De DB die al ICEs te kort heeft en er geen bijbesteld krijgt, door de prijsstijging van Siemens.....260689 schreef: DB zou met nieuwe ICE stellen die 300km/h rijden.
Fyra op lijn 27 door Ekeren?
Re: Fyra op lijn 27 door Ekeren?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra op lijn 27 door Ekeren?
De eerste van 15 nieuwe treinen is anders al een half jaar geleden gepresenteerd door DB: de Velaro D.
Re: Fyra op lijn 27 door Ekeren?
Klopt en meer zijn er nog niet besteld....
Daarom heeft men nu dubbeldekker ICs besteld bij Bombardier.
Daarom heeft men nu dubbeldekker ICs besteld bij Bombardier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra op lijn 27 door Ekeren?
Het uitblijven van de ICx-treinstellen heeft DB ertoe doen bewegen om dubbeldekkers te bestellen bij Bombardier. ICx is een plan voor een serie nieuwe treinstellen die de verouderende intercityrijtuigen-vloot moeten gaan vervangen. Op lange termijn moeten de nieuwe ICx-treinen ook de oudste ICE-treinen gaan vervangen, die tegen dan 30 jaar oud zijn.
Siemens is preferred supplier voor ICx, maar dit project komt niet echt van de grond. Om toch de benodigde capaciteit te kunnen bieden zijn dus die dubbeldekkers besteld. Dit is tevens een unicum voor DB: nog nooit eerder zijn dubbeldeksrijtuigen of -treinen ingezet in IC-diensten.
Het is jammer dat men voor de Fyra-treinen geen 15 kV 16,7 Hz-installatie (+PZB/LZB) heeft voorzien, anders zou men de 20 treinstellen kunnen verhuren aan Duitsland als intercitystel. Voor Fyra zullen ze, afgaande op de geruchten, toch niet van veel nut zijn.
Siemens is preferred supplier voor ICx, maar dit project komt niet echt van de grond. Om toch de benodigde capaciteit te kunnen bieden zijn dus die dubbeldekkers besteld. Dit is tevens een unicum voor DB: nog nooit eerder zijn dubbeldeksrijtuigen of -treinen ingezet in IC-diensten.
Het is jammer dat men voor de Fyra-treinen geen 15 kV 16,7 Hz-installatie (+PZB/LZB) heeft voorzien, anders zou men de 20 treinstellen kunnen verhuren aan Duitsland als intercitystel. Voor Fyra zullen ze, afgaande op de geruchten, toch niet van veel nut zijn.
Re: Fyra op lijn 27 door Ekeren?
En waarom zou die trein opeens in Duitsland wel gehomologeerd geraken? Daar zijn ze mogelijk nog strenger dan in België...AlexNL schreef:Het is jammer dat men voor de Fyra-treinen geen 15 kV 16,7 Hz-installatie (+PZB/LZB) heeft voorzien, anders zou men de 20 treinstellen kunnen verhuren aan Duitsland als intercitystel. Voor Fyra zullen ze, afgaande op de geruchten, toch niet van veel nut zijn.