Pagina 3 van 3

Geplaatst: 09 jun 2006, 12:18
door Wover
ik maakte maar een grapje e :P

Geplaatst: 09 jun 2006, 18:00
door Jonathan
Hoe zit het in het weekeinde en op feestdagen :?: Rijdt de 'IC O' dan ook en waar stopt die dan allemaal :?: Want twee IC A in het weekend lijkt mij wel wat overdreven.

Geplaatst: 09 jun 2006, 18:24
door Shrek
in het weekend zit daar ook veel volk op ze :wink:

Geplaatst: 09 jun 2006, 18:29
door Jonathan
Shrek schreef:in het weekend zit daar ook veel volk op ze :wink:
Dat klopt, de meesten stappen toch in Brussel uit. Als je er natuurlijk 2 gaat inleggen, gaat er wat minder volk opzitten.

Geplaatst: 09 jun 2006, 19:01
door rvdborgt
Jonathan schreef:Hoe zit het in het weekeinde en op feestdagen :?: Rijdt de 'IC O' dan ook en waar stopt die dan allemaal :?: Want twee IC A in het weekend lijkt mij wel wat overdreven.
Ik geloof niet dat IC O in het weekend zal rijden. De voorziene stops zijn Luik-G en Brussel-N/C/Z. Voor Leuven is IC 0 (nul) dus een betere benaming. Een stop in Leuven zou vele voordelen bieden:
- 2 snelle verbindingen per uur Luik <-> Leuven
- In Leuven snelle aansluiting van Luik naar Antwerpen
- In Leuven snelle aansluiting van Luik naar de luchthaven (Luik profiteert momenteel nauwelijks van de boog van Nossegem omdat IC A in Leuven geen aansluiting heeft)
- In Luik een goede aansluiting op IR q ook voor Leuvenaars
- Ook buiten de spits reizigers op IC O. IC A heeft al geen fameuze bezetting op Luik - Leuven buiten de spits; zonder stop in Leuven zal het in IC O dan zeker behoorlijk leeg zijn.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 09 jun 2006, 19:09
door Steven
vermoedelijk niet, tussen antwerpen en brussel rijd er tijdens de week ook een extra ic die in het weekend evenmin te vinden is

Geplaatst: 10 jun 2006, 18:07
door Jonathan
Steven schreef:vermoedelijk niet, tussen antwerpen en brussel rijd er tijdens de week ook een extra ic die in het weekend evenmin te vinden is
En de IR n is ook niet te vinden :wink:

Geplaatst: 30 jun 2006, 16:17
door olympische_VIRM_9525
het werd bekend gemaakt : een perron wordt alleen Belgisch de rest NIET het is perron 5A/B waar de stoptrein naar Luik vertrekt

Geplaatst: 30 jun 2006, 21:25
door rvdborgt
olympische_VIRM_9525 schreef:het werd bekend gemaakt : een perron wordt alleen Belgisch de rest NIET het is perron 5A/B waar de stoptrein naar Luik vertrekt
Nu nog wel, maar dat zou in december perron 4a worden, om de aansluiting op de IC naar Amsterdam te verbeteren, die dan van spoor 1 zal vertrekken.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 02 jul 2006, 21:26
door sweek
rvdborgt schreef:
olympische_VIRM_9525 schreef:het werd bekend gemaakt : een perron wordt alleen Belgisch de rest NIET het is perron 5A/B waar de stoptrein naar Luik vertrekt
Nu nog wel, maar dat zou in december perron 4a worden, om de aansluiting op de IC naar Amsterdam te verbeteren, die dan van spoor 1 zal vertrekken.

Groetjes,

Rian
De IC's naar Amsterdam zouden om :53 en :23 aankomen, en :07 en :37 weer vertrekken. Het moet dan toch lukken om hem op een van die treinen mooi te laten aansluiten in beide richtingen. Ik ben benieuwd. Met vertragingen kan het dan wel weer krap worden...

Geplaatst: 02 jul 2006, 22:20
door rvdborgt
sweek schreef:
rvdborgt schreef:
olympische_VIRM_9525 schreef:het werd bekend gemaakt : een perron wordt alleen Belgisch de rest NIET het is perron 5A/B waar de stoptrein naar Luik vertrekt
Nu nog wel, maar dat zou in december perron 4a worden, om de aansluiting op de IC naar Amsterdam te verbeteren, die dan van spoor 1 zal vertrekken.
De IC's naar Amsterdam zouden om :53 en :23 aankomen, en :07 en :37 weer vertrekken.
Het is precies andersom: aankomst in Maastricht om .05 en .35, vertrek om .23 en .53. Zie ook http://planner2007.ns.nl/.
olympische_VIRM_9525 schreef:Het moet dan toch lukken om hem op een van die treinen mooi te laten aansluiten in beide richtingen.
Dat is ook precies de bedoeling. Aankomst uit Luik om .50 en vertek om .09.
Dit onder het voorbehoud dat de nieuwe IC O niet naar Maastricht wordt doorgetrokken. In dat geval is er in Maastricht geen aansluiting van/naar Amsterdam.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 03 jul 2006, 10:57
door sweek
Die :09 is vrij krap, en de tijd waarop volgens de planner net de stoptrein naar Luik zou vertrekken? Alkmaar - Maastricht is een lang traject en als die trein dus maar vijf minuten te laat aankomt is je aansluiting weg.

Waar zou de trein in Luik op aansluiten?