Pagina 3 van 4

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 02 jun 2011, 13:34
door overweg13
Steven schreef:Hier gaat het natuurlijk om het openen van een deur via een NOOD-opening. Dat maakt het gewoon specialer. Een noodopening gebruik je in noodgevallen, niet voor een trein die een beetje te warm is. Op het gebruik van een noodopening van een deur staan trouwens dezelfde straffen als het gebruik van de NOOD-rem.
Je hebt gelijk, maar denk je nu echt dat al die poeha er komt omdat iemand de wet overtreedt? Het zou nogal wat worden mocht dat echt het geval zijn: het verkeer zou dagelijks nog langer stil staan omdat iedereen vlijtig foto's zou kunnen nemen van overtreders.
Nee, hier gaat het om de sensatie, en een onderliggende bedoeling om de NMBS (en haar personeel) nog maar eens te kakken te zetten.
Ik heb trouwens zelf duidelijk gezegd dat ik niet vind dat het zou moeten kunnen. Het gaat me vooral om de in wezen verziekte aandacht die er aan besteed wordt.

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 02 jun 2011, 13:38
door Steven
Dat kan ik natuurlijk niet tegenspreken, moest elk incident zo in het nieuws komen we zouden wat meemaken. Er gebeuren wel meer incidentjes (niet altijd van deze aard wel te verstaan) die je zou kunnen bespreken in een krantenartikel maar dan kan je eerder denken "wat soort journalistiek zijn we hier bezig".

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 02 jun 2011, 17:24
door Robin
Jeroen schreef:
Steven schreef:Dat is het eerste dat ik hoor van een TB die uit zijn trein zou zijn gesleurd door een open deur.
Duitse TB, mogelijk was hij aan het urineren maar zeker zou zijn dat hij even rechtstond in zijn locomotief met geopende deur en wellicht gestruikeld moet zijn of zijn evenwicht moet hebben verloren.
Heb ik ook gelezen ja.
Alles in z'n context bekijken he, hij staat al vlak naast de deur te wankelen want er zal 1 voet op de pedaal gestaan hebben. Een TB zit zo goed als altijd he ;).

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 02 jun 2011, 17:38
door Steven
Jeroen schreef:
Steven schreef:Dat is het eerste dat ik hoor van een TB die uit zijn trein zou zijn gesleurd door een open deur.
Duitse TB, mogelijk was hij aan het urineren maar zeker zou zijn dat hij even rechtstond in zijn locomotief met geopende deur en wellicht gestruikeld moet zijn of zijn evenwicht moet hebben verloren.
Ach zo weet ik niets van maar een natuurlijke houding kan het niet zijn wetende dat hij inderdaad met ene voet op die pedaal moet blijven om zijn trein te laten rijden. Dat valt dan eerder onder de categorie lomp zijn. Gewoon stoppen en uw plasje gaan doen maakt minder problemen.

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 02 jun 2011, 22:30
door Asterix
Robin schreef:Heb ik ook gelezen ja.
Alles in z'n context bekijken he, hij staat al vlak naast de deur te wankelen want er zal 1 voet op de pedaal gestaan hebben. Een TB zit zo goed als altijd he ;).
Wankel of niet, hij had nooit kunnen vallen als zijn deur was gesloten. En een reiziger die neerzit kan ook niet door een open deur naar buiten vallen, hé :) Gewoon alle deuren dicht, lijkt mij het nog het veiligste.

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 05 jun 2011, 21:18
door Brent
Jeroen schreef:
Robin schreef:Heb ik ook gelezen ja.
Alles in z'n context bekijken he, hij staat al vlak naast de deur te wankelen want er zal 1 voet op de pedaal gestaan hebben. Een TB zit zo goed als altijd he ;).
Wankel of niet, hij had nooit kunnen vallen als zijn deur was gesloten. En een reiziger die neerzit kan ook niet door een open deur naar buiten vallen, hé :) Gewoon alle deuren dicht, lijkt mij het nog het veiligste.
En dan moet ie zeker tegen zijn deur plassen? :?

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 05 jun 2011, 21:44
door Robin
Brent schreef:
Jeroen schreef:
Robin schreef:Heb ik ook gelezen ja.
Alles in z'n context bekijken he, hij staat al vlak naast de deur te wankelen want er zal 1 voet op de pedaal gestaan hebben. Een TB zit zo goed als altijd he ;).
Wankel of niet, hij had nooit kunnen vallen als zijn deur was gesloten. En een reiziger die neerzit kan ook niet door een open deur naar buiten vallen, hé :) Gewoon alle deuren dicht, lijkt mij het nog het veiligste.
En dan moet ie zeker tegen zijn deur plassen? :?
de ramen zijn in sommige locs nogal vrij hoog :lol: .
Met wat geluk zal het bij een 23 nog wel lukken maar bij een 13 of TRAXX :lol:

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 05 jun 2011, 23:36
door HLE 2302
Robin schreef: de ramen zijn in sommige locs nogal vrij hoog :lol: .
Met wat geluk zal het bij een 23 nog wel lukken maar bij een 13 of TRAXX :lol:
Goed mikken hé. LOL :lol:

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 06 jun 2011, 07:16
door fitnessboy
Steven schreef:
Jeroen schreef:
Steven schreef:Dat is het eerste dat ik hoor van een TB die uit zijn trein zou zijn gesleurd door een open deur.
Duitse TB, mogelijk was hij aan het urineren maar zeker zou zijn dat hij even rechtstond in zijn locomotief met geopende deur en wellicht gestruikeld moet zijn of zijn evenwicht moet hebben verloren.
Ach zo weet ik niets van maar een natuurlijke houding kan het niet zijn wetende dat hij inderdaad met ene voet op die pedaal moet blijven om zijn trein te laten rijden. Dat valt dan eerder onder de categorie lomp zijn. Gewoon stoppen en uw plasje gaan doen maakt minder problemen.
de duitse loc's hebben ook knoppen voor de waarzaamheid die je met je hand kunt inhouden

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 20:57
door COCOKEN007
het is vrij simpel.

Laat ons terug om de zoveel vensters een raampje installeren die weer openkan zoals vroeger Bij I10 rijtuigen of bij M4 rijtuigen
De mensen zullen hun minder opgesloten voelen en dat helpt.
Maar ja de airco zal dan niet meer goed werken en verkeerde temp opmeten en blablabla...
Dat is waar maar toch blijven we mensen en bij te warm weer hebben we graag contact met de buitenlucht en
de mensen voelen zich wat vrijer al is het maar de schijn.
Maar nu gaat dat niet meer en de mensen steken onnozele dinges uit en denken niet meer na.
Dat is de enige reden.
Ik blijf erbij vroeger was het beter met of zonder airco , de mensen hadden zoveel complimenten niet en iedereen was blij
en had een volwassenen mentaliteit. Nu ja je ziet het he.
Maar ik ben nog maar 38 jaar en ja al 38 jaar maar ik blijf toch graag terugzien naar de jaren 80 en 90
Dus constructeurs dat beetje dat de airco verkeerd draait is niet zo erg voor de NMBS.
Hun verlies is zo groot als dat de airco door gevolg van dat raampje wat meer verbruikt niet zullen zien op de factuur :wink:
Vg
COCOKEN

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 21:04
door Peche
COCOKEN007 schreef:het is vrij simpel.

Laat ons terug om de zoveel vensters een raampje installeren die weer openkan zoals vroeger Bij I10 rijtuigen of bij M4 rijtuigen
De mensen zullen hun minder opgesloten voelen en dat helpt.
Maar ja de airco zal dan niet meer goed werken en verkeerde temp opmeten en blablabla...
Dat is waar maar toch blijven we mensen en bij te warm weer hebben we graag contact met de buitenlucht en
de mensen voelen zich wat vrijer al is het maar de schijn.
Maar nu gaat dat niet meer en de mensen steken onnozele dinges uit en denken niet meer na.
Dat is de enige reden.
Ik blijf erbij vroeger was het beter met of zonder airco , de mensen hadden zoveel complimenten niet en iedereen was blij
en had een volwassenen mentaliteit. Nu ja je ziet het he.
Maar ik ben nog maar 38 jaar en ja al 38 jaar maar ik blijf toch graag terugzien naar de jaren 80 en 90
Dus constructeurs dat beetje dat de airco verkeerd draait is niet zo erg voor de NMBS.
Hun verlies is zo groot als dat de airco door gevolg van dat raampje wat meer verbruikt niet zullen zien op de factuur :wink:
Vg
COCOKEN
In iedere raam een contactje steken en vanaf dat er een raam open gaat de airco uit?

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 21:12
door COCOKEN007
zo moet het peche bedankt

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 21:41
door Shrek
COCOKEN007 schreef:het is vrij simpel.

Laat ons terug om de zoveel vensters een raampje installeren die weer openkan zoals vroeger Bij I10 rijtuigen of bij M4 rijtuigen
De mensen zullen hun minder opgesloten voelen en dat helpt.
Maar ja de airco zal dan niet meer goed werken en verkeerde temp opmeten en blablabla...
Dat is waar maar toch blijven we mensen en bij te warm weer hebben we graag contact met de buitenlucht en
de mensen voelen zich wat vrijer al is het maar de schijn.
Maar nu gaat dat niet meer en de mensen steken onnozele dinges uit en denken niet meer na.
Dat is de enige reden.
Ik blijf erbij vroeger was het beter met of zonder airco , de mensen hadden zoveel complimenten niet en iedereen was blij
en had een volwassenen mentaliteit. Nu ja je ziet het he.
Maar ik ben nog maar 38 jaar en ja al 38 jaar maar ik blijf toch graag terugzien naar de jaren 80 en 90
Dus constructeurs dat beetje dat de airco verkeerd draait is niet zo erg voor de NMBS.
Hun verlies is zo groot als dat de airco door gevolg van dat raampje wat meer verbruikt niet zullen zien op de factuur :wink:
Vg
COCOKEN
Daar zit je er ver naast hoor. De gemiddelde reiziger is heel content van de airco in de treinen en vindt dit zelfs een vanzelfsprekendheid :wink:

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 22:04
door Dieselfreak
Hoe komt het eigenlijk dat in een Duikbril maar de helft van de ramen open kan?

Re: Trein te warm: reiziger zet deur open tijdens het rijden

Geplaatst: 13 jun 2011, 22:35
door Steve
Dieselfreak schreef:Hoe komt het eigenlijk dat in een Duikbril maar de helft van de ramen open kan?
Misschien voor een betere luchtcirculatie? Of om onderhoudskosten enz. te besparen, wetende dat het effect wellicht bijna hetzelfde is?