trainfreak schreef:En je kan je auto ook nog op straat laten staan, dan kost het (bij ons toch) niets.
Ik heb ook geen rekening gehouden met de aanschaf van ruitenwisservloeistof en een krabbertje voor de ruiten, bij het totale bedrag moet je dus nog eens €15 bijtellen.
Mjah, mijn partner heeft een auto, die staat ook altijd op straat, afgelopen jaar 2 keer gehad dat iemand rode verf over de voorruit had gegooid. Als je een totaalbeeld wilt, moet je dat soort dingen ook meerekenen vind ik. Al die 'pietluttigheden' lopen samen gemakkelijk op tot een pak meer dan 150 euro, ruitenwissers, winterbanden, stickertje voor stadscentra, tolwegen... . Als je dat geld toch niet meetelt, mag je het ook naar mij overmaken
trainfreak schreef:En hou je rekening met de tijd dat je al verloren bent door vertragingen?
Ik werk meestal onderweg. En als ik met mijn familie of vrienden onderweg ben is het niet zo'n punt dat we wat meer tijd met elkaar doorbrengen.
trainfreak schreef:Met mijn ervaring valt dat echt goed mee. Ik heb nog maar twee-drie keer in de file stilgestaan ofzo, en dan was het telkens niet lang (<20minuten). En ongeveer evenveel keer sterk vertraag verkeer, met een maximum van 1 keer 30minuten.
Hoeveel kilometer doe je (23677 zie ik), waar en wanneer? Ik heb slechts een goede 7500km met de wagen gedaan (meegereden dus), meestal kan ik veel minder werken, moet ik kaartlezen, is het reizen veel vermoeiender en gaat het trager dan met de trein, in totaal zeker 2,5 uur in files gestaan, 50 euro aan parkeertickets,... enfin mijn punt is eigenlijk gewoon dat je ervaring helemaal niet representatief is. De meeste van mijn treintrajecten zijn ofwel waar er een hoge frequentie is ofwel met relatief snelle treinen op lange afstand. Maar er zijn ook enkele andere trajecten die ik doe waar de trein hopeloos faalt, waar ik enkel maar geraak door of een omweg van meer dan 300km te maken of gedwongen ben om L-treinen te nemen. Zoals KVB al terecht opmerkte: wie is nou zo gek om naar Frankrijk of de Eiffel te gaan met de trein. Of Heerlen
trainfreak schreef:Van de drie à vier keer dat ik vorig jaar (in 2010 dus) de trein genomen heb, had ik zeker twee keer vertraging, waarvan eentje zeker twee uur of meer was.
Zoals ik al vertelde over auto's...: de laatste keer dat ik de auto nam in 2010 deed ik 6 uur over een traject wat zonder sneeuw en zonder file slechts 3 uur doet. b-loc stelt een terechte vraag over de cijfertjes: ik wil eigenlijk gewoon meer Bahn.bonus punten verzamelen en mensen in mijn omgeving overtuigen om mee te doen...