Pagina 3 van 5
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 15 dec 2009, 13:25
door Joris
Hallo,
Volgens mij kan dat systeem niet als de treinbestuurder geen Infrabel rijbewijs heeft...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 15 dec 2009, 19:03
door HLE 2302
dentheo schreef:K V B schreef:trainfreak schreef:
En er zullen ook geen (Belgische) bestuurders zijn met de kennis van de V250.
En de Nederlanders hebben ook maar een beperkte lijnkennis denkek?
Vraagje: Als er geen machinist met én lijnkennis én materiaalkennis voor een bepaalde trein beschikbaar is, kan men dan als oplossing ergewoon twee machinisten opzetten, een met de lijnkennis, en een met de materiaalkennis...
Volgens mij wel, die met lijnkennis wordt dan "loods" genoemd.
Dat maakt het extraduur, maar iemand die het matrieel kent zal hoe dan ook de lijn ook kennen ... anders kan deze er gewoon niet op rijden (dan denk ik aan ECTS enzo)
greetz 2302
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 15 dec 2009, 19:55
door dentheo
HLE 2302 schreef:
Dat maakt het extraduur, maar iemand die het matrieel kent zal hoe dan ook de lijn ook kennen ...
Dat zijn toch aparte papiertjes ??
Ben ooit uit een trein moeten stappen omdat hij niet verder mocht... materiaal ok lijnkennis NIET dus alle passagiers eruit en op volgende wachten...
Anderzijds ben ik ooit op een stuurpost meegereden waar mijn begeleider "loods" was...

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 15 dec 2009, 21:06
door HLE 2302
dentheo schreef:HLE 2302 schreef:
Dat maakt het extraduur, maar iemand die het matrieel kent zal hoe dan ook de lijn ook kennen ...
Dat zijn toch aparte papiertjes ??
Ben ooit uit een trein moeten stappen omdat hij niet verder mocht... materiaal ok lijnkennis NIET dus alle passagiers eruit en op volgende wachten...
Anderzijds ben ik ooit op een stuurpost meegereden waar mijn begeleider "loods" was...

Bij een defecte dodemanspedaal moet de treinbegeleider bijzitter zijn, anders mag de trein niet rapper dan 40 km/h, hoe dat ook weer precies in elkaar zit weet ik niet, maar het komt daarop neer

een treinbegeleider zal echter nooit loods zijn want deze hebben geen lijnkennis ...
greetz 2302
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 15 dec 2009, 21:35
door dentheo
HLE 2302 schreef:
een treinbegeleider zal echter nooit loods zijn want deze hebben geen lijnkennis ...
greetz 2302
mijn "begeleider" was geen treinbegeleider....
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 16 dec 2009, 00:49
door Steve
Hierbij nog mijn bescheiden bijdrage vanaf het immer desolate Machelen (Brabant).

En nog een beeld van de V250 zelf, jammer van het tegenlicht en de paal:

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 16 dec 2009, 13:28
door Stef
Die snuit is zo lelijk...

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 16 dec 2009, 19:17
door HLE 2302
dentheo schreef:HLE 2302 schreef:
een treinbegeleider zal echter nooit loods zijn want deze hebben geen lijnkennis ...
greetz 2302
mijn "begeleider" was geen treinbegeleider....
Ik weet niet wat je met die 2 zinnen bedoelde, maar hetgeen ik er uit afleid is iets dat je best niet op een forum zet ...
greetz 2302
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 18 dec 2009, 22:47
door OMC
En dit kwam vandaag ook weer opdagen, kort verblijf in België blijkbaar

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 18 dec 2009, 23:14
door AlexNL
Waar is deze foto gemaakt? Mooie foto zo in de sneeuw

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 18 dec 2009, 23:26
door trainfreak
OMC schreef:En dit kwam vandaag ook weer opdagen, kort verblijf in België blijkbaar
Misschien is het gewoon om te testen dat hij om en weer gesleept wordt?
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 19 dec 2009, 16:28
door Shrek
Gisterenmiddag in Mechelen

Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 19 dec 2009, 19:39
door Accelerat
Ik vraag me dan toch af wat hij bij jullie deed.
Jullie hadden hem van mij mogen houden hoor, daar niet van...
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 19 dec 2009, 20:01
door trainfreak
Ik heb ergens gelezen dat hij last had van een afgevlakt wiel.
Hij zal dus teruggestuurd zijn omdat met geen testen kan doen.
Re: Albatros nar Schaarbeek
Geplaatst: 19 dec 2009, 21:20
door Accelerat