Joris schreef:Hallo,
msts.be schreef:
Dan zullen ze wel het koninklijk ICRm rijtuig van stal halen en een 13 ervoor plakken ..

Is dat rijtuig intussen niet al lang verkocht aan ACTS dat het als kantoor gebruikt?
Groeten,
Joris De Mol
Nee , het is NedTrain (dat is de organisatie die de treinen van de NS en de meeste Nederlandse privé-maatschappijen onderhoudt) dat voor een tijdje een ICR-rijtuig huurde en als kantoorrijtuig gebruikte , daarna is het rijtuig terug naar NS gegaan en is het gereviseerd geweest in een ICRm rijtuig.Voor de freaks onder ons : het betrof het rijtuig met het volgende UIC-nummer : 50 84
82-70 001-2 (voor de verbouwing) , 50 84
82-70 999-7 (tijdens de verhuur aan NedTrain) , en 50 84
29-70 496-0 (na de revisie als ICRm).De info daarrond vindt men
hier ..
Nu even terug naar topic : als men zegt dat men "een bestaand koninklijk rijtuig gaat gebruiken" , kan het dan niet zijn dat men idd. het koninklijke ICRm rijtuig zal gebruiken ? Soms gebruikt men het rijtuig wel eens , tijdens Koniginnedag of toevallig een reis naat het buitenland die met de trein kan gemaakt worden en niet te ver is , maar voor de resterende 99% staat dat rijtuig voor niets te lanterfantelen in Zwolle (dat is de depot van het rijtuig).
Het is RIC-toegelaten én heeft een meerspanningsvoeding , dus dat kan het probleem niet zijn .. het kan máár 160 , maar ik zie niet in waarom het rijtuig op een HSL moet .. als men dan de uitstap naar Luik plant , zal het in ieder geval niet over L2 kunnen , althans met dit rijtuig toch niet .. met I11 das een andere zaak ..
Maar ja , we liggen weer teveel geruchten te verspreiden in plaats van ons te baseren op meer realistische gegevens , we zullen wel zien wat het wordt ..