Aantal afgelaste treinen bereikt record

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Adler »

Steven schreef:En hopsake adler zit weeral op zijn paard. Met nuanceren bedoelen we niet minimaliseren wat jij er tracht van te maken. Met nuanceren bedoelen we dat er een verschil is tussen een trein die totaal niet zal rijden (want dan sta je zeker nog niet in Berchem) en een trein die over een kleine afstand afgeschaft is. Ongemakken zijn er altijd, dat weet het kleinste kind.
Wat wil je dan eigenlijk ?
Dat Infrabel voortaan gaat spreken over afgeschafte en half afgeschafte treinen om de zaken weer wat beter voor te stellen dan ze zijn ?
groentje

Bericht door groentje »

Er wordt ook rekening gehouden met het tijdstip, Adler, tijdens de spits zullen meer treinen doorrijden, ondanks hun vertraging, en dit om evidente redenen. Treinen die in de spits in Berchem worden opgehouden, zullen doorgaans technische moeilijkheden hebben, bijvoorbeeld om daarna terug de helling van de -1 of -2 op te raken.
Want ik ben het met je eens, dat Berchem geen ideaal overstapstation is. Al is het beter dan niets dat je al in Berchem geraakt, natuurlijk.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Adler schreef:
Steven schreef:En hopsake adler zit weeral op zijn paard. Met nuanceren bedoelen we niet minimaliseren wat jij er tracht van te maken. Met nuanceren bedoelen we dat er een verschil is tussen een trein die totaal niet zal rijden (want dan sta je zeker nog niet in Berchem) en een trein die over een kleine afstand afgeschaft is. Ongemakken zijn er altijd, dat weet het kleinste kind.
Wat wil je dan eigenlijk ?
Dat Infrabel voortaan gaat spreken over afgeschafte en half afgeschafte treinen om de zaken weer wat beter voor te stellen dan ze zijn ?
Adler hier vind ik toch ook dat ge wel erg scherp schiet. Het gedeeltelijk afschaffen van een trein* is natuurlijk niet prettig, maar is inderdaad minder onprettig dan volledig afschaffen.

*men noemt het ook dikwijls "beperken", en ik heb het al meegemaakt dat er enige logica in te vinden was. Bv. de stoptreinen uit Halle naar Mechelen over lijn 26, deze lijden zwaar onder vertragingen de laatste weken; 's avonds worden ze dikwijls beperkt tot Vilvoorde. Ik neem maar aan dat daarmee de hinder kan beperkt worden voor de latere reizigers. Dat ik dan op mijn traject van Merode naar Weerde plots moet overstappen in Vilvoorde, met het risico op een reeds overvolle stoptrein van L25/27 terecht te komen vind ik allesbehalve prettig; maar ik neem aan dat op deze wijze de hinder verdeeld werd op de minst ongelukkige manier.

Dit neemt natuurlijk de vraag niet weg WAAROM er zoveel storingen zijn op lijn 26 - overvolle planning? Onbetrouwbaar materiaal? Gevolgstoring van op andere lijnen? Ik verdenk vooral het eerste. Maar ik wil een duidelijk onderscheid tussen het personeel
-) "onderaan" ttz bestuurders en begeleiders, die enkel uitvoeren, en proberen uit te leggen en helpen zo goed en zo kwaad als mogelijk
-) "midden" wat volgens mij de planners zijn op korte en lange termijn - en zij moeten er ook maar van maken wat ze kunnen, met de vele beperkingen van materiaal en personeel en veiligheidsvoorschriften
-) "bovenaan" waar de echte beslissingen worden genomen, en vadertje politiek over de schouders meekijkt. Hier en alleen hier kunnen er m.i. stenen geworpen worden - denk eraan in het stemhokje!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
fitnessboy

Bericht door fitnessboy »

vanaf 12 december zal de rechtstreekse trein naar brussel vanuit hasselt getrokken worden van 5 voor 8 getrokken worden door 23 dan m6 en dan terug een 23 , das is pas de combinatie

volgende samenstelling heeft in brussel op papier gestaan voor antwerpen centraal - neerpelt
type77-m6 rijtuigen-type 55(blauwe voor de voeding) M6 rijtuigen- type 77

toch slim mannen daar
uiteindelijk toch maar van tafel geveegd
LML

Bericht door LML »

fitnessboy schreef:vanaf 12 december zal de rechtstreekse trein naar brussel vanuit hasselt getrokken worden van 5 voor 8 getrokken worden door 23 dan m6 en dan terug een 23 , das is pas de combinatie

volgende samenstelling heeft in brussel op papier gestaan voor antwerpen centraal - neerpelt

toch slim mannen daar
Amai, bij deze verdient dit de 'samenstelling van het jaar', ook al stond het maar op papier. Jongens toch,... R-loc 77, M6'en, blauwe D-loc 55, M6'en, R-loc 77 op Antwerpen-Neerpelt. Zijn ze helemaal op hunne kop gevallen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
stefanic

Bericht door stefanic »

fitnessboy schreef:vanaf 12 december zal de rechtstreekse trein naar brussel vanuit hasselt getrokken worden van 5 voor 8 getrokken worden door 23 dan m6 en dan terug een 23 , das is pas de combinatie

toch slim mannen daar
1) wat doet deze info in deze draad?
2) 23-situatie is inderdaad waar (maar absoluut niet geschikt!). De 2e T23 is nodig om de trein eerst van Hasselt in Tongeren te krijgen. In Tongeren is geen personeel om loc rond te zetten of remproef te doen.
3) die samenstelling met T77 is voorgesteld als enige mogelijkheid om ander materieel op een diesellijn te krijgen en is (in de volgende zin op datzelfde papier) direct ook afgevoerd als ridicuul.
spoorwegrealist
Plaats reactie