Re: Vervotte wil prijsverschil tussen piek- en daluren
Geplaatst: 27 mei 2011, 16:40
Men zou om te beginnen dergelijke 'klantvriendelijke' maatregelen kunnen laten wegen in de procedure voor het verlenen van de concessie. Eventueel is het dan ook mogelijk je bestemming te bereiken via een omweg (tijdens de spitsuren met een andere maatschappij) of met andere vervoermiddelen (bus, auto). Je zou er van versteld staan hoeveel mensen liever langer maar dan goedkoper onderweg zijn (lijnbus i.p.v. trein). Ik vrees trouwens dat het maatregelen zijn die de mensen weer naar hun auto zullen jagen. Men kan dan binnen twintig jaar weer komen klagen dat men de brave mens met geen stokken uit zijn auto krijgt gejaagd. En zo is de cirkel weer rond.Steven schreef:Hoe ga je zoiets realiseren? meestal in een vrije markt krijgt bedrijf X voor een bepaalde tijd het recht om lijn Y uit te baten, als jij op die lijn moet zijn zal je niet voor de vervoerder kunnen kiezen. Ook al zouden er meerdere bedrijven een lijn uitbaten, je kiest uw trein toch eerst in functie van vertrek en aankomstuur niet in functie van het bedrijf. Ga je anders twee uur voordien vertrekken omdat enkel dan die ene firma op die lijn een trein laat rijden?Jeroen schreef:De reiziger opnieuw treffen? Mij goed maar dan pas als de markt is vrijgemaakt én ik dus desgevallend de keuze heb om naar een andere vervoerder over te stappen. En dat men dan maar eens begint met het mes in de NMBS te zetten...