Geplaatst: 22 jun 2006, 17:07
wat bedoel je met zomaar? er bestaan in spanje (de talgo dacht ik) stellen die vanzelf aanpassen, maar zover ik begrepen heb zou dit aan aangepaste snelheden gebeuren (logisch ook)
ik vermoed eerder het laatste, hiervoor zou je om zeker te zijn moeten kunnen vergelijkenWover schreef:Zo wordt de trein op L15 soms van het ene uiterste van het ene spoor naar het andere uiterste van het andere spoor gezwierd...
Maar dat kan eigenlijk ook wel aan de draaistellen van de reeks 41 liggen.
Staan ze daar weer met hun vingertje omhoog....Bastiaan schreef:@Steven: Het gaat er niet om hoeveel komma's of punten je gebruikt, maar waar en wanneer je ze gebruikt. Jij gebruikt bijvoorbeeld komma's op de plek waar een punt hoort, en daar waar een komma hoort, staat niets.
En een smiley telt ook als een punt
Anders openen we toch een "Belgen schrijven onduidelijk"-topic
De Antwerpenaren wilden liever een spoorbreedte hebben die beter hun nekomtrek benaderde!prahsharp schreef:1151 mm: Spoorlijn Gent - Antwerpen Linkeroerver tussen 1847 en 1897.
dat wist ik niet ....
Nou , het lijkt dom, maar er zijn figuren erbij die het dus doen heBastiaan schreef:Belgen kunnen soms zo krom uitleggen wat ze bedoelen![]()
Hij bedoelt dat je kunt gaan controleren of de wielen verder uit elkaar gaan als een trein van het ene land in het andere land rijdt.
Tenminste, ik denk dat hij dat bedoelt
Steven schreef:wat bedoel je met zomaar? er bestaan in spanje (de talgo dacht ik) stellen die vanzelf aanpassen, maar zover ik begrepen heb zou dit aan aangepaste snelheden gebeuren (logisch ook)
Hebben ze daarvoor ook van die gauge-changers?e49memling schreef:er is een miniem verschil tussen Portugal en Spanje, Portugal is zoiets als 18mm breder, maar dat geeft geen probleem voor op mekanders net te rijden