Pagina 3 van 3
Geplaatst: 28 nov 2007, 18:08
door Bartjedj
Dit is omdat een M5 niet kan rijden zonder Bx bij gebrek aan omvormer
Foto is vermoedelijk een overbrenging.
BDJ
Geplaatst: 28 nov 2007, 18:17
door Dietrich
Ik denk dat ik toch al eens foto heb gezien van een M5-ram in dienst met de stuurstand vooraan achter de loc (en dus op het laatste rijtuig voorzien van een lantaarn). Waarschijnlijk enorm uitzonderlijk.
Geplaatst: 28 nov 2007, 18:21
door Steven
er zijn een aantal treinen elke dag zo voorzien, dit omdat de tb in kwestie geen opleiding heeft gekregen van deze rijtuigen en dus zetten ze de loc gewoon rond er tegen. andere reden kan zijn storing aan de stuuringricht van het stuurrijtuig.
Geplaatst: 28 nov 2007, 21:58
door Beesty
Kan de 20 serie ook M5 duwen, of enkel slepen?
Geplaatst: 28 nov 2007, 22:04
door Shrek
een 20 heeft geen enkele kabel om hem aan te sturen, dus tenzij het draadloos gebeurd gok ik van niet

Geplaatst: 29 nov 2007, 02:09
door Steven
Shrek schreef:een 20 heeft geen enkele kabel om hem aan te sturen, dus tenzij het draadloos gebeurd gok ik van niet

idd enkel slepen dus voor een reeks 20
Geplaatst: 29 nov 2007, 23:15
door Trainspotterke
Enkele P-treinen Brussel - Huy zijn samengesteld uit een locomotief reeks 20 en een M5-rijtuigen. Aangezien deze locomotieven niet met deze rijtuigen (en ook niet met andere) in trek/duw kunnen rijden, hangt de locomotief voor het stuurrijtuig.
Geplaatst: 30 nov 2007, 00:49
door Beesty
Trainspotterke schreef:Enkele P-treinen Brussel - Huy zijn samengesteld uit een locomotief reeks 20 en een M5-rijtuigen. Aangezien deze locomotieven niet met deze rijtuigen (en ook niet met andere) in trek/duw kunnen rijden, hangt de locomotief voor het stuurrijtuig.
Klopt, twas die samenstelling die ik gezien heb. Vandaar men vraag.