Pagina 3 van 5
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 10 nov 2009, 13:27
door peejee2
AlexNL schreef:HSL-3 met een 18?
Zal wel als HSL-4 bedoeld zijn zeker als het over de Benelux gaat?

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 10 nov 2009, 14:01
door AlexNL
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Gaat men daar dan ook van die Fyra-logo's op plakken?

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 10 nov 2009, 23:26
door giuseppe
Vleugeltrein IC-O Aken/Maastricht-Luik-Brussel met I10

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 10 nov 2009, 23:35
door Trammist
Opnieuw een IC-trein naar Aken ?
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 10:17
door giuseppe
Zou eigenlijk niet meer dan normaal zijn met zo'n gigantische investering. Zo'n dure tunnel en viaducten verdienen toch wel meer dan een Thalyse/ICE per uur. Maja de 18 kan niet naar Aken.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 11:34
door Steven
De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 15:08
door Shrek
Steven schreef:De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Ik dacht dat er problemen waren op het stuk Aken Hbf-Grens met de detectiekringen wanneer men er met draaistroomlocomotieven reed. Maar het kan zijn dat dat al opgelost is intussen

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 16:32
door Jérôme
Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 16:35
door LML
Jérôme schreef:Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Dan wordt het een IC naar Hergenrath...

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 19:23
door poyaud
Even terug naar de ombouw van de I6 en I10;
Aanpassingen ; grotere diameter van de remschijven + meer naar de buitenkant geplaatst
; antislingerdempers ( zie zijkant )
; gesloten wc systeem
35 rijtuigen I10 (de klima versie)
6 rijtuigen I6 1ste klas. (klima versie)
Proefrijtuig of prototype voor deze ombouw is het resto rijtuig(16006???) dat al maanden op het terrein van cw Mechelen staat.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 20:22
door Steven
den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 20:28
door treinbruno
resto ook ja
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 20:48
door poyaud
Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 21:24
door Steven
poyaud schreef:Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Geplaatst: 11 nov 2009, 21:27
door 260689
Steven schreef:poyaud schreef:Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
Er zit daar wel degelijk een gesloten WC systeem in zowel resto als SR3 (Bar)