Moresnet
je hebt de nederlandse versie en dan is er effectief een gat in de bovenleiding of je hebt de versie zoals op L2 waar er een stuk draad is waar niets van spanning op aanwezig is.jumper schreef:hoe lang zou die spanningsluis zijn? (in meter)
voor alle duidelijkheid, das toch een stuk bovenleiding met NIKS op hé?
of heb ik het mis?
heel juist opgemerkt, de andere kant, in ans dus, gebeurd de omschakeling aan 140 km/ u op een stuk da zo goed als vlak tot licht dalend is en bijgevolg zal je aan die kant bij het oprijden van L 2 dat effect veel minder tot niet hebbenElgar schreef:De spanninssluis aan de kant van Leuven ligt op een helling, dus als een trein geen tractie op die helling kan geven, verliest die serieus wat snelheid he.
En aangezien die nog niet veel snelheid heeft omdat die zojuist in het station van Leuven vertrokken is, gaat die daar wel extra traag.
hallo,
Ik dacht dat zo een sluis even lang moet zijn als de trein zelf (bij die zonder draad mag je dacht ik ook de panto maar tegen de draad zetten als de volledige trein voorbij de sluis is), dus aangezien er lange tijd nog HKM's gereden hebben op L42 was dit niet overbodig. Allé, ik denk toch dat ik dat ooit gelezen heb, het kan zijn dat ik me het verkeerd herriner en hier zever...
Groeten,
Joris De Mol
Ik dacht dat zo een sluis even lang moet zijn als de trein zelf (bij die zonder draad mag je dacht ik ook de panto maar tegen de draad zetten als de volledige trein voorbij de sluis is), dus aangezien er lange tijd nog HKM's gereden hebben op L42 was dit niet overbodig. Allé, ik denk toch dat ik dat ooit gelezen heb, het kan zijn dat ik me het verkeerd herriner en hier zever...
Groeten,
Joris De Mol
Logisch bedacht hoor... Nu ben je dus verplicht om meerspanningslocs te gebruiken, terwijl er nog genoeg éénspanningslocs beschikbaar zijn.Elgar schreef:Op de brug zelf zou in het midden een spanningssluis komen, dus wordt het 3000 V= aan de kant van Montzen en 15 kV~ aan de kant van Aken.
Waarom niet het hele stuk tussen Montzen en de grens onder de 15 kV~ met een paar omschakelbare sporen in Montzen? Meerspanningslocs kunnen dan even goed doorrijden, maar dan kunnen er ook éénspanningslocs rijden en gewisseld worden in Montzen.
Omschakelbare bovenleiding kost ongelooflijk veel geld in aanleg en onderhoud. Steeds meer, worden ze dan ook vervangen door gewone bovenleiding. In Aachen is er bijvoorbeeld al jaren sprake van (was overigens een van de excuses indertijd om de IC A niet meet tot in Keulen door te trekken, dacht ik), ook in Luxemburg willen ze een sas...
depot arlon kent van materieel, ms96, klassiekjes, hle 20, hle 13/3000 en hle 21/27 ivm passagiersverkeer, de mensen die daar goederen doen kennen de 23/26 ook nogTrainspotterke schreef:![]()
Volgens Wallorail is er sinds de dienstregelingenwissel van 28 mei een bijkomende trein ingelegd, die een rechtstreekse heen- en terugrit doet tussen Arlon en Luxembourg verzekerd door ... één klassiekske!