Pagina 3 van 6
Geplaatst: 03 jul 2006, 10:06
door Bastiaan
Wauw
De 2530 is erg mooi zo. De 2459 mag wel weer een likje verf gebruiken

Geplaatst: 05 jul 2006, 22:29
door Concurrent
En wanneer gaat de NS nu eens fatsoenlijke treinen aankopen ?:P
Grapje zenne , vind alleen de NMBS toch veel schoonder als je ziet naar de buurlanden frankrijk,nederland en duitsland.Vind dat NMBS niet mag klagen!
Geplaatst: 05 jul 2006, 22:43
door NSNMBS
Concurrent schreef:En wanneer gaat de NS nu eens fatsoenlijke treinen aankopen ?:P
Grapje zenne , vind alleen de NMBS toch veel schoonder als je ziet naar de buurlanden frankrijk,nederland en duitsland.Vind dat NMBS niet mag klagen!
NS toch zeker ook niet?
Wat vind je niet schoon van de NS dan?
Geplaatst: 05 jul 2006, 23:31
door groentje
Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
Geplaatst: 05 jul 2006, 23:41
door Steven
groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
het grooste nadeel aan ns materieel? vrij eenvoudig totaal geen zonnewering te vinden in geen enkel vorm, kan heel lastig zijn, zeker bij bepaalde standen van de zon
Geplaatst: 05 jul 2006, 23:47
door Shrek
ze hebben wel automaten met frisdrank, en da maakt al veel goe

Geplaatst: 06 jul 2006, 00:06
door Steven
Shrek schreef:ze hebben wel automaten met frisdrank, en da maakt al veel goe

dan heb ik liever iets minder zon op men smoel dan heel de tijd last van dorst te hebben of waterogen te krijgen van de stand van de zon in men ogen
Geplaatst: 06 jul 2006, 01:14
door NSNMBS
groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
Plan T moet je zeker niet met AM96 vergelijken
Dit kan je wel vergelijken misschien:
(vooral op functie per trein)
B --- NL
AM96 --- ICM
I11 --- ICRm
AM Klassiek --- Plan V/T
M5 --- DDM
Break/AM 75 --- DD-AR
M6 --- IRM
AM86 --- SGMm/SGM-II
MW41 --- DM'90
Geplaatst: 06 jul 2006, 08:07
door edje
Geef mij maar het nederlandse spul.
NS wil terminste nog wel eens leuke reclame treinen inzetten.
In iedergeval stukken beter dan dat roze ding van de NMBS

[/img]
Geplaatst: 06 jul 2006, 10:10
door Bastiaan
groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6.
Als je in DDM (de stoptreindubbeldekkers) gezeten hebt, is dit natuurlijk geen vergelijking. Als je VIRM (intercitydubbeldekker) bedoelt, dan zou ik het nog wel eens met jou eens kunnen zijn, als ik een keer in een M6 gezeten zou hebben. VIRM houd ik ook niet van. DDM zal ongeveer hetzelfde zijn als M5.
Treinen waar ik wel graag in zit: ICM Koploper, ICK ex-Duitse rijtuigen, ICRm-rijtuigen, SM'90 Railhoppers (helaas buiten dienst), DM'90 Buffels (waarschijnlijk tien keer beter dan MW41), DDM alleen de oude banken, Plan V alleen als het rustig is.
Geplaatst: 06 jul 2006, 16:33
door edje
Bastiaan schreef:
Treinen waar ik wel graag in zit: ICM Koploper, ICK ex-Duitse rijtuigen, ICRm-rijtuigen, SM'90 Railhoppers (helaas buiten dienst), DM'90 Buffels (waarschijnlijk tien keer beter dan MW41), DDM alleen de oude banken, Plan V alleen als het rustig is.
Als je DM'90 lekker vindt zitten, dan moet je Plan T ook fijn vinden.
En dan met name de vierzitjes van Plan T
De 1e klas zitting van de DM'90 wordt gebruikt als 2e klas zitting in de Plan T
Geplaatst: 06 jul 2006, 17:07
door Bastiaan
DM'90 vind ik kwa ruimte erg fijn om in te zitten. De stoelen zijn natuurlijk wat minder, maar daar let ik dan niet op.
Geplaatst: 06 jul 2006, 17:54
door edje
Laatst moest ik naar een afspraak in Nijmegen.
In Zutphen kon ik kiezen of per IRM als sneltrein naar Nijmegen, of met een Plan T als stoptrein naar Nijmegen.
Ik heb gekozen voor de laatste. en zittend in een coupe boven een motordraaistel, heb ik heerlijk genoten van de ruige rit.
Geplaatst: 06 jul 2006, 17:55
door groentje
Ik zal toch de Virms hebben bedoeld. Veel ervaring heb ik niet met NS-treinen, hoor, alleen de Benelux en die Virms tussen Tilburg en Roosendaal. Eerlijk gezegd, zonder Virm te willen verheerlijken, ik vond het toch beter zitten dan onze M6-rijtuigen. Ze zaten zachter, ik had meer ruimte, ik vond het licht aangenamer, ze hadden een betere opstelling, waar ik zat had ik minder last van lawaai, en ze hadden dat vervelende boordje niet.
Geplaatst: 06 jul 2006, 18:49
door TreinenFanaat

RN - 6440 - 6414 met een gemengde-trein te Oisterwijk.

RN - 6471 - 6402 met een containertrein te Oisterwijk.

RN - 6493 - 6483 - 6481 met een gemengde-trein te Rijen (5 Eiken).

ERS - 6607 met een containertrein te Rijen (5 Eiken).

NMBS - 7783 - 7782 met een (lege) containertrein te Rijen (5 Eiken).

NS Mat.64 plan.V - 480 te Rijen (5 Eiken).

RN - 1611 met een kalktrein te Rijen (5 Eiken).

ICM - 4015 - 4036 te Rijen (5 Eiken).

RN - 6414 - 6440 met een gemengde-trein te Rijen (5 Eiken).

RN - 232 902 - 7 met een containertrein te Rijen (5 Eiken).
Spoorse Groet,
J

hannes.