Pagina 3 van 3

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 23:48
door Hogersluys
Ziet er mooi uit. Sober maar degelijk. Alleen over de valse plafond ben ik minder te spreken. Die heeft een hoog jaren '80-gehalte.

Heb je ook foto's van de buitenkant getrokken?

PS: Ik zie dat Wetteren een automaat gekregen heeft. Is dat nuttig in zo'n klein station? Het loket volstaat wel me dunkt. (Of zou dat een manier zijn de openingsuren van het loket terug te dringen?)

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 23:59
door Steven
Het station van Wetteren is een beschermd gebouw, je kan er dus niet zomaar alles in gaan wijzigen zoals je wil. Dus de kans is groot dat de hoogte van het plafond ook ergens vast ligt. Wetteren heeft verbindingen met
Gent, Kortrijk aan de westkant
in de oostelijke richting met, dendermonde mechelen (L53) en via aalst brussel zo naar leuven hasselt en genk

in het weekend komt daar ook nog is de panne bij.

dat noem ik niet weinig maar eerder veel en daar mag dus zeker een loket met automaat samen staan.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 00:13
door Lukas
Hoi,

Ik vind dat men in het stationsgebouw van Wetteren mooi werk heeft geleverd.

Lukas

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 06:38
door groentje
Dat vals plafond vind ik ook minder geslaagd, maar goed, het zal wel economische redenen hebben (beperkte plafondhoogte doet de verwarmingsfactuur dalen). Maar het ziet er nogal goedkoop uit, vind ik.
Soit, voor de rest ziet het er proper uit.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 08:23
door K V B
Duikbril AM86 schreef:Hier enkele foto's
Ik zie dat de vloer blindegeleidestroken heeft. Hoe lang doet men dit al in België? Of is dit een van de eerste stations die dit hebben? Ik heb dit namelijk nog niet vaak gezien in NMBS stations.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 09:23
door trainfreak
Jammergenoeg zijn het aan de ingang enkel trappen, op het eerste zicht zie ik geen rollend vlak.
Verder vind ik het er wel erg leeg uitzien :?

Die automaat stond er vroeger ook al, toen het station nog in de oude vorm was.
Het is wel handig want soms staan er lange rijen aan het loket.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 09:58
door Steven
K V B schreef:
Duikbril AM86 schreef:Hier enkele foto's
Ik zie dat de vloer blindegeleidestroken heeft. Hoe lang doet men dit al in België? Of is dit een van de eerste stations die dit hebben? Ik heb dit namelijk nog niet vaak gezien in NMBS stations.
Er zijn al een aantal stations waar men dit ook binnen gedaan heeft, ik denk dat luik en antwerpen de twee grootste zijn die het hebben.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 11:01
door dentheo
Steven schreef:
K V B schreef:
Duikbril AM86 schreef:Hier enkele foto's
Ik zie dat de vloer blindegeleidestroken heeft. Hoe lang doet men dit al in België? Of is dit een van de eerste stations die dit hebben? Ik heb dit namelijk nog niet vaak gezien in NMBS stations.
Er zijn al een aantal stations waar men dit ook binnen gedaan heeft, ik denk dat luik en antwerpen de twee grootste zijn die het hebben.
Hé he, zelfs Kalmthout heeft die al !!!!! Alleen komt de geleidebaan uit NAAST het achteraf gebouwde trapje (perron naar Antw)... ongelooflijk maar waar.
Als daar iemand valt wie zou dat betalen ??

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 14:57
door Glodenox
Bij de recente werken in Weerde is dit ook voorzien:
Afbeelding Op zich snap ik niet waarom er die tegels naar dat hek gericht liggen... Maar voor de rest is het niet slecht.

Greetings,
Glodenox

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 31 mei 2010, 15:00
door dentheo
Dat laatste stukje naar het hek mag er niet liggen natuurlijk...stomme fout, net als bij ons dus.
Werfopzichter van Infrabel snapt het blijkbaar niet.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 04 jun 2010, 19:53
door Duikbril AM86
Hier de reportage van Tv Oost:

http://www.tvoost.be/nl/2010-06-04/wett ... onsgebouw/

Het station werd geopend in aanwezigheid van de burgemeester van Wetteren / Alain Pardaen, districtsdirecteur Christiane Van Rijckeghem en minister van State Herman De Croo.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 11 jun 2010, 22:59
door kika
Zo'n bankje zonder rugleuning tegen een lichte muur zetten, is dat niet vragen om vieze vlekken die je (half-)jaarlijks weer mag overschilderen? Het ziet er uit als 'we moeten bankjes zetten voor wachtenden, anders gaan ze zeuren maar de zwervers mogen het niet comfortabel vinden.' Maar goed ik kan er ook helemaal naast zitten zoals wel vaker.

Gebrek aan hellend vlak bij de entree is wel een gemiste kans vind ik. En moet er nou echt 'loket' boven het loket staan?

Verder vind ik het wel een positieve vooruitgang.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 11 jun 2010, 23:02
door trainfreak
Zwervers gaan we in het station van Wetteren niet zo gauw hebben, zodra de loketten dichtzijn, dan gaat het station ook dicht..

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 11 jun 2010, 23:04
door groentje
Niettemin, hij heeft wel een punt. Het valt me nu pas op, maar die bankjes zien er niet zo comfortabel uit.