Pagina 3 van 87
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 02 aug 2010, 21:44
door K V B
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 01:12
door groentje
Bedankt voor de links. Ik heb ze met veel interesse gelezen, al staat er momenteel nog niet heel erg veel in. Maar het is een beloftevolle ontwikkeling.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 08:00
door nighttrain
Jules schreef:Splitsen v/d €*; 1 x gesplist in de tunnel door een geblokkeerde bogie en 1X ongewild nabij Ashford
Bij mijn weten is er 1 keer een lokomotief achtergelaten in de tunnel een paar jaar gelen. Als je over het geval Ashford van een paar maand geleden spreekt toch wel melden dat het daar over een zwaar technisch defect ging en niet over de "secabiliteit' procedure.
Daarom heb ik vriendelijk geschreven "ongewild" betreffende Ashford.
In het andere geval spltst men de €*in het midden
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 08:05
door nighttrain
K V B schreef:Ik heb ergens opgevangen dat er ook plannen zijn voor een regionale dienst London - Lille die overal zou stoppen, dus in Stratford, Ebsfleet, Ashford, Calais en dan Lille. Dit om de regio Nord - Pas-de-Calais beter met Kent en London te verbinden.
Dit zijn "grote plannen" uit 2008 en sindsdien hoor je daar niks meer van.Ze zijn het over bijna alles eens uitgezonderd de belangrijke details zoals wie gaat dat betalen? uitbaten? snelle inscheping?
Dus net als de JO2012 hier veel geblaat weinig wol,want de communicatie is zeer stroef tussen hun...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 09:28
door dentheo
Ik meen mij te herinneren dat die plannen er ooit nog eens waren, toen men nog aandelen verkocht van de komende "chunnel".
De lage grondprijzen in Frankrijk (versus Kent) waren zo attractief, dat men veel mensen zag verhuizen naar Frankrijk om daarna dagelijks te "pendelen" naar Londen. Ik denk niet dat er duizenden verhuist zijn.
Misschien was het als PR voor de Franse grondeigenaren, zodat zij welwillender zouden staan tegen de toen aankomende onteigeningen ???
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 09:50
door nighttrain
dentheo schreef:Ik meen mij te herinneren dat die plannen er ooit nog eens waren, toen men nog aandelen verkocht van de komende "chunnel".
De lage grondprijzen in Frankrijk (versus Kent) waren zo attractief, dat men veel mensen zag verhuizen naar Frankrijk om daarna dagelijks te "pendelen" naar Londen. Ik denk niet dat er duizenden verhuist zijn.
Misschien was het als PR voor de Franse grondeigenaren, zodat zij welwillender zouden staan tegen de toen aankomende onteigeningen ???
Theo , er zijn er inderdaad duizenden verhuist!Die hebben bij Eurotunnel een club en speciale tarieven. Zelfs loodgieters(of andere neringdoenden) die hier wonen en elke dag de tunnel nemen om ginds te gaan werken. Heb weet van advokaten, HORECA staff,loodgieters en hoefsmeden.
Inmiddels zijn er terug honderden terug gekeerd door: de lage pond ,en verkeerde info omtrent de belastingsregeling voor hun. Eerst werd gezegd dat ze in Frankrijk belasting zouden moeten betalen , maar de diensten van de majesteit hebben daar anders over gedacht.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 10:41
door dentheo
Die gingen dus met jullie shuttles dagelijks ???
Daar kruipt toch ook nogal wat tijd in, er moet dan wel iets tegenover staan of het heeft geen zin.
Zouden er ook pendelaars Frethun-London zijn ?
Alhoewel: in Kalmthout woont er een coiffeur uit Rotterdam (kapper

), die vindt een dik uur rijden twee keer per dag ook niet zo'n probleem.
Na enkele jaren verdwijnen die meestal , want dat dik uur blijkt alleen waar onder ideale omstandigheden.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 03 aug 2010, 13:36
door nighttrain
dentheo schreef:Die gingen dus met jullie shuttles dagelijks ???
Daar kruipt toch ook nogal wat tijd in, er moet dan wel iets tegenover staan of het heeft geen zin.
Zouden er ook pendelaars Frethun-London zijn ?
Alhoewel: in Kalmthout woont er een coiffeur uit Rotterdam (kapper

), die vindt een dik uur rijden twee keer per dag ook niet zo'n probleem.
Na enkele jaren verdwijnen die meestal , want dat dik uur blijkt alleen waar onder ideale omstandigheden.
Die gaan nog dagelijks;
Als je alles goed uitkijkt ga je meestal voor +/-30€ h/t voor 1 dag, soms ietsje meer.
die vertrekken rond 7h00 net voor de duurdere treinen, komen aan om +/- 7h plaatselijke tijd en werken een max van chantiers af = groot rendement
de prijs van 1 flat in Kent=1 groot huis met tuin in de regio van Calais, Boulogne sur mer St Omer. Dus die hebben een huis ginds verkocht voor ongeveer 1.000.000€ =4 huizen alhier.
als het railway control center van ons aktief is in UK dans is er ook een team fransen die oversteekt om te gaan werken.Maar alles gaat snel
bv gisteren naar Tenderden geweest, thuis vertrokken om 10h10, péage 10h15, grens controle vertrek shuttle 10h50
aankomst 11h25 =lokaal 10h25 dan naar Tenderden. Op tijd voor de 11h15 vertrek van de stoomtrein naar Bodiam.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 17:46
door bobke
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde, gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 18:15
door nighttrain
bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde, gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Een onvergeefelijke fout. Zal meer weten binnen enkele dagen.
erg triestig
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 19:31
door melle
deredactie.be had er weer maar eens een foute afbeelding bijgezet, namelijk die van een eurostar... Ze leren het daar precies nooit!

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 19:57
door nighttrain
melle schreef:deredactie.be had er weer maar eens een foute afbeelding bijgezet, namelijk die van een eurostar... Ze leren het daar precies nooit!

Voor mij is de foto goed,
een shutle komt uit de noord tunnel
geen probleem op dit gebied
wat er gebeurt is met de reizigers is andere koek!!!
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 20:26
door KB
bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde,
gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Het zou nog schandaliger geweest zijn als ze hadden moeten betalen om terug te keren.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 20:35
door Accelerat
Ik vind dat Eurotunnel het netjes heeft opgelost!

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 04 aug 2010, 21:00
door nighttrain
KB schreef:bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde,
gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Het zou nog schandaliger geweest zijn als ze hadden moeten betalen om terug te keren.
Hoe zouden ze dat moeten doen hebben?? dat betalen bedoel ik!
Ik weet dat ze zeeeeeer mmoie compensatie gaan krijgen . En terecht ook, dit is het minstedat kan gedaan worden.