Goederentrein ontspoord in Deinze

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Goederentrein ontspoord in Deinze

Bericht door Steven »

dus wat ik schreef dat de ib de samenstelling van de trein kende is nog niet zo slecht en leek me inderdaad niet meer als logisch.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Steven schreef:dus wat ik schreef dat de ib de samenstelling van de trein kende is nog niet zo slecht en leek me inderdaad niet meer als logisch.
Het is wel belangrijk dat de ontvangen info over de samenstelling correct is.
Steven

Bericht door Steven »

RIDCO schreef:
Steven schreef:dus wat ik schreef dat de ib de samenstelling van de trein kende is nog niet zo slecht en leek me inderdaad niet meer als logisch.
Het is wel belangrijk dat de ontvangen info over de samenstelling correct is.
lijkt me evident maar dan begin het al met de firma die de wagens vult he :-) de juiste vrachtbrieven zijn dus altijd nodig :-).
Jani

Bericht door Jani »

os2lover schreef:Op de trein aangekomen, kondigt de treinbegeleider aan (letterlijk overgenomen) : "Welkom op de trein naar Aalst, Gent-Sint Pieters en misschien De Panne. Door een ongeval in Deinze zou het treinverkeer verstoord zijn tussen Gent en Deinze, maar ik weet van niks, en ik hou jullie later op de hoogte."

RDV werd waarschijnlijk overstelpt met telefoons, waardoor de treinbegeleiders niet meer binnenkwamen, geen info kregen, en de frustaties opbouwden.
Dan krijg je soms deze aankondigingen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Jani schreef:
os2lover schreef:Op de trein aangekomen, kondigt de treinbegeleider aan (letterlijk overgenomen) : "Welkom op de trein naar Aalst, Gent-Sint Pieters en misschien De Panne. Door een ongeval in Deinze zou het treinverkeer verstoord zijn tussen Gent en Deinze, maar ik weet van niks, en ik hou jullie later op de hoogte."

RDV werd waarschijnlijk overstelpt met telefoons, waardoor de treinbegeleiders niet meer binnenkwamen, geen info kregen, en de frustaties opbouwden.

Kan men van RDV geen smsje naar al de treinbegeleiders tegelijk sturen ?? Belast centrale minder en aantal oproepen valt dan in elkaar....
Theo
Groeten vanop de Heide
Jani

Bericht door Jani »

Ik dacht het wel, maar die treinbegeleiders zullen toch altijd beginnen bellen voor info en andere regelingen. RDV moet dan nog eens bij TC gaan horen wat ze moeten doen en dit dan weer terug doorgeven aan de treinbegeleider en ondertussen blijft de telefoon bezet.
dentheo

Bericht door dentheo »

Jani schreef:Ik dacht het wel, maar die treinbegeleiders zullen toch altijd beginnen bellen voor info en andere regelingen. RDV moet dan nog eens bij TC gaan horen wat ze moeten doen en dit dan weer terug doorgeven aan de treinbegeleider en ondertussen blijft de telefoon bezet.

Gebeurt ook bij spanningsuitval in ons dorp...eerste minuut alle lijnen bij netbeheerder bezet, twee minuten later bellen en je krijgt eerst bandje waarin de storing "erkend" wordt en verwachte duur geraamd.... vanaf dan moet je op nummertje drukken om toch nog "door" te bellen... dat brengt direkt rust in de communicatie, omdat meeste mensen geen nummertje drukken maar de info die ze willen ook hebben.

Zomaar ter inspiratie RDV....
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

RDV stuurt zeker berichten maar probleem is ook dat dat je RDV verder ook nodig hebt voor aansluitingen en verdere praktische info die van trein tot trein verschilt. Dus de aard van het probleem kan men snel doorgeven de individuele vragen beantwoorden die eigen zijn voor een bepaalde trein/groep/passagier is lastiger. Het is juist voor dat soort zaken dat RDV is opgericht om dat niet meer door TC (dat van infrabel is) te laten doen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:RDV stuurt zeker berichten maar probleem is ook dat dat je RDV verder ook nodig hebt voor aansluitingen en verdere praktische info die van trein tot trein verschilt. Dus de aard van het probleem kan men snel doorgeven de individuele vragen beantwoorden die eigen zijn voor een bepaalde trein/groep/passagier is lastiger. Het is juist voor dat soort zaken dat RDV is opgericht om dat niet meer door TC (dat van infrabel is) te laten doen.
Heel logisch..hoe gebeurd dat met de diverse goederen operatoren ? Hebben die al een mannetje bij TC zitten ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn afzonderlijke coördinatoren voor de verschillende goederendiensten. Zo heb je een dienst die zich bezig zal houden met de cobra verbindingen eentje voor sibelit en zo verder. Ook de prive operatoren hebben een eigen coördinator die het verkeer van hun treinen moet opvolgen.
Adler

Bericht door Adler »

Jani schreef: RDV werd waarschijnlijk overstelpt met telefoons, waardoor de treinbegeleiders niet meer binnenkwamen, geen info kregen, en de frustaties opbouwden.
Dus wat je nu eigenlijk zegt is dat RDV zelfs niet in staat is om relatief kleine problemen zoals een storing op 1 bepaalde lijn op een zaterdagnamiddag als er al veel minder treinen rijden, efficient te behandelen.
Wat moet dat dan zijn als er eens iets heel serieus gebeurt op het spitsuur ?
dentheo

Bericht door dentheo »

Jani schreef:

Op zich vind ik die mededeling nog niet zo gek.
1)Zeggen dat er wat aan de hand is.
2)Geruststellen, door te zeggen dat men later erop terug zal komen (hopelijk met een oplossing)

Het zegt niet veel, maar ik zou het rustig zo in de instructies durven zetten.
Laatst gewijzigd door dentheo op 11 apr 2010, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Een relatief klein probleem? Het is niet omdat het een goederentrein betreft ivm een reizigerstrein dat het een kleiner probleem is, ik weet niet of jij voldoende foto's/ beelden gezien heb. Ter plaatse zie je duidelijk dat heel der meter rails gewoon zijn uitgereden door die goederenwagens, hele reeksen dwarsliggers zijn er gewoon compleet aan en de materiële schade aan de wagens is ook voldoende groot. Het betreft hier maar 1 trein maar ik vind de materiële schade wel voldoende groot.
RDV werkt net zoals TC met zones en op dergelijke moment als drie grote relaties in de knoop raken kan je toch verwachten dat de verantwoordelijke voor die regio zijn telefoon niet stilstaat.
kortrijk antwerpen
de panne brussel
kortrijk mechelen
zijn de drie relaties die vooral getroffen zijn
daartussen nog wat goederentreinen en je hebt voldoende chaos. chaos genoeg om een telefoon overbezet te krijgen.
calabria

Bericht door calabria »

Positief: ruime samenstelling op de L trein Kortrijk-Brugge (3 AM62's) om zo de 'gestrande reizigers' in Lichtervelde efficiënt naar Brugge te vervoeren. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef: Het betreft hier maar 1 trein maar ik vind de materiële schade wel voldoende groot.
De grootte van de materiële schade heeft niets te maken met de gevolgen voor het andere treinverkeer dat daar langs moet op dat moment.
Als de stroom daar was uitgevallen dan waren de gevolgen juist hetzelfde geweest.
Plaats reactie