Wover schreef:amai doet dieje er zolang over om 200 te halen?
15km is echt wel ver ze
1 die trein moet juist als em wat op snelheid aan het komen is onder een sas door om te veranderen van 3 naar 25 kv, hierdoor verlies je op die plaats snelheid, op het moment dat je terug tractie kan geven kom je net uit de tunnel van bierbeek (die onder de E40) en ligt er een mooie helling voor uw neus die van hem veel vermogen en dus veel energie vraagt, gevolg is da je op da stuk ni 100% tractie geeft de eigenlijke afstand om echt 200 te halen is dus wel korter maar wegens de praktische redenen van omschakelen en profiel zorgt dat dus dat je pas 12-15 km na vertrek in leuven uw 200 zal halen met 625 ton
hehe want als je in ans bent en je kan daar optrekken (ook een sas tussen met omschakeling) dan neemt dat zo een 6 km in beslag, opgelet dit is vertrekken van een punt aan 140 km/u dus effectief vanaf 0 tot 200 op vlak stuk zonder omschakelen kan ik het u ni vertellen aangezien we dat in belgie (nog) niet hebben
Eigenlijk zou er zo'n topicje moeten zijn met rem- en optrekcapaciteiten van locs en stellen. Ik weet niet of daar technische gegevens van zijn, maar anders zijn er hier TB's genoeg die hun reizigers wel eens door elkaar willen schudden, nee?
Wover schreef:ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom iemand ooit heil heeft gezien in binnenvaart: Het is traag, ongelofelijk duur om aan te leggen en het is heel landschapafhankelijk
dikwijls zie je toch een boot passeren met daarop een sticker, hier vaart een file van 17 vrachtwagens. kiezen = verliezen, tis minder snel maar tis weer een alternatief hé. en ondertussen pluk je toch weer 7 camions of meer van de weg
Wover schreef:ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom iemand ooit heil heeft gezien in binnenvaart: Het is traag, ongelofelijk duur om aan te leggen en het is heel landschapafhankelijk
dikwijls zie je toch een boot passeren met daarop een sticker, hier vaart een file van 17 vrachtwagens. kiezen = verliezen, tis minder snel maar tis weer een alternatief hé. en ondertussen pluk je toch weer 7 camions of meer van de weg
Moet je eens naar een sluis gaan kijken.Sommige boten stoten ook zwarte domp uit voor 17 vrachtwagens En dat word nogal eens vergeten!Kijken we naar de kwaliteit van het water , dan is het verkeer per boot al even vervuilend als over de weg!
Zoals ik hier al gehoord heb => Voor al uw file-problemen => Neem den trein!Niettegestaande dat wij bij DLC ook nogal eens lang staan wachten voor het rood (lol)
Het klopt, dat in de binnenvaart weinig controle bestaat op de emissies. Geen roetfilters, dus, verouderde -en dus weinig zuinige- motoren, je ziet het allemaal. Maar een oude dieselloc verbruikt ook veel meer dan een nieuwe, en in tegenstelling tot vrachtwagens, gaan ze veel langer mee. Je zit dus nog met boten en locs van verschillende decennia oud, terwijl een vrachtwagen van 10 jaar oud eigenlijk al versleten is, en meestal al vervangen.
Niettemin verbruikt een binnenschip veel minder, en met enkele eenvoudige maatregelen kan het verbruik en de vervuiling nog meer teruggedrongen worden.
Boten varen daarbij met heel goedkope, afgedankte diesel. Daar is het echt een stroop, in een auto of vrachtwagen is het mooie gerafineerde diesel. Welke diesel het bij de trein is, weet ik niet.
"Die oudere vaartuigen zijn niet meer rendabel. Sommige gebruiken 8.000 à 9.000 liter brandstof per 24 uur. Wij kunnen hier 24 uur vissen met 1.000 liter brandstof", zegt reder Charles Beuckels.
Maar dit is natuurlijk een vissersboot, en geen binnenschip. Maar je hebt toch wel eens een idee hé :p