Pagina 3 van 5
Geplaatst: 20 jun 2006, 22:19
door Pierre
prahsharp schreef:Pierre schreef:Weg met al dat koningshuisgezever zou ik zo zeggen, voor niks goed, integendeel, alleen maar nadelen.
en moest een president hoge buitenlandse gasten ontvangen, zou dat dan minder kosten?

Nee, zeker niet, maar dat gebeurt ook sowieso al.
Die vorstenhuizen afschaffen is puur besparing, er wordt al geld genoeg weggesmeten aan bezoeken van andere hoge pipo's, maar die hebben meestal nog een of andere redelijk belangrijke functie. Een koningshuis is puur show vind ik, om de boekskes op te vullen en van die lullige TV-programmakes over te maken

Geplaatst: 20 jun 2006, 22:21
door Jonathan
Pierre schreef:prahsharp schreef:Pierre schreef:Weg met al dat koningshuisgezever zou ik zo zeggen, voor niks goed, integendeel, alleen maar nadelen.
en moest een president hoge buitenlandse gasten ontvangen, zou dat dan minder kosten?

Die vorstenhuizen afschaffen is puur besparing...
Een president kost meer dan een koning

Geplaatst: 20 jun 2006, 22:21
door Trainspotterke
TV is ondertussen al ouderwets, hoor!
Wij kijken al naar het nieuws met een systeem dat zelfs nog moet uitgevonden worden!

Geplaatst: 20 jun 2006, 22:22
door Steven
een koning of president, die zever en discussie is zinloos in beide gevallen kosten ze geld, in beide gevallen veel geld, de ene aan personeel alleen al, de andere aan verkiezingen en personeel, dus in beide gevallen met ons geld, dus financieel zijn we in beide gevallen gezien, dus moeten er andere degelijke dingen zijn om mij te overtuigen het in belgie nu te veranderen
Geplaatst: 20 jun 2006, 22:27
door prahsharp
mijn persoonlijke overtuiging: liever een feuilleton met een koning dan politiek gekrakeel van een president
maja
blijft, kun je echt niet wat info geven over een tijdstip? tis voor n fotoke hé, ni voor een bom ofzo ....
Geplaatst: 20 jun 2006, 22:52
door Joris
Hallo,
msts.be schreef:
Dan zullen ze wel het koninklijk ICRm rijtuig van stal halen en een 13 ervoor plakken ..

Is dat rijtuig intussen niet al lang verkocht aan ACTS dat het als kantoor gebruikt?
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 20 jun 2006, 23:03
door trainman
Ik zag vanavond in Vorst, naast de HST-werkplaats, een uiterst propere 13 staan. Alvast één die klaar staat voor de koninklijke trein.

Geplaatst: 20 jun 2006, 23:08
door Tim
Naar 't schijnt zou de aankomst in Luik iets voor half elf zijn.
Geplaatst: 20 jun 2006, 23:20
door msts.be
Joris schreef:Hallo,
msts.be schreef:
Dan zullen ze wel het koninklijk ICRm rijtuig van stal halen en een 13 ervoor plakken ..

Is dat rijtuig intussen niet al lang verkocht aan ACTS dat het als kantoor gebruikt?
Groeten,
Joris De Mol
Nee , het is NedTrain (dat is de organisatie die de treinen van de NS en de meeste Nederlandse privé-maatschappijen onderhoudt) dat voor een tijdje een ICR-rijtuig huurde en als kantoorrijtuig gebruikte , daarna is het rijtuig terug naar NS gegaan en is het gereviseerd geweest in een ICRm rijtuig.Voor de freaks onder ons : het betrof het rijtuig met het volgende UIC-nummer : 50 84
82-70 001-2 (voor de verbouwing) , 50 84
82-70 999-7 (tijdens de verhuur aan NedTrain) , en 50 84
29-70 496-0 (na de revisie als ICRm).De info daarrond vindt men
hier ..
Nu even terug naar topic : als men zegt dat men "een bestaand koninklijk rijtuig gaat gebruiken" , kan het dan niet zijn dat men idd. het koninklijke ICRm rijtuig zal gebruiken ? Soms gebruikt men het rijtuig wel eens , tijdens Koniginnedag of toevallig een reis naat het buitenland die met de trein kan gemaakt worden en niet te ver is , maar voor de resterende 99% staat dat rijtuig voor niets te lanterfantelen in Zwolle (dat is de depot van het rijtuig).
Het is RIC-toegelaten én heeft een meerspanningsvoeding , dus dat kan het probleem niet zijn .. het kan máár 160 , maar ik zie niet in waarom het rijtuig op een HSL moet .. als men dan de uitstap naar Luik plant , zal het in ieder geval niet over L2 kunnen , althans met dit rijtuig toch niet .. met I11 das een andere zaak ..
Maar ja , we liggen weer teveel geruchten te verspreiden in plaats van ons te baseren op meer realistische gegevens , we zullen wel zien wat het wordt ..
Geplaatst: 21 jun 2006, 03:47
door Jean
Hadden ze geen niet-gemodernisseerde 2-ledige MS of ex-Sabena-stellen meer ?
Ideaal met de temperaturen vd laatste dagen

Geplaatst: 21 jun 2006, 09:27
door M1
Ik heb gisteren een trein gezien die wel eens hiervoor bestemd kan zijn.
Tussen Gent en Brussel zag ik een propere 13 die enkele I11's (er waren veel A's bij en denk een stuk of 8 rijtuigen) voorttrok met daarachter nog een 13 (ook met pantograaf tegen de draad).
Dit alles weerspiegelde het landschap (heel proper dus).
Geplaatst: 21 jun 2006, 10:11
door e49memling
Geplaatst: 21 jun 2006, 11:28
door yannickvw
Geen koning, geen president, gewoon eerste minister zoals nu die de boel regelt en om de zoveel jaar verandert.
Geplaatst: 21 jun 2006, 13:14
door paljas
...en voor die bende jokers moesten wij nu 2 nachten lang met onze brossel "dienst Kunstwerken en gebouwen" bijstaan zodat al de graffitti thv Haren L36 overschilderd werd!
Geplaatst: 21 jun 2006, 13:23
door Steven
paljas schreef:...en voor die bende jokers moesten wij nu 2 nachten lang met onze brossel "dienst Kunstwerken en gebouwen" bijstaan zodat al de graffitti thv Haren L36 overschilderd werd!
zo is da ook weer is twee weken graffitti vrij