopt, waarbij ik dus ook 's avonds mijn aansluiting mis.
Vandaag op de motor... Goedkoper en sneller... Ik woon verdorie op 4 kilometer van een station met een rechtstreekse verbinding naar een station op 200 meter van kantoor, en ben met de auto nog sneller... Gekkenwerk...