Pagina 3 van 8
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 06:24
door groentje
beschikbaar om je trein in vertraging binnen te rijden

En eventueel een kleine rangering te doen, een halfuur 'reserve' is in bijna geen enkel geval voldoende om welke andere trein te verzekeren. Kortom, het is wel degelijk een pauze, die echter vrijelijk opgesoupeerd kan worden door vertraging aan je trein.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 06:27
door groentje
Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 09:55
door dekooiker
groentje schreef:Nu, de OSTCH perron (van Mobility, dus) heeft ook een taak die niet te onderschatten is, het is niet omdat sommigen er hun voeten aan vegen, dat je hun werk zomaar kan negeren. Jaloezie is toch maar een venijnig beestje, eerlijk gezegd.
Als ze hun werk goed doen zijn ze een meerwaarde voor iedereen.
Agressie tegenover OSCHT perron heb ik nog niet geweten al wil het niet zeggen dat het niet bestaat.
Voor degenen die zich wegsteken bestaat dat niet natuurlijk.
In elk geval beperkt het risico zich tot agressie.
Niet fijn.
Aan de andere kant, aansprakelijk gesteld worden voor een ongeval of incident is nog erger.
Dat doe je niet met opzet.
Toch meen ik dat er een verschil in wedde eerlijker zou zijn.
Ook bepaalde hooggeplaatsten binnen Infrabel vinden dat maar zij wachten de vraag van de vakbond af.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 13:16
door Asterix
dekooiker schreef:Agressie tegenover OSCHT perron heb ik nog niet geweten al wil het niet zeggen dat het niet bestaat.
En men kan ook een premie vragen omdat men op het perron nat kan worden en in de blok niet... Iedereen die rondloopt in een station (of ruimer: in de maatschappij) kan het slachtoffer worden van agressie. Is het specifiek voorzien in de taakomschrijving van een OSTCH om tussenbeide te komen bij agressie? Indien niet, zou ik niet weten waarom er een premie zou moeten worden uitgekeerd.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 13:37
door dentheo
Misschien is het gewoon een beetje dom dat die dezelfde titel hebben.....
Als je die verandert is het gedaan met vergelijken.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 16:00
door Zorba
IC537 Eupen - Oostende ook afgeschaft. Om 15u37 vertrekt deze in Leuven, om 15u35 roepen ze om dat deze wordt opgehouden in Luik?

Tot die tijd ook geen enkele info op railtime of de iPhone app (erna stond hij gewoon afgeschaft).
Voor de rest ook veel treinen beperkt tot ergens in Vlaanderen ipv Wallonië.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 20:58
door eagleheart
De staking was inderdaad een beetje uitgebreider dan verwacht.
wat ik raar vond was dat de ic trein Brussel-Turnhout opgehouden werd door verwarring in het werksysteem?:d
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 21:02
door Kristofke
Ik heb al eens een franstalige TBG gehad op de IC naar Turnhout, dus die kon mogelijk vast zitten in een Waals station. Hetzelfde kan voor de TB gelden.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 21:59
door Steven
Een Franstalige TBG op de trein naar Turnhout zal 9/10 kansen uit de depot Brussel Zuid komen.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 22:00
door Kristofke
Steven schreef:Een Franstalige TBG op de trein naar Turnhout zal 9/10 kansen uit de depot Brussel Zuid komen.
En die kan voor zijn dienst op de IC naar Turnhout nog wel andere diensten op Waals grondgebied gedaan hebben, en daar eventueel vertraging opgelopen hebben.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 22:04
door Steven
Dat kan perfect, soms doen ze diensten op de lijn naar charleroi en dan doen ze nog is Turnhout heen en terug er bij en dat is maar 1 mogelijk voorbeeld, voor hetzelfde geld zijn ze eerst is naar Luik geweest. Nog meer dan bij treinbestuurders zijn de diensten van Treinbegeleiders opgevat uit een lappendeken (traject hier, trajectje daar, ...., toch in Brussel.)
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 22:32
door Adler
groentje schreef:Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
De staking van Logistics was tegen de mogelijke sluiting van het rangeerstation van Ronet en was vooraf aangekondigd.
http://www.lloyd.be/Nieuws/Bedrijven/Ar ... fault.aspx
Er lopen dus blijkbaar verschillende stakingen door mekaar om verschillende redenen.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 22:39
door overweg13
Adler schreef:groentje schreef:Er zijn vanochtend overigens opnieuw acties in Namen, Lobbes en Nijvel, met bijkomend stakers van Logistics in de sporen van station Namen. Nog voorzien tot 7u.
De staking van Logistics was tegen de mogelijke sluiting van het rangeerstation van Ronet en was vooraf aangekondigd.
http://www.lloyd.be/Nieuws/Bedrijven/Ar ... fault.aspx
Er lopen dus blijkbaar verschillende stakingen door mekaar om verschillende redenen.
Sorry, staken is nog wat anders dan sporen bezetten, en dat is wat in Namur gebeurd is. Overigens zou ik wel eens willen weten hoeveel stakers nodig zijn om bijv. Charleroi of Namur plat te leggen: een deel van het NMBS-perosneel, heet het dan. Ik denk dat ik met 10 (tien!) man al duchtig overschat, en die brengen enkele tienduizenden reizigers in de problemen. Dat soort stakingsrecht moet maar zo snel mogelijk verdwijnen, want het leidt tot situaties buiten proportie.
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 08 apr 2011, 23:20
door dentheo
Vroeger vertelde men mij, twee man met een vlag.....meer hoeft het niet te zijn.
Ik denk dat één man met een rode vlag al genoeg is...(signaaltechnisch en ...)
Re: Acties in Charleroi
Geplaatst: 11 apr 2011, 19:39
door Peche
Jeroen schreef:Peche schreef:Enkele keren worden ze afgelost of is het enkel van Antwerpen tot Essen of van Antwerpen tot Brussel.
Maar meestal zitten de diensten van antwerpen zo in elkaar: Antwerpen-Essen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Charleroi-Essen-Antwerpen of Antwerpen-Essen-Charleroi-Antwerpen.
Zijn korte ritten niet vervelend? Is het niet leuker om een trein van begin tot einde te verzekeren of maakt dat voor jullie niet uit?
Meestal zijn dat toch lange ritten hoor. En wat bedoel je met kort? De ritten mogen ook niet te lang zijn voor het verlies van concentratie...
En een trein van het begin tot het einde verzekeren maakt niet veel uit, zolang we maar op tijd gedaan hebben met werken
