Re: HST houdt vanaf 2013 halt in Mechelen en Noorderkempen
Geplaatst: 20 mei 2010, 20:56
En dat moeten ze met materieel doen wat ze niet hebben?
Reply daarop:janltv schreef:
(...) uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alle 3 de stellen retour afzender gaan, omdat het enige dat werk fatsoenlijk werkt de stroomafnemer is. Wordt het dus toch een IC4 (DSB) drama?
john563 schreef:
Heb ook wat uit de eerste hand, en wat er loos is is echt niet zo best, persoonlijk zou ik zeggen bonjour met die troep en koop bijvoorbeeld AGV stellen.
Je verwart de Beneluxstammen met de stammen voor de AmRo-shuttle (Prio-dienst Amsterdam - Rotterdam), waarbij een vaste klant onlangs een klacht schreef omdat hij zijn rijtuig op een kwade dag met iemand anders moest delen ...AlexNL schreef:De Beneluxtreinen gaan helemaal niet verlengd worden, ze zullen zelfs een tijdje verkort worden. NS Hispeed heeft de rijtuigen kennelijk nodig om ze om te vormen tot eindrijtuigen voor de getrokken Fyra-treinen... de treinen van 7 bakken zullen tijdelijk worden ingekort tot 6. Dat is althans wat ik heb horen zeggen.
Ah ok, ik had gelezen dat het over alle Prio-stammen zou gaan.FLV-FGSP schreef:Je verwart de Beneluxstammen met de stammen voor de AmRo-shuttle (Prio-dienst Amsterdam - Rotterdam), waarbij een vaste klant onlangs een klacht schreef omdat hij zijn rijtuig op een kwade dag met iemand anders moest delen ...
Dat was een twitterbericht. Maar sinds houders van een jaarabonnement tijdelijk een gratis toeslagabonnement kunnen halen, is het aantal reizigers spectaculair gestegen. Van max. 25 naar 100 tot 250 reizigers per trein. Bezetting nu toch wel tot 50% in de spits. Dat is nog niet veel (vergeleken met de gewone IC), maar toch minder bedroevend.AlexNL schreef:Ah ok, ik had gelezen dat het over alle Prio-stammen zou gaan.FLV-FGSP schreef:Je verwart de Beneluxstammen met de stammen voor de AmRo-shuttle (Prio-dienst Amsterdam - Rotterdam), waarbij een vaste klant onlangs een klacht schreef omdat hij zijn rijtuig op een kwade dag met iemand anders moest delen ...
Maar heeft daar echt iemand een klachtenbrief over geschreven ja?
Prachtig verwoord!AlexNL schreef:-Vermoedelijk scenario Fyra-
Er zijn bij een nieuwe verbinding altijd winnaars en verliezers. Winnaars zijn in ieder geval de reizigers van en naar Breda, die nu een snelle verbinding zonder overstap krijgen naar België. Verliezers zijn de inwoners van Den Haag, die nu een minder frequente overstapvrije verbinding met België krijgen (al hebben ze nog steeds een even frequente verbinding met overstap in Rotterdam). Dat is het gevolg van een keuze die men in Nederland heeft gemaakt in het midden van de jaren 90, tussen aanleggen van een HSL langs het bestaande spoor via Den Haag en Leiden, of dwars door 'het Groene Hart' rechtstreeks van Rotterdam naar Amsterdam. Die laatste optie heeft het gehaald, ondermeer omdat het alternatief (via Den Haag) van de HST eerder een veredelde stoptrein zou gemaakt hebben.AlexNL schreef:Slechts eens in de 2 uur een trein van Den Haag naar Brussel is een enorme verslechtering t.o.v. de uursdienst die er nu is. Daarnaast is de Fyra vanuit Den Haag HS slechts 20 minuten sneller in Brussel dan de huidige Beneluxtrein. Het is niet te begrijpen dat de politiek hiermee akkoord is gegaan, zeker met de reserveringsplicht die geldt.
Ik weet zeker dat als Fyra van start gaat met deze dienstregeling, men gigantisch onderuit zal gaan. De treinen rijden nu al leeg rond tussen Amsterdam en Rotterdam, wat niet zo gek is gezien de toeslag die je moet betalen. Naarmate het traject langer wordt, zal ook de toeslag alleen maar hoger worden verwacht ik. Het zou me niet verbazen als NS Hispeed straks € 40 vraagt voor een enkeltje Den Haag - Brussel, wat dan ook nog het vroegboektarief is met treinbinding!
Aan de andere kant: het is wel een goede manier om je treinen schoon te houden. Kun je i.i.g. besparen op schoonmakers, want die zijn dan toch niet nodig.
Ik zou maar wat graag de NS in deze beconcurreren... ik weet zeker dat ik vollere treinen krijg, zelfs met een lagere snelheid.
Wat gaat er met deze rijtuigen gebeuren?Terminus schreef:Waarom is men dan bezig met de ombouw van 35 I10- en I6-rijtuigen?
Worden geschikt gemaakt voor 200 km/h, naar het schijnt voor lijn 2.LHOON schreef:Wat gaat er met deze rijtuigen gebeuren?Terminus schreef:Waarom is men dan bezig met de ombouw van 35 I10- en I6-rijtuigen?
Dat is toegestaan voor treinen die voldoende remvermogen hebben, aangezien de seinen op een vrij korte afstand staan (klinkt naar een Duits systeem - voorseinen in Duitsland altijd op 1 km). Alleen het feit dat ze 200 mogen rijden is niet voldoende. Daarvoor moet je in de regel in extra remvermogen investeren en dat zijn noch NMBS, noch SBB van plan.Steven schreef:dat mogen ze met al die rijtuigen doen, dan kan men eindelijk gaan overwegen de trein die naar zwitserland gaat ook aan 200 te laten rijden in het oosten van frankrijk waar mogelijk (heden is dat er enkel toegelaten voor franse binnenlandse treinen trouwens).
Als ze terug met I11 gaan rijden is dat probleem meteen opgelostrvdborgt schreef:Dat is toegestaan voor treinen die voldoende remvermogen hebben, aangezien de seinen op een vrij korte afstand staan (klinkt naar een Duits systeem - voorseinen in Duitsland altijd op 1 km). Alleen het feit dat ze 200 mogen rijden is niet voldoende. Daarvoor moet je in de regel in extra remvermogen investeren en dat zijn noch NMBS, noch SBB van plan.Steven schreef:dat mogen ze met al die rijtuigen doen, dan kan men eindelijk gaan overwegen de trein die naar zwitserland gaat ook aan 200 te laten rijden in het oosten van frankrijk waar mogelijk (heden is dat er enkel toegelaten voor franse binnenlandse treinen trouwens).