Een totaal verkeerde redenering om het in termen te gieten van hoe hard het aankomt, of wie het meest in de kou komt staan.peterbot schreef:Nou, nou,odul schreef:
22 stations in het Vlaamse en Brusselse
Wat wil zeggen dat er 23 Waalse stations zullen gesloten worden, aangezien men spreekt van 45 stations die gesloten moeten worden.
Wat opvalt is dat de wafelijzer politiek bij de NMBS nog steeds wordt toegepast.![]()
Terwijl iedereen weet dat dit commercieel en economisch toch nooit kan verantwoord worden.
Hallo! Vlaamse politici ??
met statistiek kan men op zich niet bedriegen want dat is zuivere wiskunde. Waar men wel tendentieus mee kan zijn is het trekken van verkeerde conclusies. In Wallonië leven ca. 3 miljoen inwoners, dus procentueel komt het sluiten (ok ook al was het topic iets van los alarm) van 23 stations (>50%) op 30% van de bevolking zo gezien harder aan.
De NMBS is een Belgische staatsonderneming.
Als deze commercieel en economisch rendabeler wil worden, kan het snoeien in op onrendabele loketten.
En dan kan men nooit uitkomen op een communautair evenwichtig resultaat.
Omdat het Waals gedeelte van de NMBS meer verlieslatend is als het Vlaamse.